mijn hb is 6.4 wat betekent dit?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door st3phanieej, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    hallo ik had bloed laten prikken bij de dokter omdat ik erg slap ben etc
    nou heb ik een hb van 6.4 en moet ik overleggen met de verloskundige

wat betekent dit?
    is dit erg laag?

groetjes stephanie

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Een hb van 6.4 is inderdaad niet heel hoog. Ik denk dat je even met je vk moet overleggen of het te laag is en of er wat aan moet gebeuren.

3. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    oke maar zou ik haar moeten opbellen dan want k hoef pas de 17de naar de verloskundige weer?

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik zou haar even opbellen, dan kan zij bepalen wat je verder moet doen.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat is te laag!
    Raar hoor dat je dokter je niet verder helpt, hij is arts, de vk niet!
    Probeer veel volkorenbrood, groene groentes, vlees(waar), appelstroop, peulvruchten en zuidvruchten als abrikozen te eten, gecombineerd met een glas sinaasappelsap of vit C-tablet, dan neemt het ijzer uit de voeding beter op!

6. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    hallo ik heb net de verloskundige gebeld en krijg ijzer tabletten ik vroeg nog is dit erg laag toen zei ze valt wel mee...
    k heb er ook geen verstand van maar hoop dat ik door die ijzerpillen me iets beter ga voelen, eerst was me hb 7.1 en nu 6.4 dus 0.7 gedaald eigenlijk k eet wel veel groente en fruit en jus de range drink ik enzo

mjaa hopen dat ik me wat beter voel met die pillen:)

thnx voor jullie antwoorde

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Na de bevalling was het bij mij 6. Ik heb altijd al snel bloedarmoede gehad. ( is een kwaal die veel Italiaanse kinderen hebben)

En met eten lukt het nooit om het weer goed op peil te krijgen.

Staalpillen dus.

Geen idee of je die ook mag slikken tijdens de zwangerschap.

8. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    oke ja ik krijg ijzer tabletten volges mij
    toen ik voor het eerst naar de verloskundige ging was die 7.1 en zei ze al dat ie op het randje zat en dat ik veel groente enzo moest eten
    nou ik eet nu meer dan dat ik toen deed en nu is die 6.4 en zegt ze nog dat het wel mee valt met laag dus ik snap er eigenlijk niet veel van haha
    maar heb ik dan bloedarmoede of is dit pas als het nog lager is ofzo?

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Je kan ook floradix gaan gebruiken. Bij mij bleef mijn hb daardoor boven de 7.2

10. zogelukkig

Doordat de samenstelling van je bloed verandert als je zwanger bent, daalt het Hb altijd. Voor zwangere geldt als ondergrens een Hb-gehalte van 6,8 mmol/l. Hieronder wordt gesproken van bloedarmoede.
    Gebruik ijzerrijke voeding:
    vlees bevat veel meer ijzer dan groenten
    abrikozen (gedroogd zijn ze altijd te koop)
    tomatensap
    pure chocolade
    cashew noten
    peulvruchten
    kiwi
    volkoren brood
    Combineer ijzerrijke voeding met vitamine C; dit zorgt ervoor dat het ijzer beter wordt opgenomen.

Fruit/vitamine C bevordert de opname van ijzer, er zit zelf geen ijzer in!
    Je kan je hb-gehalte heel goed opkrikken met het consumeren van ijzerrijke voeding!

Van "staalpillen" krijg je wsl verstopping, dus veel bijven drinken en veel vezelrijke voeding eten!

11. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    oke maar pas als je hb 6 is heb je bloedarmoede? ze hebben niet tegen mij gezegd dat ik bloedarmoede heb ofzo ze zei alleen je kan die pillen gaan slikken.

merk wel dat ik heel snel moe ben veel hoofdpijn als ik trap gelopen heb ben ik uitgeput wel vervelend is dat.

12. zogelukkig

Bij 6,8 spreekt men van bloedarmoede.

13. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    ooh oke dus ik heb eigenlijk bloedarmoede want mijn is 6.4 wel raar dat me verloskundige dat niet zei dan:S maar ja

14. zogelukkig

Ach ja; wat heb je aan die term?
    Gewoon zorgen dat het weer omhoog gaat! ;)

15. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    haha ja das waar mjaa als ze zegt van is niet zo laag is wel apart dan als die wel laag is maar ja k hoop dat ik me wel beter ga voelen ja dat ik niet zo snel moe meer ben :D

16. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Je kunt er ook roos vicee ferro bij drinken. Dit is ook goed voor je ijzer. En voor zwangere zijn andere waardes van toepassing dan bij niet zwangere. Zwangere moeten minimaal 6 hebben, terwijl dit normaal 7 is.

17. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Mijn Hb was ook 6,4. Ben op advies van de verloskundige ook Floradix gaan gebruiken. Geen idee of het Hb gehalte nu hoger is. Ik voel me wel beter nu. Moet rond de 30 weken weer bloedprikken.

18. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik gebruik ook floradix, maar dan de pillen. Zijn goedkoper en ik vind het makkelijker in te nemen! Voel me er een stuk beter bij!

19. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Floradix is versterkend, roosvicee ferro is ook goed. Ik zou niet die staalpillen nemen omdat die erg verstoppend werken. Als je daar geen problemen mee hebt, prima natuurlijk. Van solgar heb je ook ijzertabletten die niet verstoppend werken. Die heb ik genomen na mijn bevalling, die bevielen erg goed (floradix ook trouwens).

Deel Deze Pagina