15 a 16, dan is het 'af' geloof ik. Veel dames doen rond week 16/17 een echo. Steeds meer echoscopisten bieden dit ook aan vanaf week 16. Veel commerciele bureaus pas vanaf week 18. correct me if I'm wrong
Nou ik heb aan het eind van week 15 een afspraak bij de gynaecoloog dus die zou het dan misschien wel moeten kunnen zien... Ben benieuwd! Bedankt!
bij mij was de echo heel duidelijk bij 15wk 4 d. Als hij/zij er goed voor ligt zou het moeten kunnen. Succes en veel plezier!
16 a 17 ALS de baby het wil laten zien! hihi wij hopen het volgende week maandag te zien, dat is dan de 3 e keer kijken.(17 week, 21 week en dan dus met 25 weken echo) Dus pin je er niet teveel op vast dat ze het ook daadwerkelijk kunnen zien.
Haha...begint dat nu al... Ik dacht trouwens dat dat altijd pas rond de 20 weken was dat je het geslacht kan zien...
het is pas (redelijk) betrouwbaar met 19-20 weken daarvoor blijft het of heel erg mazzel hebben of goed gokken..
Nee hoor, de man waar ik heen ben gegaan zag METEEN de balletjes en de piemie HEEL duidelijk met 16 weken en 1 dag
Ze worden er steeds beter in hoor... Mijn echoscopist ziet het al met 13 weken... wel onder voorbehoud, maar de gyn neemt het blindelings over.. Zoveel vertrouwen heeft de gyn in die echoscopist! De echoscopist zei ook meteen met 16 weken is het heel goed te zien en als het kindje goed ligt kan hij het dan ook echt met zekerheid zeggen... Maar het is dus met 13 weken al te zien... Toen werd al een jongen voorspeld en nu op bijna 27 weken is het nog steeds een jongen en dat gaat ook niet meer veranderen volgens de gyn!
De echoscopist die ik heb heeft een ander foefje... Met 13 weken is nl. het geslacht nog niet te zien... Maar hij kan het dus wel zien wat het wordt... Bij 13 weken zwangerschap en zowel jongens als meisjes een uitstulpinkje... Tussen het uitstulpinkje en het lichaampje zit dan een hoek... Ligt die hoek tegen de 45 graden aan of minder dan is het een meisje... Ligt ie naar de 90 graden of meer dan is het een jongen... Bij hem is er dus geen verschil in het eerder kunnen zien bij een jongen dan bij een meisje...
lekker betrouwbaar haha ik zou daar dus geen roze of blauw op gaan kopen die basis, die manier heeft een foutpercentage van meer dan 60%, vanaf 16 weken is het foutpercentage ongeveer 40% en daarna neemt het percentage af zeg maar dus 17 weken 30%, 18 weken 20%, 19 weken 10% en met 20 weken is het 98% ofzo.. zo mogen echoscopisten het "risico" aangeven.
bij 20w is de betrouwbaarheid nog altijd 80%....dus 20% de kans dat het wat anders is...en meisjes zijn vaker fout dan jongens
Ik heb er ook geen rose of blauw op gekocht, maar als ik kijk naar zijn succespercentage... helemaal super! Daar komt bij... we leven ook nu he... De apparatuur is veel mooier en beter... het beeld veel scherper... en ik heb ook het idee dat de echoscopisten steeds beter worden... Ik ga wel uit van een echte ervaren echoscopist en geen "happydokter" ofzo... En daar waar ik naar toe ga is zo goed dat de gyns er blindelings op vertrouwen! Zit hier wel snor!