Alweer een jaar bezig voor een 2e kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marrie1984, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marrie1984

9 jan 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, wij zijn nu precies een jaar bezig om weer zwanger te raken. We hebben al een zoontje van 2,5 jaar, dus ben al gezegend met een gezond en lief kind. Maar ooooh...wat is het moeilijk om iedere keer weer te zien dat je toch weer ongesteld bent. Ik wil zo graag nog een kindje. We hebben nu een afspraak gemaakt bij de dokter en ga vanaf deze maand ook ovulatietesten gebruiken. Nooit gedacht dat het nu langer zou duren dan bij mijn eerste zwangerschap (was binnen 5 maanden raak). Heel naief natuurlijk, maar ik heb het niet zien aankomen.

Wie heeft ervaring met de vervolgstappen die nu gaan komen? Wat gaat de dokter doen? Worden we direct doorverwezen en wat voor onderzoeken zullen er volgen?

En natuurlijk heb ik nog altijd de hoop dat we gewoon weer spontaan zwanger raken... Zijn er meiden hier die daar nog een beetje hoop op kunnen geven??

2. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
  3. Marrie1984

9 jan 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Hoi Marrie,

Geef de moed niet op.. Ik weet uit ervaring dat de moed je in de schoenen zakt als zwanger raken niet lukt, maar het feit dat je al een kindje hebt maakt je kansen op een volgende zwangerschap een stuk groter.
    Als ik jou was zou ik alvast starten met temperaturen. Dit geeft inzicht in het verloop van je cyclus.
    Ik denk dat je wel naar het ziekenhuis doorverwezen zal worden. Na de doorverwijzing zal je waarschijnlijk een vragenlijst in moeten vullen voor het ziekenhuis. Na je intake afspraak zal je (op verschillende momenten in je cyclus) bloed moeten laten prikken op hormonen. Dmv inwendige echo's wordt er oa bekeken of er voldoende eitjes aanwezig zijn en of baarmoeder slijmvlies dik genoeg is voor de innesteling. Ook kan er nog een samenlevingstest en baarmoederfoto gemaakt worden. Je partner wordt gevraagd een potje sperma in te leveren voor het semenonderzoek.
    Hierna wordt er een kansberekening gemaakt voor een natuurlijke zwangerschap. Ik werd met de boodschap naar huis gestuurd dat die hoog genoeg is om het nog een half jaar te proberen..
    Ik wil je alvast veel succes wensen, het is allemaal niet niks!

5. Marrie1984

9 jan 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje Brabootje! Ben ik weer iets wijzer met wat me te wachten kan staan. Ik probeer moed te houden. De ene keer lukt dit beter dan de andere keer. Vandaag weer ongesteld geworden en pfff...die momenten zijn lastig. Ik ga deze maand sowieso beginnen met in kaart brengen van mn cyclus.

6. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha marrie,
    Ik herken me in jouw verhaal. Hier een dochter van 2, 5 en inmiddels zijn we alweer bijna 1, 5 jaar bezig. Wij hebben de onderzoeken al gehad en daar kwam niets uit. Toen we deze uitslagen kregen was ik net zwanger wat helaas eindigde in een ma. DusToen waren we Nog niets verder.
    Na die eerste onderzoeken werden wij gewoon weer een jaar weggestuurd. Al vind ik een jaar te lang.... ik denk dat ik alweer eerder aan de bel trek.
    Ja die frustratie van het ongesteld worden snap ik... ben de laatste keer ook gewoon ff m'n bed ingedoken. even rust om het te verwerken.

Slim om je cyclus in kaart te gaan brengen. Ga je temperaturen of ovulatie testen gebruiken? ?

7. Nina0812

Nina0812 Lid

4 mrt 2014
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee ,

Voor onze jongste dame zijn wij ook ruim anderhalf jaar,bezig geweest en ik snap je frustratie. En de teleurstelling elke maand weer.
    Ik ben op den duur ook gaan tempen en ovu testen...want zo lang om de,dag klussen hou je ook niet vol. Tenminste wij niet haha ik kan je niet helpen met dokter oid want daar zijn wij niet in beland. Wouden we zelf niet hoor.
    Ik hoop dat het,snel raak mag zijn.
    Groetjes Nina

8. Marrie1984

9 jan 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie lieve reacties!! Dat geeft weer een beetje steun:D. Ik ga nu ovulatietesten gebruiken en vanaf volgende maand temperaturen.

@Mickey83: Wat moet het ontzettend moeilijk voor je zijn om weer voor een jaar af te wachten na ook nog eens een ma te hebben gehad. Ik kan me voorstellen dat je weer eerder contact opneemt met het zkhs.

@ Nina0812: Jaja het is een hele inspanning om om de dag te klussen:D. Het wordt op een gegeven moment ook zo'n verplichting. Vandaar hier ook de ovutesten.

We geven niet op!!

Deel Deze Pagina