De situatie is als volgt: Vanaf vannacht half 4 heb ik diaree als water, een uur later werd dat gevolgd door overgeven. tot ongeveer 7 uur vanmorgen liep ik af en aan naar de wc. Daarna onder de douche geweest, was fijn, maar voelde me onrustig. In bad geweest, dat ging beter. Nu is het zeer aannemelijk dat ik buikgriep heb. Mijn man was gister ziek, mijn zusje, vader en moeder ook, heb ik allemaal gezien gister, wellicht ben ik aangestoken.. Het verschil is alleen, ik voel me helemaal niet ziek! Geen koorts of rillingen of iets dergelijks...Het enige wat ik heb is vreselijke buikkrampen (darmen) met uitstralende pijn naar mijn rug. Ik voel pas 2 sec voordat ik moet overgeven of diarree heb, dat ik naar de wc moet, ben dus niet misselijk verder. Nu heb ik vanmiddag controle. Ik hoef al 3 uur niet over te geven, diarree nog wel. Mijn man zei: is het niet zo dat je vlak voor de bevalling alles eruit gooit, zodat de baby rustig kan komen? Dit weet ik dus niet. Mijn vraag is, zal ik het nog even aanzien in de hoop vanmiddag gewoon te kunnen gaan?'Of even bellen of ze bij mij.kunnen komen kijken, wellicht bereidt mijn lichaam zich inderdaad wel voor....
Lastig! Van de ene kant bij twijfel bellen, van de andere kant je moet vanmiddag toch erheen.... Ik zou het denk ik nog even aankijken... Begin je echt dingen (als in weeen) te voelen dan meteen bellen, maar zelf zou ik nu eventjes aankijken. Maar als jij teveel twijfelt gewoon bellen!
Klinkt als buikgriep of iets verkeerds gegeten. Als je geen harde buiken/weeën hebt een geen koorts en je voelt de baby zou ik zeggen kruip onder wol. Probeert kleine beetjes te drinken en beetje uit te rusten. Vlk of HA kunnen je wrs ook niet veel beter maken op dit moment. Sterkte!
Oke thanks... maar misschien lukt het me niet om erheen te gaan, omdat ik een wc dichtbij moet hebben en ik moet 15 min rijden om er te komen. Zouden ze ook bij mij kunnen komen in dat geval? Ik weet niet hoe dat normaal gaat...
Je kunt altijd even bellen toch? Lijkt me een kleine moeite en weet je gelijk waar je aan toe bent. Misschien mag je wel eerder op de dag komen. Er waren inmiddels al reacties geplaatst. Excuus..
Er heerst buikgriep van dag overgeven en diarree.. maar met weinig koorts.. hier ook beide gehad en is via hele schoonfamilie gegaan! Vervolgens één dag bij komen en dan ben je er weer aardig miss toch ff afspraak verzetten zodat je daar niemand aan kunt steken?
Kijk even hoe het gaat. Om 3 uur vanmiddag kan het al weer een stuk rustiger zijn. Zo niet bel je half uurtje van te voren dat je te ziek bent om te komen. Dan kunnen jullie samen bespreken of je de afspraak verzet Tot een andere dag of dat ze langs komen.
Je kunt niet meer dan even vragen wat wijsheid is. Het zal wel een griepje zijn maar ja je zit met die controle, misschien kun je de afspraak naar morgen verplaatsen of kunnen ze inderdaad even langskomen.
Ik zou de afspraak verzetten, allereerst omdat je gewoon ziek bent van de buikgriep en ten tweede omdat je harstikke besmettelijk bent en op deze manier de vk en ander patienten gaat besmetten, wie moet jou dan helpen als je gaat bevallen Zowel vk als ha doen niks aan een bukkgriep. Als iedereen in je omgeving dat al heeft gehad de afgelopen dagen, kun je echt de aanname doen dat jij nu buikgriep hebt. Als de bevalling echt echt begint, stel je jezelf dit soort vragen niet meer Lekker onder de wol kruipen dus, beterschap
Ik zou ook niet gaan. Ten eerste omdat je niet lekker bent en elk moment heb je kans dat je NU naar de wc moet. Ten tweede omdat buikgriep best besmettelijk is (zoals je nu zelf hebt gemerkt) en ik neem aan dat je niemand wil aansteken. Ik zou afbellen en voor overmorgen een afspraak maken. Grote kans dat je je dan al een stuk beter voelt. Ik snap heel goed dat je wil weten of het eventueel bijna begonnen is maar daar kan een verloskundige vaak ook niks zinnigs over zeggen. Wacht gewoon rustig af, als dit toch een voorbode blijkt te zijn dan merk je het vanzelf wel. Lekker je bedje in, goed uitrusten en veel drinken. Tip: probeer eens een glaasje Coca Cola (de echte, geen light ofzo) te drinken. Helpt bij ons altijd heel goed. En: BETERSCHAP
Tja, ik lees veel "als de bevalling begint twijfel je niet meer", maar mijn bevalling begon toch echt een beetje zoals wat jij omschrijft. Flinke buikkrampen, diarree en overgeven vanaf ongeveer half 3 snachts. Pas toen ik opmerkte dat de heftige kramp precies om de 8 minuten terug kwam begon ik te denken "gut, ik zou toch geen weeën hebben...?" Ja dus Maar een buikgriep kan natuurlijk ook heel goed. Ik zou je vk bellen om de afspraak te verzetten, en even uitleggen wat je klachten zijn. Mocht het dan toch uiteindelijk meer blijken te zijn, dan zijn ze iig al op de hoogte.
Ook mijn bevalling begon met veel spugen en diarree. Zou de vk bellen of ze even tijd heeft om langs te komen. Anders de afspraak verzetten.
De bevalling van een vriendin van me begon precies hetzelfde. Vriendlief ziek, ouders ziek en bij thuiskomt was het opeens spugen, buikpijn, diarree. Volledig overtuigd dat ze ook ziek was, maar nog geen 24 uur later hadden ze hun frummeltje in hun handen! Ik zou gewoon even bellen en hun advies afwachten
Ik heb gebeld, allereerst om de afspraak te verzetten, want ik moet steeds rennen om optijd bij de wc te zijn. De verloskundige vroeg of ik zeker wist dat het buikgriep was, nee daar ben ik niet 100% zeker van, maar het lijkt me aannemelijk. Ze vroeg gelukkig erg door en waarschijnlijk komt de dienstdoende verloskundige sowieso even kijken. Ze zegt, het heerst wel buikgriep, maar zo beginnen ook heel veel.bevallingen. Dus ik blijf in bed liggen en afwachten maar..
Nou lekker gaan slapen en hopelijk voel je je snel beter.. of nog beter.. houd je straks een klein wondertje in je armen!!