grotere luier + romper inderdaad. hier een mini van net ruim 9 kilo in 5 s nachts, overdag 4 + , colin zit al tijden in 6 die is nu 14 kg.
grotere romper is wel een goed idee, maar grotere luier is niet altijd een oplossing, zeker niet als hij maar half vol is en al lekt. Mijn zoontje van 16,5 kg en 1.02m lang zit nog in maatje 4+. Als ik maat 5 neem heb ik gegarandeerd de romper nat en de luier amper half vol.
vanochtend de kv luiers gehaald (maat 5) en tot nu toe nog geen lekkende luier!!! ze hadden helaas alleen de luierbroekjes nog maar ze waren in de aanbieding dus ik hoop dat ze dan nog genoeg opvangen. en niet te los zitten. maar de kleine man vind het super dat die zelf zn luier uit en aan kan trekken. plus dat het niet zo strak om mn middel meer zit. de nacht zal de echte test zijn. het zou zoooo fijn zijn als die van uit zijn bed zo bij ons in bed kan zonder eerst omkleden en wassen. misschien slaapt die dan ook beter.
Onze dochter is nu 2 jaar en 4 maanden en 13 kilo. Ze heeft maat 5 van de kruidvat en eigenlijk nooit meer ongelukjes. Laatst een pak pampers en ze lekte weer standaard door. En inderdaad ruimere rompers of gewoon onderbeoekjes.
ervaring hier: het ENIGE dat hier doorlekte waren luierbroekjes!!! Die sloten niet goed aan boven aan, hoewel dat wel zo leek bij aantrekken. Doen jullie goed de randjes naar buiten vouwen van de luier? Hier ook een boy van 13.5 kilo en 89 cm, met maatje 5 van de kruidvat. Laatst voor het eerst doorgelekt 's nachts, bomvolle luier. Nu voor de nacht dus maatje 6. Gaat helemaal goed. Succes!
Hahaha, broekjes zijn met poep niet zo fijn maar beide merken die je noemt: huggies en etos zijn hier altijd drama geweest. Op de creche hebben ze huggies en woensdag was de jongste tot 2 keer toe kletsnat tijdens haar slaapje! En de luier was practisch droog. Test gedaan door er een plens water in te gooien, en idd... als er een grote hoeveelheid in 1x komt loopt het er zo uit!
hier knulletje van juli 2009 (2.5jaar nu dus) en weegt nu zo'n 12 a 13kilo. Heb al maanden de AH merk maatje 4. Ik wil ook absoluut geen andere meer want bij andere lekt hij door. En pampers vind ik gewoon te duur. (AH merk is 80 luiers maatje 4, voor 12.99)
sinds de kruitvat luiers heb ik geen lekkage meer gehad! wat heerlijk om een pyjama 2x te kunnen gebruiken en ook het ondergoed niet 3x per dag te verschonen.
aaahhhh het leek even goed te gaan maar nog blijft bink niet droog!! de kruitvat maat 5 houd het een stuk langer vol, dat wel. maar vanmiddag zat het alsnog in zn sokken! en net, binnen 3 uur tijdens zn slaap, helemaal doorweekt! ik heb voor de nacht al de maat 6 gekocht maar het helpt niks.. losse romper, strakke boxer.. en ook nog standaard, elke ochtend, kletsnat. en de luier is meestal dan ook flink vol hoor. enige oplossing lijkt, minder laten drinken.. maar hij drinkt heeeeel graag. overdag krijgt hij open bekers, want dan drinkt hij langzamer en doet er langer over. maar sinds die geen speen meer heeft word hij savonds, snachts en sochtends wakker en wil dan een tuit beker thee/melk. en na de ochtend tuit, wil hij altijd direct nog een beker. word dan onhandelbaar als ik zeg dat hij even moet wachten. ook de rest vd dag vraagd hij zeer regelmatig om meer drinken. en is met bijna alles tevreden... ik haaaaat die eeuwig lekkende luiers, maar ik wil hem zn drinken ook niet afpakken. zolang het geen suiker bevalt is drinken toch niet erg?
hoeveel drinkt hij in liter (even bekertje in flesje gieten weet je hoeveel er in gaat)? heel veel drinken kan wel duiden op andere dingen, dus als het meer als 1,5 a 2 liter is zou ik toch even een afspraak huisarts maken en s nachts zoekt hij vervanging van speen natuurlijk. Neem aan dat je dan ook verschoont als hij om drinken vraagt s nachts? wat je tijdelijk nog kan doen is evt een tena lady bij de luier in stoppen voor snachts (een dunne zou overdag ook nog kunnen, anders zit het denk ik niet zo lekker )en tja verder zo vaak mogenlijk verschonen en hopen op mooi weer kan hij bloot buiten lopen en misschien word hij dan ook langzaam aan zindelijk.
ik heb morgen een afspraak op het cb dus ga het dan wel aankaarten. en ik verschoons snachts niet, we slapen dan allebei nog half.. tenzij ik natuurlijk voel dat die nat is. en hoeveel hij nou echt drinkt, ik denk zeker wel meer dan 2 liter als ik het toe laat.
hier voor de jongste kruidvatluiers maat 5,hij is 11kilo en zeer tevereden, moest alleen van de week bumblies halen omdat kruidvat dicht was maar nooit meer bumblies,lekken erg door en voor de oudst jumbo luiers maat 6,hij is nu 3jaar en 16kilo
zou het inderdaad even opnoemen bij cb, daarnaast ook naar huisarts evt. heb even gegoogled.. tussen de 0,5- 1,5 liter per dag is " normaal" voor tussen de 1 en 4 jr. als jij hem niet afemt zou hij daar euim over heen gaan denk je??
we werden vanochtend verwend met een kindje die pas om half 8 wakker werd en nog helemaal droog/ niet doorgelekt was! wat een heerlijke verrassing!