Mijn peuter van 2,5 kiest tegenwoordig zijn eigen outfits uit. Legde ik eerst de avond tevoren netjes een leuk stoer matchend setje voor hem klaar, nu wordt de kast overhoop gehaald en trekt hij de meest onmogelijke combinaties aan. Zolang we gewoon thuis zijn maakt het me niet zoveel uit hoe hij erbij loopt maar ik wil toch wel dat hij er netjes bij loopt als we weggaan. Helaas is het ook een drifkikker en soms krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar om hem iets anders aan te laten trekken met het gevolg dat hij dus in een vreselijke combinatie van kleren mee gaat naar de winkel. Ik heb soms gewoon geen zin in die stijd dus laat hem soms maar. Hoe doen jullie dit? laten jullie je kindjes ook gewoon zo lopen of trek je toch echt iets anders aan? Groet Anice
Ik moet zeggen dat mijn peuter van 2,5 het ook probeert, maar hier gebeurt het toch echt niet. Hij trekt maar iets aan dat wel bij elkaar past. Wat ik vaak wel doe als hij het er niet mee eens is om bijvoorbeeld twee polo's te pakken die goed bij zijn broek passen en daar mag ie dan uit kiezen, zo heeft hij toch het idee dat hij een keuze heeft en loopt hij niet voor gek Hier werkt dat in ieder geval goed.
Herkenbaar. Ik laat mijn dochter kiezen tussen twee outfits en twee.paar schoentjes. En heel soms mag ze helemaal zelf kiezen uit alles.zodat ze eigen smaak.ontwikkeld.
haha hoe herkenbaar ... Ik leg sochtends 2 setjes bij haar op bed en dan mag ze zelf kiezen wat ze aan wil .... Dit doet ze dan ook zonder mopperen treuzelen kan ze wel heel goed .... Tis gewoon weer heerlijk wakker worden zo zonder strijd met, neeee mama die niet aan !!!
Ligt denk ik een beetje aan wat ie heeft gekozen. Combi dikke trui en korte broek of vieze kleren gaan we echt niet doen, maar iets waarvan ik de kleuren net niet bij elkaar vind passen laat ik gewoon gaan. Voordeel hier is dat ie meestal spijkerbroekjes met een shirtje draagt, kan niet zo veel aan fout gaan @Anice: ben wel benieuwd wat hij dan aan trekt wat jij niet vindt kunnen
Keuze uit twee geven en that's it. Leg de spullen die niet bij het seizoen horen weg.. dan loop je namelijk niet het risico dat hij met 28 graden een dikke muts op wil doen. Laat hem kiezen uit twee broeken, twee shirt etc... en dat zijn dan allemaal dingen die bij elkaar passen. Of laat hem het shirt uit kiezen en dan pak jij de broek erbij. Geef zoveel ruimte als je kind kan handelen maar wees apeduidelijk wat wel en wat niet. Howel in bovenstaande helemaal niet herken (zoonlief vindt alles prima) zou het hier ook níet zo'n punt zijn. Het overgrote deel van zijn kleding past prima bij elkaar!
ze mag van mij kiezen of dit of dat maar op de dag dat ze de kledingkast doorelkaar trekt gaat er een slot op ik me eigen gek wassen en strijken en zei het doormekaar trekken no way
hoe herkenbaar. Onze dochter wil alleen maar jurkjes en niks anders. Met als gevolg dat ik me suf was. Hoe gek ben je, heb superstoere broekjes liggen, leuk met gympen en een tof shirtje erop. Nee hoor, mevrouw wil alleen maar jurkjes. Nu heb ik de jurkjes uit de kast gehaald onder het mom van: liggen in de was, morgen moet ze dus een broek aan. Ik ben benieuwd! Ik kies met haar samen de kleding uit voor de volgende dag, en dit gaat altijd goed (mits het jurkjes zijn....). Misschien moet ik ze maar eens mee uit winkelen nemen....
Tja ik zou hem gewoon zn kleren aan laten houden. Zn pa maakt het ook niet uit wat ie aantrekt dus die heeft zo af en toe ook combi's aan die niet bij elkaar passen. Ik zeg er dan wel wat van, maar als hij er verder niets aan doet, dan laat ik het zo. Net zo als de fietshelm van mn zoontje is blijven slingeren in huis, dan wil ie hem op, ook in de auto. Lekker laten gaan. Het zijn maar kleren. Zolang het maar schoon is.
Hier een ander compromis: hij mag zelf zn sokken uitkiezen. Ja en soms loopt ie met een knalrode sok en een blauwe sok aan Maar als we naar de winkel gaan heeft ie schoenen aan en zie je het niet haha. En hij is helemaal gelukkig met de keuze van zn sokken. Overigens maakt het me ook niet zo uit , als het maar schoon en heel is.
Hmm hier laat ik dr over het algemeen gewoon zeggen wat ze aanwil. dat scheelt een leeggehaalde kast. en tja.. soms is het niet perfect maar zeker als we nergens heen heoven maakt me dat niet ontzettend veel uit. vandaag gestreepte sokken en sandalen... die gaan UIT als we zo op school gaan kennis maken.. maar nu naar het kdv mag het wel.
momenteel bepaal ik nog steeds wat er aangetrokken wordt. Ze vindt alles nog prima...... Maar straks mag ze kiezen uit twee kledingstuks. Geen gerommel in de kasten en bij strijd kiest mama.
@joyce: hier is het eerder strijd wanneer ik kies maar ik geef over het algemeen kleren.. en soms zegt ze zelf dat ze liever iets anders aan wil. dan vraag ik wat ze dan wil... (evt. met een ander kledingsstuk in de hand startklaar) en dan is ze alsnog in no time aangekleed.
Hier is het nog niet zo ver, maar ik ga wel twee opties voorleggen mocht het nog eens gebeuren dat ze er moeilijk over gaat doen. En inderdaad de uit-seizoenskleren wegbergen op zolder. Gewoon, om gedoe te voorkomen. Want het kan me verder echt niks schelen of ze 'voor gek' zou lopen, het kind is twee en bovendien geen modepop...