Dagelijks wassen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door pientje1, 10 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Te vaak wassen is helemaal niet gezond. En om een kind op dat gebied te vergelijken met jezelf klopt ook niet. Ik douche elke dag, maar dat vind ik voor mn kind niet nodig.
    Maar bedankt voor de reacties op mn vraag, ik weet genoeg :).

2. susy26

susy26 Niet meer actief

hier ook niet dagelijks hoor. ook ong 3 x pw. krijgen ze alleen maar een droge huid van te veel wassen.

3. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier gaan ze bijna elke dag wel, zet ze samen in bad en klaar. Of neem ze bij me in de douche. Maak het mezelf graag gemakkelijk.

4. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Onze zoon gaat naar de basisschool,en de toiletten daar zijn niet al te fris...
    In zijn onderbroek zit ook geregeld een remspoor...kan dan wel met een washandje en wat water gaan zitten poetsen,even in de douche gaat net zo snel.
    Was hem dan ook niet helemaal met zeep in,puur de onderkant en de voetjes en handen....

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Onderkant wordt 1x per dag gewassen, iedere avond. Als ik dat niet doe, raakt haar plasser geïrriteerd en rood. Ze veegt wel zelf na het plassen af, maar het blijft een kind dus dat wil nog weleens gehaast gaan. Ze krijgt ook 2x per dag een schone onderbroek. 's Ochtends en 's avonds als ze naar bed gaat.

6. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ze gaat hier 2x per week in bad ongeveer en verder was ik haar niet tenzij ze heel vies is maar dat gaat dan meer over handen, voeten eventueel gezicht. Is dat echt nodig elke dag? Ik gebruik wel billendoekjes maar ook alleen bij een poepluier.

7. pientje1

Dat snap ik. Maar mijn dochter is 2,5, ik douche haar sowieso na kdv, maar elke dag is niet nodig.

8. pientje1

Onderbroek zou ik ook 2x doen, nu krijgt ze luier aan savonds.
    Maar mn dochter haar plasser is nu ook rood en jeukt, komt dan waarschijnlijk niet van te vaak wassen? Ben jij er mee naar de huisarts geweest?

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja uiteraard was ik s ochtends en s avonds handen gezicht en billen/plasser. Met een washandje met water, niet ertussen maar gewoon de buitenkant. Zelf was je je hoop ik ook elke dag van onderen en dan een schone onderbroek aan.

10. tuc

tuc Niet meer actief

wassen zoals jij zegt wat niet goed is is met zeep...met alleen water is geen enkel probleem.

11. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina