Wat wel en niet mag, of wat ze wel en niet krijgt (en wanneer) is eigenlijk identiek. De kaders zijn hier vrij duidelijk, dat volgt - afgezien nieuwe technieken zoals tablets- onze eigen opvoeding die behoorlijk hetzelfde bleek. Eigenlijk trekt ze altijd al meer naar mij dan naar mn man. Vanaf mini af aan al terwijl ik juist papa promootte. Eerste woordje was ook papa, ik apetrots was me als enige in de hele familie gelukt. Mja daarna volgde mama vrij vlot en die bleef. Tot vorig jaar zag ze mn man juist meer dan mij. Ik weet niet, heb een soort lijntje met dr. Voel dr vrij makkelijk aan en geef dr iets meer structuur dan mn man (nu pictobord ingezet dus dat is als t goed is nu weer gelijk). Daarbij wil ze alles leren en zien en ben ik van ons twee de actieve en eigenlijk altijd wel bezig. Mijn man het tegenovergestelde. Dus dat aagje naast mij staat, dat is logisch maar als kleine gup speelde dat nog niet echt.
Dekbed rollen (pinterest is een filmpje erover) je rolt m als ware op als een worstje en rolt m vervolgens in de hoes weer uit.
Oh ik krijg hier standaard omeprazol voorgeschreven bij naproxen juist omdat het niet goed is voor de maag. Mijn huisarts heeft het zelfs een hele tijd van mijn herhalings recept afgehaald om mijn gebruik op te volgen. Toen dat ok was (voorgeschreven hoeveelheden, niet meer aanvragen enzo) kwam het terug op herhaling.
Het komt net als diclofenac uit de nsaid groep, maar schijnt toch echt de voorkeur boven diclo te hebben. Een maagbeschermer is standaard bij meerdere vormen van medicatie. Je moet een nsaid ook eig echt niet chronisch willen gebruiken
Exact dat herken ik ook bij onze oudste ja. Puur omdat ik vaker thuis ben, denk ie dat ik ook degene ben die in het weekend (wanneer papa thuis is) zijn aanspreekpunt is..
Het ze zelf laten doen of mee laten helpen? Hier zijn ze 7 en 9 en ze halen zelf hun bed af. De oudste maakt hem zelf weer op. Ook het dekbed. Super simpel. Dekbed uitspreiden over het bed, overtrek binnenstebuiten doen, armen erin, linkerhand in linkerhoek, rechterhand in rechterhoek, hoeken van dekbed pakken en overtrek er overheen mikken. Even goed schudden en klaar
Dat ik op m'n werk in een huisartsenpraktijk tot 10 uur amper telefoontjes krijg, en ze daarna pas allemaal gaan bellen.
Ik weet niet hoe het in jullie praktijk is, maar hier kun je bellen tussen 8 en half 9 en tussen 10 en half 11. Tsja, als je gewoon op je werk moet verschijnen om half 9 en/of de kinderen naar de opvang moet brengen, redt je dat dus niet van 8-8.30.
Je kan hier de hele dag door bellen. Maar liever voor 10 voor een afspraak dezelfde dag. Dan moet je niet klagen als je pas om 11 uur belt dat je niet dezelfde dag nog kan. (met uitzonderingen voor dingen die echt dezelfde dag nog gezien moeten worden natuurlijk) Jullie tijden zijn belachelijk vind ik.
Aha, dat maakt de zaak wel anders ja. Dan is het idd. pure onhandigheid van de bellers zelf dat ze pas zo laat bellen... Ik vind die van ons ook geen handige tijden hebben voor werkend Nederland.
Dat ik net wil gaan ontbijten en dan de kat lekker gaat zitten bouten in zijn bak en die lucht dan door de hele kamer gaat. Helaas hebben we geen andere plek dan waar die nu staat maar man wat heb ik daar een hekel aan. En dan vraag ik me weer af waarom we in godsnaam katten hebben.
Ze zijn de pijnprotocollen aan het veranderen op ons werk, diclo eruit en naproxen erin, ik zal eens vragen aan de apotheker waarom het precies is. Zodra er 1 tijd heeft
Ik had van de week op maandagochtend 21 (!) Wachtenden voor me toen ik de huisarts wilde bellen voor een cliënt van ons. Als dat altijd zo is snap ik wel dat mensen wachten tot 10uur met bellen.... zoals sta je toch in de wacht als je om 8uur belt
Dat je bijna met zwaar gereedschap aan de slag moet om het plastic van een chupachups lollie af te krijgen. Wat een kl*te dingen zijn dat!
Zoiets gebeurt alleen na een vakantie, haha. Maar het is gewoon vervelend dat mensen zo laat bellen. Zit je de eerste uren 'niks' (heb altijd wel wat administratie ofzo) te doen, en dan eind ochtend en de middag gaat iedereen bellen en loop je te sjezen om alles af te krijgen. Is ontzettend niet zo efficient met je tijd omgaan.
Ik ga STUK ... daar moet je een geheim diploma voor hebben om die open te kunnen maken en ik heb die duidelijk NIET...
Hier doet de oudste het idd ook zelf, maar die heeft een eenpersoonsdekbed, tweepersoons gaat toch wat lastiger. Maar dan is de rol-optie die iemand beschreef wel handig.