Als ik de huisarts moet bellen voor iets dat niet met een afspraak voor dezelfde dag heeft te maken maar advies of iets over een voorschrift ga ik ook echt niet mijn bed uitkomen op een vakantie dag. Dat telefoontje is dan wanneer we opstaan. Of als het een schooldag is en ik ben er wel uit dan kan dat wachten tot ik de kinderen naar school heb gebracht, boodschappen heb gedaan en die heb weggezet en even lekker heb gezeten met een kop koffie. Je raadt het al, het is dan altijd al na 10 uur.
Bij ons kun je sowieso de huisarts maar bellen tot 11.00 uur, behalve voor levensbedreigende situaties. Vind ik soms echt lastig, want soms zijn dingen redelijk dringend, maar niet levensbedreigend.
Ja voor afspraken bel ik wel op de aangegeven tijden als ik diezelfde dag nog gezien wil worden. Als het niet dringend is dan bel ik later en krijg ik gewoon een afspraak voor later die week. Als ze toch vinden dat ik eerder gezien moet worden dan krijg ik soms nog een afspraak die dag anders moet ik de volgende dag in het afspraken tijdslot bellen.
Dat is wel een lastige zeg. Pols misschien gebroken? Geen levensbedreigende situatie maar wel fijn als de huisarts even mee kijkt. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Hier kan je gewoon altijd bellen.
Zo'n huisarts zit hier in onze waarneemgroep ook. Vind dat zo patientonvriendelijk. Je baan of wat dan ook leent zich niet altijd om voor die tijd te bellen.
Ik moest laatst de HAP hebben om een foto te laten beoordelen... 79 minuten wachttijd!!! 79 minuten om uberhaupt iemand telefonisch te spreken... Dahaaaaggg! Niet normaal!
Voor levensbedreigende situaties mag je 112 bellen. Het betekent dat waarschijnlijk 1 vd vitale functies in gevaar is. Als men dan toch naar de huisartsenpraktijk belt, bellen zij een ambulance. Kun je het net zo goed meteen zelf doen. Je merkt vaak dat mensen niet goed het onderscheid kunnen maken tussen spoedeisend en levensbedreigend. Spoedlijn daarintegen is voor situaties die spoedeisend zijn. Zoals een flinke val gemaakt met of zonder wond, koortsstuipen, insult, bloedneuzen die niet stoppen, kindjes die uitgedroogd zijn door weinig drinken door griep, fracturen, etc. Graaaaaaag bellen!! Toch jammer dat er nog vaak op de Spoedlijn gebeld wordt met het verhaal dat een recept niet klaarligt bij de apotheek oid. Dat is beslist niet de bedoeling.
Als ze in onze praktijk willen dat ik dat verschil weet moeten ze het misschien zelf geen levensbedreigende situaties noemen in het belmenu. Ik heb één keer dat nummer gekozen omdat ik echt vond dat het niet kon wachten, maar het nog te vroeg was voor de huisartsenpost (en na 11 uur is dat de enige optie in het belmenu, want voor de rest moet je de volgende dag maar terugbellen) en toen werd er vreselijk geschrokken opgenomen wat er allemaal aan de hand was. Ik snap wel dat ze willen ontmoedigen dat je de hele dag gaat bellen met vragen die ook wel even kunnen wachten. Maar ik heb altijd het gevoel dat ik tussen 11.00 uur en de opening van de huisartsenpost nergens terecht kan.
Ik doe dus 1 schijfje per keer in de pan en dan snel achter elkaar. Dus geen handvol in een keer. Zo worden ze allemaal krokant
Met een schaar een knipje maken daar waar het plastic een stukje van de lolly af staat. Vanaf daar kun je het bovenste gedeelte sowieso zo lostrekken. Het onderste gedeelte blijft nog altijd een uitdaging, maar kun je met een beetje kracht dan vaak wel via het stokje zo naar onderen trekken.
Mensen die hun karretje niet normaal terug zetten, het lijkt wel alsof mensen sinds ze geen muntje meer hoeven te gebruiken denken: LAAT MAAR. Serieus, zet hem gewoon normaal in het voorstaande karretje
Het afdruiprek die ik heb. De bakjes waar je het bestek in zet zijn te wijd en te laag waardoor het bestek er meteen uitdondert