De hond. Net 45 min uitgelaten met zeurende peuter en meneer hond wil niet kakken. Eenmaal thuisgekomen begint het te regenen en je snapt hem al. Dat beest wil toch nog even kakken. Met als gevolg dat ik weer peuter in z'n schoenen en jas moet hijsen, die krijst dat ie niet naar buiten wil in de regen en een hond die het net niet meer haalt en in m'n voortuin gaat zitten kakken. Vervolgens een melt down van peuter die niet weer naar binnen wil omdat we nog niet echt weer naar buiten waren gegaan en ik sta zeiknat in de regen poep te ruimen. Grrr. Kakbeest. En de tandpast die op lijkt, knip je de tube open zit er nog wel voor een week in, vastgeplakt op de binnenkant van de tube.
Dit idd, vooral met hoeslakens. Lukt soms ook niet om het eruit te krijgen omdat alles er in zit en het hele pakket te dik is voor het gat. Ik heb een hekel aan het filter van de zakloze stofzuiger schoonmaken...laat ik mijn man meestal doen. De kattenbak uitscheppen. En het plastic lipje van karvan cevitam lostrekken waardoor er altijd druppels siroop overal en nergens belanden.
“Om te voorkomen dat je dekbedovertrek in de droger een grote bol wordt en dat alle wasgoed erin gaat zitten gebruik ik sokkenknijpers (te koop voor +/- 1 euro bij wibra en xenos) Dit zijn plastic knijpers die mee kunnen in de was en droger. Ze zijn ontworpen om je sokken bij elkaar te houden maar zijn ook handig om de opening in je dekbed mee dicht te maken.”
Jawel, die zit nl aan de kant van de datum. (Of juist niet, kan ook, kan het nu niet controleren, maar het zit iig bij alles aan dezelfde kant)
Nog een punt van irritatie (heerlijk topic dit trouwens)! We hebben nu looproute etc bij de school vanwege Corona. Wat gaan bepaalde ouders doen? Exact voor zo’n looproute staan lullen met Jan en alleman. Of exact bij het hek waar alle kindjes doorheen moeten staan om naar hun kind te kijken (die al lang geen aandacht meer heeft voor wie dan ook behalve hun vriendje of vriendinnetje).
Bonenapparaat hier. Geweldige koffie. Maar altijd als het mijn beurt is om te pakken dan is het water op moeten de bonen bijgevuld worden en het lekbakje geleegd Wat ook irritant is. Die zakken voor in de container passen net niet. We zetten die tegenwoordig vast met ducttape. Anders flikkwrt die hele zak naar de bodem bij het eerste appelschilletje wat je erin doen
- USB altijd eerst verkeerd om in de laptop willen steken - Velletjes lostrekken langs je vingernagel en dan net iets te ver doortrekken - Fles frisdank openmaken die op een of andere magische manier in een koolzuurbom is veranderd - Natte sokken...gewoon.. natte sokken... - Als je iets aan het afspoelen bent onder de kraan en je houdt het voorwerp nét zo vast dat er een straal water over je aanrecht of vloer gaat. - Op het toilet zitten en het water spat op en raakt je billen - Als het putje van de badkamer (door mijn eigen haren) verstopt is geraakt en ik na het douchen erachter kom dat de badkamer in een zwembad is veranderd - Als je net lekker s'avonds op de bank ligt met wat lekkers en wat te drinken onder een dekentje en je ineens moet plassen - Net in de tuin alle bladeren opgeruimd en s'middags ligt het weer vol (ik weet het is de tijd van het jaar, maar we willen het toch een beetje netjes houden) En nog heel veel voorgenoemde situaties..
Ik ben zelfs zo erg dat ik bij iedereen waarbij ik naar de wc ga, de wc rol op de manier van het linker plaatje ophang
Kleding in de wasmand gegooid waarbij de mouw/ been nog binnenstebuiten zit... En dat dan moeten ophangen Ben inmiddels zo ver dat ik het gewoon laat zitten, als jij te lui bent om het normaal in de was te gooien ben ik te lui om het normaal op te hangen
Als we de kinderen net ingestopt hebben en op de bank willen ploffen, de oudste met een of andere smoes de trap afkomt
Die gruwelijke korte kassaband bij de lidl, waardoor of je boodschappen op elkaar gestapeld worden tot een piramide, of het zo langzaam gaat dat andere klanten je boos aankijken. En ik die boodschappen dus maar zo gauw mogelijk terug in de kar donderen omdat ik bang ben dat ik voor overlast zorg
Bij mijn ouders verkrachten ze de boter altijd zo. Hele hompen moeten eruit gehakt worden ipv dat ze wat met hun mes eraf schrapen zodat het er niet zo gehavend uitziet.