Dagelijkse make up routine

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 20 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Maar spf 15 alleen in de ochtend is niet genoeg.. zou zeker aanraden nog een losse spf minimaal 30 te gebruiken.

Oilell vindt dit leuk.
  2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx voor de tip. Ik denk alleen dat het bij mij wel meevalt omdat ik dit het hele jaar rond gebruik. Ik bouw daarmee ook een natuurlijk kleurtje op en bescherm daar mee ook mijn huid. Althans, dat geloof ik. Ik geloof niet zo in het overdadig hele hele jaar rond smeren omdat als je dan een keer niet smeert je snel verbrand. Bovendien maak ik ook graag via m’n huid vitamine d aan. Ik smeer alleen m’n gezicht met zonnebrandcreme in als ik echt veel in de zon ben op hittegolf dagen.

Smeren jullie allemaal jullie gezicht dagelijks met hoge factor in? En smeren jullie ook jullie kinderen elke dag daar mee in? Jaarrond?

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ja smeren elke dag, ook in de winter. Een eventueel vitamine d tekort (wat niet komt door gebruik van een spf) weegt niet op tegen de risico's van huidkanker. Als we hele dag binnen zitten of ze gaan hele dag naar school dan de kinderen vaak niet, maar gaan we naar lager naar buiten dan wel.

Paar jaar geleden nog niet, maar na wat ingelezen te hebben nadat mijn oom was overleden aan huidkanker hier toch mee begonnen.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik kan mij voorstellen dat als je in je omgeving iemand hebt die aan huidkanker overlijdt dat je dan er anders naar gaat kijken en je angstiger wordt. En hoewel voorzichtigheid met veel dingen goed is kunnen we ook doorslaan in dingen. Ik smeer zonnebrand ter voorkoming op verbanden. Ga ik met de kinderen zeilen: ja dan smeren we. Gaan we naar het strand: dan smeren we. Krijgen we een hittegolf, dan smeren we. We smeren alleen niet jaarrond omdat onze huid ook goed in staat is om ons te beschermen. Behalve als we onze huid die kans afnemen door continue te smeren.

Luna86, Neuzeke, Paris91 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Sorry, maar zo werkt het niet. Het gaat niet om angstig zijn, maar om goed geïnformeerd zijn. De cijfers liegen er niet om, maar hee, ieder voor zich, het was maar een tip.

Zeebra, ClaireDeLune, KleineLai en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Misschien bedoel je het niet zo maar ik vind jouw bericht onnodig neerbuigend overkomen. Alsof ik minder goed geïnformeerd ben dan jij. Wist je dat onder Nederlandse dermatologen verschillende meningen over dit onderwerp bestaan? Is dan een dermatoloog die net als ik voorstander van niet jaarrond en dus niet elke dag smeren minder goed geïnformeerd dan jij? Dat je niet moet verbranden is logisch. Daar is iedereen het over eens. Maar elke dag smeren is zeker niet nodig. Maar als jij dat wel wilt doen: goodluck!! Je doet er niemand kwaad mee haha en de fabrikanten zullen je enorm dankbaar zijn! :)

Neuzeke vindt dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hoe denk je dat jouw tekst overkwam met "angstig "? Precies daarom reageerde ik zo.

8. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Ik heb inmiddels Meroda en Clinique Almost Lipstick binnen en heb die ook uitgeprobeerd. Meroda is voor mij te oranje-gelig. Echt, ik zie er uit als Donald Trump als die op doe :roflmao: Almost Lipstick doet hetzelfde als Labello Balckberry maar dan voor wat meer geld. Ik ga die lippenstift natuurlijk opmaken. Bij Meroda had ik ook het kwastje bij besteld en die vind ik echt wel heel fijn.

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Hmmm... jij bent dus een stuk minder enthousiast. Ik vind het toch wel erg prijzig om dan de gok te nemen, want terug sturen is natuurlijk geen optie. Hou ik het bij mijn foundation die ik nu heb (oriflame) en die gebruik ik al amper.

10. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Ik start s ochtends met huidverzorging + spf. Dan doe ik mijn haar, trek mijn kleren aan en poets mijn tanden. Dan make-upje, sieraden en klaar.

Make-up bestaat uit:
    Primer
    Concealer (zelfde kleur als foundation)
    Foundation (klein beetje waar nodig)
    Beetje in t zone
    Blush
    Afhankelijk van de tijd, zin en gelegenheid highlighter en oogschaduw
    Beetje mascara
    Meestal nude kleur lippenstift maar dan net een tintje donkerder dan mijn eigen kleur
    Setting spray (eigen merk Etos)

Als ik het zo opschrijf dan klinkt het als heel veel, maar meestal heb ik een hele natuurlijke look. Concealer en foundation draag ik eigenlijk altijd als ik naar kantoor ga, dus zeker 3 a 4 dagen per week. Met beide doe ik zeker een half jaar tot een jaar. Het is heel gepigmenteerd, dus je hebt dan ook heel weinig nodig.

Zelf ben ik heel tevreden over pat mcgrath. Ik heb rosacea en eczeem en dit is een van de weinige merken die mijn huid prima kan verdragen zonder dat het een uitbraak triggert. Is niet goedkoop, maar niet met een hoofd als een pizza rondlopen is best wat waard :o:

S avonds haal ik alles er af met een olie reiniger van douglas, daarna mij huidverzorging. Die bestaat meestal uit medicinale crèmes of een basis crème van the ordinary.

11. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik heb vandaag de zelfkleurende foundation binnen gekregen en wauw wat een top spul. Het enige nadeel vind ik dat hij best sterk dekkend is waardoor het voelt als een avond make-up en niet een lichte dag make up. Maar dat kan ook komen doordat ik zolang niets heb gedragen en ik het niet meer gewend ben. Over de kleur ben ik echt dol enthousiast.

Oilell vindt dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

Nog even een kleine update. Vandaag na veel YouTube filmpjes gekeken te hebben een goedkoop contour setje bij de Kruidvat gekocht. Net in de spiegel even getest met de meroda foundation eronder en alleen het stukje jukbeen gedaan op de ene helft van mijn gezicht, en wauw wat een verschil :roflmao: schrok er zelf van :eek: ene helft was mooi gevormd en de andere helft, waar ik niet op had gedaan viel direct tegen :roflmao: wat me alleen nog niet wil lukken is de consaeler onder mijn ogen. Dat gaat in de rimpeltjes eronder klonten. Dus of dat stapje weglaten of een betere manier vinden.

evaleana vindt dit leuk.
  13. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ik ben van minimale make up dwz een mascara , oogpotlood en een labello nu over ben op minerale make up .
    Ik ben fan!!! Geen rommel en het ziet er prachtig natuurlijk uit.
    Ik heb wat last van wallen/ donker onder de ogen en met de primer en consealer krijg ik alle oneffenheden weg.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    Gebruik je een oog serum en crème? Dat helpt er vaak tegen.

15. Novi

Novi Niet meer actief

Heb je een foto van het verschil? Ik ben nu heel benieuwd naar het resultaat! Ik gebruik de concealer als laatste stap en doe een druppeltje onder mn oog en met mn vinger verdeel ik het met tikbewegingen. Dat is voor mij de enige manier om geen klontjes te krijgen.

suus1983 vindt dit leuk.
  16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ja dat doe ik ook en even inkloppen met mijn vinger (alhoewel ik dat heel irritant vind haha). Scheelt ook wel welke soort concealer je gebruikt. En niet teveel poeder.

17. GossipGirlxoxo

nee ik heb het er gelijk afgewassen omdat ik naar bed wilde gaan. Als ik vandaag tijd heb zal ik het nog een keer doen en een foto maken!

Novi vindt dit leuk.
  18. Zizzy

Zizzy Actief lid

16 feb 2021
    171
    94
    28
    Vrouw
    Niemand vraagt ernaar maar die collistar druppels zijn heel fijn!
    Ik ben wel nog erg benieuwd naar de mascara die sommige besteld hebben.

19. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Welke foundation is dat die zelf kleirend is? Klinkt goed!

20. GossipGirlxoxo

Moderna is het merk, ergens eerder in dit topic heeft iemand een link gepost dacht ik.

Deel Deze Pagina