onze kleine meid (6 weken) slaapt in dezelfde kleren als die ze overdag aan heeft. dit adviseerde de kraamhulp. nu draagt ze nog broekjes met elastiek maar als ze groter wordt en ze gaat broekjes met rits en knoop dragen wil ik haar wel een pyamaatje aandoen. vanaf welke leeftijd sliep julllie kleintje in een pyamaatje?
In het begin heeft Jasmijn ook haar kleertjes in bed aangehad. Maar na een maand heb ik haar een pyamaatje aangegeven. Een soort van ritueel, net als het badderen voor het slapen gaan. Vind het nu zelfs fijn dat ze gewoon een pyama heeft. Het is gewoon het idee, denk ik.
doen jullie je kleine een pyama aan of een soort romper met lange mouw en voetjes? ik ben bang dat een pyama te koud is als het jasje omhoog kruipt.
Ik heb een echte pyama. Kruipt hier in ieder geval niet naar boven. Komt denk ik omdat ze slaapzakje aan heeft.
Jesper draagt sinds dat hij maat 62 heeft (sinds dat hij ongeveer 7 weken was) een pyjama in bed. Hij heeft daar een romper onderaan en een slaapzak erover. Nu ik de dikkere slaapzak gebruik doe ik in zijn bedje zijn broekje van de pyjama uit. Ook geen sokjes aan. Hij ligt dan ook nog onder een lakentje en dekentje. Het is wel ff zoeken hoor naar pyjama's in die kleine maatjes vind ik. Kan ze af en toe vinden vanaf maat 62. Bij kruidvat hadden ze laatst kei lieve fluwelen opa pyjama's...o die staan zo lief!
als ik de kleine een mouwloze romper aan doe en daar overheen een badstoffen romper met lange mouw en voetjes, is dat iets? of te warm? vind het zo moeilijk...
Toen Jesper nog kleiner was en hij dus nog geen 62 had gaf ik hem in bed een boxpakje aan. Bedoel je dat met een romper met voetjes en lange mouwen? Dan is dat warm genoeg hoor denk ik...wel zou ik er een romper onderaan geven.
Ik doe vanaf het begin al een pyama aan. Weet niet waarom, denk eerder voor mij eigen gevoel, ik slaap ook niet in mijn kleren die ik overdag aan heb gehad.
Glenn draagt nog steeds geen pyama. Hij heeft in het begin in een bakerzak gelegen, daarna is hij naar een slaapzak met mouwen gegaan. Zonder deken/laken.
Ik gebruik ook geen pyama, ja, als hij die toevallig die dag aan heeft dan slaapt hij er ook in. Maar aangezien hij toch de hele dag doorslaapt vind ik het een beetje onzin om hem dan voor de nacht in ene iets anders aan te trekken terwijl hij overdag er wel gewoon in slaapt!
Noa heeft sinds ze 3 maanden is een pyama aan. Ik vind de pyamatjes aan 1 stuk (met voetjes eraan) erg prettig. Ze krijgt nu in de winter een romper met lange mouw, pyamaatje, winterslaapzak, lakentje en dekentje op. Bij ons word het dan wel erg koud in huis. Het koelt af tot 13 graden op haar kamertje. Maar ik heb haar nog nooit gehoord 'snachts. 'smorgens als ik haar uit bedje haal is ze nog lekker warm.
vanaf maatje 62..dat is nu zo`n 2 weken geleden...Marit ligt ook nog eens ingebakert, met daar overheen een lakentje en dekentje en nu he twat kouder wordt een badstoffenomslagdoek er nog eens over heen.....Ga het binnenkort eens proberen om haar niet ingebakert weg te leggen maar in een winterslaapjes...Dan zitten de mouwtjes ook wat in het weg heb ik het idee zodat het maaien van haar armpjes wellicht ook moeilijker gaat worden....
Simon slaapt in een pyjama sinds hij maatje 62 heeft, hij was toen ong 7 weken denk ik. We maken er altijd een lekker avondritueel van, badderen, lekker insmeren met baby-olie en daarna pyjama aan, laatste fles en naar bed! Hij lag altijd nog onder een denkentje en lakentje, en nu inmiddels ook in een slaapzakje.
Wanneer doen jullie de pyjama aan? Mijn dochter krijgt om 19.00 en om 23.00 de fles. Ik doe nu soms de pyjama om 19.00 uur aan, is niet de grote slaap dan maar om 23.00 uur wil ik snel de fles geven. Ik vind de pyjama's trouwens aan de dunne kant (van de hema). Ik doe haar liever een dikker truitje aan met lange mouwen romper. Een slaapzakje en dan nog een deken en laken vind ik weer zo warm. Moeilijk...op haar kamer is het nu zo'n 18 graden 's avonds. Ik heb nu een dunnere slaapzak (van de hema) zonder mouwen gekocht en dan een pyjama jasje en deken en laken erover. Zou dit genoeg zijn?
sinds hij met 3 maanden van 19.30 tot 8.30 doorslaapt doe ik hem voor de laatste fles zijn pyjama aan overdag doe ik als hij naar bed gaat ipv spijkerbroekje een pyjamabroekje aan na de luier verschonen hij gaat nog zon 3/4 keer naar bed dus dan laat ik shirtje wel gewoon aan