Ben benieuwd of meerdere thuis zittende meiden hier last van hebben. Ik zit thuis ivm bekkenklachten en zwangerschapsischias. Heb een zoontje van bijna 1. Nu zitten er van die dagen tussen dat ik bijna niet vooruit te slepen ben. Ik zorg voor mijn zoonje, kook gewoon, ga smiddags meestal wandelen enz. Maar de rest van de tijd zit ik dan soms maar een beetje dom te zitten of internetten. De was ligt op me te wachten, de douche moet eigenlijk een beurt hebben. Mijn vriendin zou t ook wel gezellig vinden als ik langs kom maar heb hier gewoon geen zin in! Het lijkt wel of het thuis zitten me lui maakt. Ik had ook van alles in de planning..fotoboeken maken enz...maar al die tijd dat ik thuis zit nog nergens aan begonnen. Zijn er meiden die dit herkennen? Ik hoop het wel
Ja ik herken het wel. Sinds ik met verlof ben, pffff. Ik probeer mezelf wel ertoe te zetten hoor. Anders gaat het van kwaad tot erger. En als ik dan een keer een nu-ff-niet dagje heb, oke. Maar geen dagen achter elkaar. Dus probeer van te voren je dag een beetje te plannen met activiteiten en rustmomenten. En genoeg slapen! Bij mij is het erger wanneer ik laat naar bed ga en geen middagdutjes doe, want dan ben ik eigenlijk gewoon te moe en kom ik die bank helemaal niet meer af.
Ik werk nu 50% maar ik heb ook dagen waar ik verder ook.niks doe... Het paasweekend heb ik doorgebracht in mijn pyjama dus ja hier ook luie dagen.. Gelukkig heb ik ook geen schoonmaak woede dus als het hier wat rommeliger is dan erger ik me er ook niet aan en zoals vandaag had ik er weer een beetje zin in dus de schade een klein beetje ingehaald.
Het probleem is dat ik me dus wel erger als het rommelig is. Waarom weet ik ook niet, want geen mens die het ziet... Idd als ik dan een dag heb dat ik wel fit ben haal ik het vaak in, maa dan doe ik weer teveel waardoor ik mezelf savonds weer tegen kom. Het slapen moet ik idd ook maar eens iets meer op letten, ga te laat naar bed en moet eigenlijk overdag ook ff rusten... Maar ik ben al een eeuwigheid bij niemand op bezoek geweest omdat ik er gewoon geen zin in heb, dat is toch erg?!
ik heb het ook, ik krijg minder gedaan thuis dan toen ik 40u in de week werkte! sommige dagen gaat het goed maar soms pffff
Oooh goh ik herken het helemaal.. Echt van die rottige dagen dat je je reet niet van de stoel kan liften, want je heb er echt geen zin in. En heb dan vaak op de domste momenten 'opruim aanvallen'. 's avonds laat ofzo. Eigenlijk op een dag wanneer je wel zin hebt gewoon beginnen met iets waar je wel even mee bezig ben, zoals je fotoboeken, dan 'moet' je wel. Wou dat ik soms ook wat meer deed, al is het nog niet eens schoonmaken. iets vaker de schoentjes aan en wandelen met dochter en hond. Dan voel ik me gelijk beter, maar om me er toe te zetten....
Ik heb me hele zwangerschap al geen behoefte aan gezelschap op me heen. Ja van mensen die me echt heel.erg dierbaar zijn.. voor de rest als mensen dat niet snappen.. jammer dan!
Ik herken het ook heel erg. Heb er gelukkig niet elke dag last van, maar toch wel vaker dan ik zou willen. Zit nu ook alweer de hele dag te bankhangen met een laptop op schoot. Ik schrijf elke dag 3 dingen op die ik wil bereiken die dag, zdat ik in elk geval wel iets heb gedaan aan het einde van de dag...
Ooh wat ben ik blij dat ik niet de enige ben zeg...geeft me toch n iets beter gevoel haha. Die 3 dingen opschrijven is een goed idee!! Moet ik zeggen dat ik daar meestal wel aan kom, want dat moet wel met een klein ventje om je heen, maar het blijft daar dan ook vaak bij...
Heel herkenbaar Heerlijk zijn die dagen en las ze regelmatig zelf in hoor. Al ga ik dan aan het eind vd dag vaak nog wel wat in huis doen anders hoor ik vriendlief vast weer dat ik geen reet hebt uitgevoerd de hele dag terwijl ik gewoon thuis ben
Ik werk nu maar ongeveer 12 uur per week en ik heb het ook wel eens. Maar toch zet ik me er wel elke dag weer voor om een paar dingen gewoon echt te doen. Bijv. de ene dag de douche,w.c. en de was. De volgende dag boven soppen en de vloer dweilen ofzo. Noem maar op. Alleen soms is het lastig om die laptop aan de kant te schuiven en te beginnen Als ik eenmaal begonnen ben ga ik meestal zo door en dan vind ik het ook wel fijn om iets te doen. Maar ik moet dan niet tussendoor weer even gaan zitten want dan kom ik moeilijker weer overeind... Ook even lekker gaan wandelen of naar het winkelcentrum met mijn dochtertje breekt de dag weer een beetje.
Ik heb eigenlijk het idee dat het komt doordat ik tijd teveel heb nu. Dus ga ik dingen voor me uitschuiven, want 'dat kan morgen ook nog wel...' Terwijl dat tot een paar weken geleden niet zo was, dan moest ik de volgende dag gewoon weer werken. Ik moet nu echt weer een nieuw ritme gaan opbouwen...
Ik ken het. Zit ook met b.i. thuis met een kind van bijna twee. Hem verzorgen kost me zoveel moeite dat ik echt geen zin heb om bij jan en alleman een bakkie te doen. Ik doe het hoognodige zoals koken en opruimen maar verder. .. maarja je moet nu ook aan je rust denken.