Hallo Allemaal.. Of ik m'n berichtje hier goed zet weet ik niet hoor, anders hoor ik het wel. Maar ik zit een beetje met het volgende. In het kort gezegd heb ik al jaren last van wisselend depressieve gevoelens nu kortgeleden ook een angst/paniekaanval gehad. Eindelijk de moed opgebracht om ermee naar de huisarts te gaan. Die adviseerd mij om op zoek te gaan naar een goede psychotherapeut..... ... eerste afspraak vandaag gehad maar met de beste man had ik echt niets....klinkt wel beetje als een snel oordeel als ik het zo vertel, maar er moet toch wel iets van een klik ergens zijn toch?! Ik vroeg mij af, of iemand van jullie misschien ervaring heeft met een goede psychotherapeut (geen psycholoog dus) in Zuid Holland of misschien een manier om een goede therapeut te vinden, forum, beoordelingssite. De huisarts heeft er zelf wel een aangeraden maar helaas nam deze mevrouw geen nieuwe 'patienten' meer aan. Alle ervaringen zijn welkom.... alvast bedankt!
Goh wat vervelend dat die dame geen nieuwe patiënten/cliënten aanneemt. Inderdaad wat je zegt, die klik moet er wel zijn. Of althans, je moet je in ieder geval op je gemak voelen en het gevoel hebben dat je begrepen wordt. Kan je verder niet helpen helaas. Succes in je zoektocht en met je herstel!
Bespreek het met de therapeut met wie je een eerste afspraak had. Vertel eerlijk dat je de klik niet voelt, geef aan dat je liever iemand anders ziet en vraag of hij iemand weet. Geloof me, dit gebeurt vaker. Een psychotherapeut kan die eerlijkheid alleen maar waarderen EN hij heeft collega`s, connecties, een netwerk. Het kan zijn dat hij gaat uitvragen waarom je denkt dat de klik er niet is (dat is namelijk zijn werk, het zou raar zijn als hij het niet doet) maar hij zal je beslissing wel respecteren. Misschien voel jij je meer op je gemak bij een vrouw bijvoorbeeld. Dan kan het heel goed zijn dat hij iemand weet. Wat je ook doet, ik wens je veel succes. ps je zou het natuurlijk ook nog een kans kunnen geven want het heeft ook tijd nodig...Psychotherapie is niet iets wat je `effe in drie keer` doet maar gaat over een langdurig proces.
Ik loop bij psyq zoetermeer en de lijnbaan, daar zijn ook wel een aantal goede psychotherapeuten dacht ik.