Ik ben vandaag 12 dagen over tijd. 3 zwangerschapstesten gedaan, maar alle 3 negatief. Ook heb ik nog geen zwangerschapskwaaltjes of ongi kwaaltjes. Wat kan het dan zijn? Iemand die met hetzelfde zit?
Hoi Ik ben nu een dag of 6 overtijd. Afgelopen za getest, negatief gisteren getest een heeel licht streepje op de test. Ik zal mezelf wel voor de gek houden. Ben je al naar de ha geweest? Misschien kan die bloedprikken oid? Succes
Ik ben nog niet naar de HA geweest, omdat wij morgen naar de gyn toe gaan. Dan kan zij vast wel even bloedprikken denk ik.
He, ik dacht dat ik gereageerd had, maar die is niet binnengekomen blijkbaar.... Nog maar eens dan Dat je nog niet positief test kan een aantal oorzaken hebben: 1) je bent niet zwanger en door de spanning wordt je gewoon ook nog niet ongesteld 2) je eisprong was later dan je denkt 3) de innesteling heeft lang geduurd of duurt lang, (kan tot 2 weken duren!) 4) je zit laag in HCG en maakt gewoon minder HCG aan dan je voor zwangerschapstesten nodig hebt om positief mee te testen. Ik testte bij Thirza pas 19 dagen overtijd positief, 33 dagen na mijn eisprong, (die had ik getempt, dus die wist ik zeker). Bij de termijnecho werden we in eerste instantie 2,5 week teruggezet, later werd dat 1,5 week. Dat laatste klopt weer precies met de dag dat ik last kreeg van menstruatie-achtige krampen twee dagen voor NOD, (12 dagen na de eisprong dus). Is dus achteraf de innesteling geweest.
Enige spanning die ik zou kunnen bedenken, is lichte stress omtrent het dochtertje van mijn vriend. Ze is nu inmiddels 2,5 jaar en op dit moment is ze bij haar moeder. Haar moeder zorgt in onze ogen niet goed voor haar. En dat zorgt hier thuis voor spanning. Maar meer zou ik eigenlijk niet echt weten. En mijn ei, die heb ik dit keer niet gevoeld. Dus het kan zijn dat mijn ei nog niet is geweest of dat ik niet goed heb opgelet
Oh echt? Dat wist ik helemaal niet! Nou dan heb ik nog hoop . Ik dacht vandaag toch echt dat ik ongesteld was geworden, maar nee hoor, helemaal niets. Ik ben nu 2 dagen overtijd, dus het kan nog makkelijk dat ik wel gewoon ongesteld word, maar misschien ook niet...
Jep, onze echoscopist vertelde dat bij onze laatste zwangerschap. Wij werden bij Thirza namelijk 2,5 week teruggezet bij de eerste echo, (van 11 naar 8,5) en dat kon wat ons betreft helemaal niet, want ik had mijn ei getempt en vanaf dat moment constant een hogere temp gehad. Heel verhaal geweest, tweede echo zette ons anderhalve week terug, maar de echoscopist vond dat, omdat het maar een week verschilde met de eerste, de eerste datum most blijven staan, terwijl die echoscopist toen had gezegd: ik kan het niet goed meten, dus hij moet nog eens over. Niemand die ons die hele zwangerschap uit heeft kunnen leggen hoe dat nou kon komen en uiteindelijk, na nog eens overleg met de VK op het eind van de zwangerschap, (ik was bamg dat ze me veel en veel te ver overtijd zouden gaan laten lopen), uiteindelijk toch de datum van de tweede echo aangehouden. Waar ik alsnog 2 weken overheen ben gegaan, maar OK. Maar goed, omdat ik dat niet nog eens wilde, dat dus gelijk geroepen tegen de echoscopist toen we bij de tweede zwangerschap voor een termijnecho gingen. Die zei gelijk: Ja, logisch dat je een tweede echo kreeg, want 2 weken verschil kan vanwege de innesteling, die dus tot wel 2 weken kan duren, en alles wat langer verschil is, dat is dus wel vreemd en moet over. Achteraf klopt het dus allemaal met elkaar: 2 dagen voor NOD de menstruatiekrampen, maar geen ongi die doorbrak en mijn temp die vrolijk hoog bleef... die pijn moet zijn begonnen op/na de innesteling en dat klopt wel weer precies met de echodatum, dus wij houden het daar op
Hallo! Hier ook een lotgenoot: 9 dagen overtijd en al een paar negatieve testen rijker. Die onzekerheid is zo rot hé: je krijgt de teleurstelling van negatieve test na negatieve test te verwerken en dat is best moeilijk omdat er altijd een klein beetje hoop blijft bestaan toch zwanger te zijn. Ik hoop dat je ei gewoon wat later was en je binnekort alsnog positief test.
Ik ben vanmorgen heen geweest. Ze hebben een inwendige echo gedaan... en daar kwam uit dat er verder niets aan de hand was, ik was ook niet zwanger en er was niets met mijn eierstokken aan de hand. Het enige wat nog zou kunnen, is dat mijn eitjes niet helemaal volgroeien. De eitjes die worden groter en groter en daardoor kan er een zaadje het eitje binnendringen. Maar als de eitjes niet groter worden, dan kan er ook geen zaadje binnendringen, dus ben ik niet vruchtbaar. Maar, dit is een optie wat er aan de hand zou kunnen zijn. Als ik ongesteld word, dan moet ik de gyn weer bellen en dan 12 dagen later moeten we weer heen voor een inwendige echo en dan kunnen ze misschien iets zien aan mijn eitjes. Het zaad van mijn vriend word binnenkort nog even nagekeken of daar iets mee is. Tot die tijd is het gewoon afwachten... Maar vandaag nog niet ongesteld geworden.
Nou wat een bericht. :x Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt. Maar sowieso lijkt het me zwaar. Zolang je niet ongesteld bent, is er toch altijd nog hoop he? Heel veel sterkte de komende tijd.
Het is ook echt heel moeilijk hoor om zo'n bericht te horen. Pas nu ik tot rust kom vandaag begin je er pas over na te denken wat er allemaal is verteld. Want ja, straks volgroeien mijn eitjes niet... en dat betekend dus dat ik onvruchtbaar ben. Dat is wel het laatste waar je aan wilt denken
inmiddels 16 dagen overtijd.... Als ik over 12 dagen nog niet ongesteld ben moet ik ook weer naar de gyn toe. Zij gaan er dan voor zorgen dat ik wel ongesteld word op kort termijn..... Dus even afwachten. Vrijdag eerst lekker op vakantie