De titel zegt het al. Ben wel benieuwd of er meiden zijn die als ze zwanger zijn of worden niet het geslacht willen weten, maar het een verassing willen laten? Ik en mijn man leek eht erg leuk een verassing te houden als het zover is. maar heb het idee dat wij de enige zijn hihi Zijn er hier meer meiden die het een verassing willen laten? Ben erg benieuwd
Ik roep altijd dat ik het niet wil weten... maar m'n vriend wil het wel heel graag weten. Die vind dat alleen maar praktisch... en hij zegt dat dan gelijk iedereen het mag horen. Ik kan wel roepen dat ik het niet wil weten, maar ik denk dat áls het eenmaal zover is, ik m'n nieuwsgierigheid toch niet kan bedwingen... Maar het geslacht, daar ben ik absoluut niet het meeste nieuwsgierig naar.... ik wil EERST weten of alles gezond is... dat is vele malen belangrijker! (en het is een cliché, maar wel écht waar)
kan ik je niks anders dan gelijk in geven Maar als je weet dat het gezond is..... wil je het dan weten? Ik hop ook dat ik mijn nieuwsgierigheid kan bedwingen. Blijft heel spannend natuurlijk.
Voordat ik zwanger raakte riep ik ook dat ik het niet wilde weten wat t word. Als t maar gezond is zei ik dan...Vond t wel een leuk idee die spanning tot laatste moment of je een zoon of dochter krijgt. daarintegen wilde mijn vriend wel weten wat t word, want die zal op een zoon te wachten hihi, en 9mnd wachten vond ie zenuwslopend hihi Je raad t al: 1maal zwanger kon ik niet wachten tot de 20-wk echo om te horen wat we kregen en dan gelijk zelfde dag inkopen te gaan doen, is toch bewust shoppen als je t geslacht weet Dus hier wel altijd geroepen dat we verassing wilden, maar toch te nieuwsschierig!!! hahaha. Wel zo makkelijk hoor als je weet wat t is met dingen kopen, ik ben niet zo van de unisex kleding...vind ik saai. Heeft beiden dus zijn voor en nadelen, nu vraag ik me af of ik het bij de 2de weer zou willen weten of dit keer het op me af laat komen..??
Ook ik wil het eigenlijk gewoon een verrassing laten zijn.. Lijkt me juist leuk om én een meisjesnaam én een jongensnaam te bedenken.. om bij alles te bedenken of het een jongen of een meisje zou gaan worden.. Dus nee, ik hoop mijn nieuwschierigheid in bedwang te kunnen houden en gewoon de 9 mnd af te wachten (als het zover mocht zijn )
Bij onze eerste dochter wilden wij het niet weten wat het woord en als ik nu weer zwanger woord willen wij het ook niet weten. Is gewoon leuk als je tot je bevalling niet weet wat het woord en als het dan zoveer is, is het allemaal nog spannender!!! (En natuurlijk is het leuk en praktisch als je weet wat het woord)
Wij weten nu ook al dat als wij zwanger zijn, wij het niet willen weten tot de bevalling. Waarom? Ten eerste omdat wij dan sowieso al blij zouden zijn dat we eindelijk zwanger zijn en het ons voor de rest helemaal niet uitmaakt welk geslacht het heeft. Verder heb ik zelf het idee dat het niet-weten van het geslacht je nog meer helpt tijdens de baringspijn. Dat je nieuwsgierigheid het wint van de pijn zeg maar. (Natuurlijk, als je het geslacht wel weet, dan ben je ook nieuwsgierig naar hoe je kind eruit ziet, maar ik persoonlijk vind het effect van het geslacht niet weten, groter. Tenminste, dat denk ik...). Ook vind ik het voor de omgeving veel leuker dat je zelf het geslacht nog niet weet voor de bevalling. Als wij het wel zouden weten, dan zouden we het toch niet voor ons kunnen houden. Ik vind het juist leuker om iedereen na de bevalling te melden wat het is + wat de naam is. Mijn schoonzus bijvoorbeeld heeft het geslacht + de naam ook al voor de bevalling van haar zoon aan ons vertelt. Ik vond dat helemaal niet leuk. Dan is het hele verrassingseffect weg. Het enigste wat nog een verrassing was, was de geboortedatum en hoe het eruit zag. Verder kun je heel goed een babykamer unisex maken en is er ook veel leuke unisex babykleding te koop. Dus om die reden hoef ik het geslacht ook niet te weten voor de bevalling.
Wij willen het ook niet weten, zal onwijs nieuwsgierig zijn als ik zwanger ben maar we hebben allebei er nu al voor gekozen dat we gaan wachten tot de bevalling.... We zien eht wel als het geboren is, het is nu een spanning van wanneer we zwanger zijn en als het 'raak' is hebben we tenminste nog een spanning van wat gaat het worden, kunnen we lekker speculeren en raden
tja, dat is best lastig... aan de ene kant zou ik het erg graag willen weten maar aan de andere kant ook weer niet. waarom wel? kan je gerichter spullen kopen en omdat het me gewoon leuk lijkt om te weten waarom niet? kan ik het ook niet verklappen. Kan op zich best goed mijn mond houden maar beter voorkomen dan genezen
ik heb altijd gezegd dat het ik het niet wil weten en daar sta ik nu nog steeds achter. het is voor mij belangrijker om te weten dat het gezond is dan wat het geslacht is en natuurlijk zal het moeilijk zijn met mn nieuwsgierigheid,maar ach het zijn maar 9 maanden.
Wij wilden het ook niet van te voren weten. En het verbaast me hoe goed ik mijn nieuwsgierigheid heb kunnen bewaren! En wat was het spannend toen ze geboren was en de zuster na een paar minuten vroeg 'weten jullie eigenlijk wat het is', 'nee' zeiden wij in koor en toen kregen we het te zien/horen.... 'oh wauw, een meisje'! Bij een eventuele volgende zouden we het weer pas bij geboorte willen weten!
` Jey meid, Wij hadden een soort van klein probleempje, mijn man wilde het absoluut niet weten, en ik ben zo nieuwschierig als de pest, wilde het wel weten. Met de 3d echo zijn mijn man en moeder de ruimte uit moeten gaan en hebben ze mij het geslacht verteld. Dit heb ik geheim gehouden tot aan de geboorte!!! goed he, dit kwam mede doordat ik wist dat mijn man het echt niet wilde weten. Leuk he!
Ik heb altijd gedacht dat ik het niet wilde weten, maar ik ben nogal nieuwsgierig ingesteld, dus ik denk dat ik het toch zou willen weten als het me gevraagd word Daarnaast wil mijn vriend het wel graag weten en ik zou het vreselijk vinden als hij het wel wist en ik niet! De reden dat ik het niet wil weten is omdat ik het dan zeker weten niet stil kan houden! Ik ben slecht in geheimen bewaren zeker zo eentje! Maar we zullen het zien, het lijkt me wel heel leuk dat je het niet weet
Ik ben wel heel nieuwsgierig, maar ik denk ook dat we het een verrassing laten. Bovendien is mijn man er toch al van overtuigd dat we een jongen krijgen
Wij willen het niet weten, is een deel van de magie rond het zwanger zijn wat ons betreft. De enige reden om het wel te willen weten zou zijn dat het makkelijker is met kleding kopen. (kamertje wordt toch unisex). Nou om kleding laat ik de magie niet verbreken
Ik wilde het wel weten maar mijn vriend niet, dus heb ik besloten het ook niet te weten omdat ik het erg vervelend zou vinden dat ik me verspreek en hij het ook komt te weten. dus her blijft een verrassing.