Daggasten bruiloft beste vriendin, kinderen niet welkom

Discussie in 'De lounge' gestart door rocketscience, 17 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Mijn beste vriendin trouwde vorig jaar maar wij hebben besloten om zoon bij opa en oma te laten, voor ons eigen plezier. Ik zou ook liever geen kinderen op mijn bruiloft willen, heel eerlijk gezegd, tenzij het neefjes of nichtjes zijn.

2. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.015
    2.375
    113
    Wie betaalt bepaalt.

Aan de gasten de keuze of ze dat wel of niet acceptabel vinden en heen willen gaan.

Moeilijker is het niet in mijn ogen.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Dat bedoelde ik dus ook. Ik ga helemaal niet, mijn kinderen komen dus ook niet...dan respecteer ik de wens toch.

4. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Dat vind ik toch wel een ander verhaal worden. Toen een half jaar geleden mijn zwager trouwde waren onze kinderen ook niet uitgenodigd. Dat vonden ze erg jammer. Alleen de jongste mocht mee. Hij was toen 6 maanden en kreeg nog volledige bv. Hij mocht van hun natuurlijk mee.
    Dat jij jouw baby die bv krijgt niet mee mag nemen vind ik wel erg ver gaan. Dat zou voor mij een reden zijn om thuis te blijven. Bij jou is de bv net lekker op gang aan het komen en met 8 weken slapen ze vaak overal doorheen. Lekker tegen mama aan de hele dag en je hoort zo'n kleintje niet.

5. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Waarom kunnen mensen niet gewoon hun mening geven zonder de mening van een ander af te zeiken.. Echt heel irritant..

En Rocketscience misschien ff informeren bij de bruid en bruidegom, misschien vinden ze het helemaal geen probleem als je de jongste wel meeneemt :) Kan me ook voorstellen dat je die wel graag mee wil nemen.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Jammer, maar er zal vast een goede reden achter zitten.

Ik heb een verhaal gehoord van een collega, waarvan de kinderen van haar broer of zus echt zo ontzettend zaten te vervelen... TIJDENS DE CEREMONIE!!! :x Zij vond het echt heel storend.

Oh wacht... heb er zelf ook een keer bijgezeten... Ik zat zelf een filmpje te maken van het jawoord zelfs... Achteraf terug gekeken en kon de helft niet verstaan, doordat er een kind doorheen zat te jengelen. Zo jammer!

Ik kan me voorstellen dat het bruidspaar dat soort dingen wil voorkomen. Misschien hebben ze specifieke kinderen op het oog en willen ze de discussie vermijden en maken er dan van, dat er helemaal geen kinderen mogen komen. Snap ik.
    Misschien durven ze het gewoon niet aan, zonder dat er een specifiek 'risico-kind' bij zit.

Het is hun bruiloft, dus ik zou het respecteren. Helemaal van mijn beste vriendin. Ik zou haar wel vragen naar de reden.

7. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Inderdaad. Echt een kutopmerking.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #188 SushiLover123, 17 nov 2016
    Laatst bewerkt: 17 nov 2016
    Vind ik ook! Maar voor kinderen is het meestal saai. Voor hen geen toegevoegde waarde. En vaak ben je als ouder toch bezig met je kind bezig te houden, zodat het (zich) niet gaat vervelen.

Snap ik ook, hoewel daar ook wel een mouw aan te passen is. Ik weet niet hoeveel daggasten er zijn, hoeveel van die daggasten er kinderen hebben en wat het verschil dan zou zijn voor die kinderen. Qua catering is er vaak wel iets te regelen. Kinderen tot x jaar gratis, of voor een deel van de prijs. Maar misschien hebben ze ook vervoer geregeld (een bus of boot) en betalen ze per hoofd (klein of groot).
    Ook daar kan ik me iets bij voorstellen. Stel, dat de echte reden is, dat ze bang is dat (jouw, of die van een ander) kind gaat huilen of jengelen, maar dat ze dat niet durft aan te geven, omdat ze je niet wil kwetsen of bang is op een 'mijn kind doet dat niet' reactie en vervolgens haar keuze moet verantwoorden. Kan ook zijn dat dat dus voor een ander kind geldt, maar dat ze dit als reden aan iedereen opgeven, zodat de echte reden niet uitlekt naar het echte onderwerp, zeg maar. :)

Wel jammer dat je denkt dat je beste vriendin niet eerlijk is tegen je... en als dat ook het geval is, jammer dat zij denkt niet eerlijk te kunnen zijn... Je kunt het laten voor wat het is, of aankaarten (kan ook achteraf), maar dan loop je de kans dat ze alsnog niet de waarheid spreekt (uit angst voor uitlekken en ruzie?)
    Is vast een mouw aan te passen. Ik was zelf ceremoniemeester en gaf borstvoeding. Heb 's ochtends in het ouderlijk huis van de bruid zitten kolven. Melk is opgehaald. Ben tussen de ceremonie en de borrel erna op en neer naar huis gegaan om te voeden. Maar dat was allemaal binnen een straal van 5 km... Mijn zoontje was toen trouwens al bijna 8 maanden geloof ik.

9. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ehhrm.... Ik ben ook niet een "bridezilla type" maar ik zou toch op z'n zachtst gezegd not amused zijn als dat bij mijn bruiloft was gebeurd.
    Maandenlang bezig geweest met het uitzoeken en arrangeren van de muziek. Letterlijk, want van het uitgekozen nummer voor de binnenkomst heeft een vriend van mij speciaal een instrumentale versie gearrangeerd en opgenomen met zijn Chapman Stick (bijzonder mooi instrument) zodat ik live zingend mijn entree richting het altaar kon maken, waarvoor ook weken van tevoren in de zaal de apparatuur getest en gesoundchecked moesten worden. Kortom, als er op dat moment 2 kleine kinderen op een piano aan het rossen waren geweest, dan was de bruiloft toch echt niet begonnen tot de desbetreffende ouders hun kinderen weer in het gareel hadden.
    En soms gebeuren er nu eenmaal onverwachte dingen met kinderen, en dat is ook helemaal oké, maar je mag toch wel verwachten dat ouders verantwoordelijkheid nemen voor hun kinderen en zelf kunnen inschatten of het wel of niet handig is om hun kleine (b)engeltjes mee te nemen naar een dergelijke gelegenheid.
    Wat ik eerder al schreef, kinderen waren bij onze bruiloft gewoon welkom, maar de ouders zorgden er wel voor dat de kleintjes een beetje werden bezig gehouden en daar hadden wij totaal geen last van. En het grappige was dat we later wel op foto's terug zagen wat er allemaal om ons heen gebeurde terwijl wij druk bezig waren met trouwen, echt ontzettend om gelachen :D

Ik ben het trouwens wel volkomen eens met dat als er geen kinderen gewenst zijn dat er best een uitzondering gemaakt mag worden wat betreft baby's die afhankelijk zijn van borstvoeding. Dat kan wat mij betreft gewoon niet anders.

10. fafa

fafa Niet meer actief

Precies dit.

Van oudsher is een bruiloft een feest waarin twee families verbonden werden. Verbonden door de bloedband van de kinderen die uit dat huwelijk geboren gaan worden. Wat mij betreft gaan bruiloften dus over familie: jong, oud... iedereen. En is het geen feest voor alleen volwassenen.

Maar iedereen heeft daar een eigen kijk op en dat respecteer ik natuurlijk. Maar afgelopen zomer heb ik ook een bruiloft afgezegd omdat mn kinderen niet welkom waren. Voor het grootste deel uit praktische overwegingen: ceremonie was savonds en de enige bij wie mn kinderen fijn logeren is oma - en die ging ook naar de bruiloft. Maar voor een deel ook uit het gevoel dat als mijn kinderen niet welkom zijn ik ook echt niet veel moeite ga doen om alternatieve opvang te zoeken.
    Totaal respect voor de wensen van het bruidspaar, maar dan hoop ik dat ze ook respect hebben voor mijn gevoel en keuze.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij liepen onder een poort door, die in de steigers stond en er waren mensen bezig met een ruit te vervangen. Vlak achter ons is zo'n ruit naar beneden gevallen, maar ik heb er niks van gemerkt! Zat totaal op een roze wolk! :D

12. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Ik zou me daar echt geen seconde druk om maken. Kinderen naar opa en oma, wij naar de bruiloft. Kinderen een leuke dag en logeerpartij en wij vermaken ons ook echt wel. Ik denk dat ik het zelf zelfs een stuk relaxter zou vinden zonder onze kinderen. Gewoon relaxed kunnen eten 's avonds, niet mee naar de wc hoeven etc.

13. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Ik heb mijn dochter van 2 toen bij opa en oma gebracht.
    Ze was wel welkom maar het was niet naast de deur, en ik was hoogzwanger dus ik wilde een rustige leuke dag hebben.
    Er werdt wel naar haar gevraagd, maar ze begrepen het wel.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ja en dat laatste gebeurd dus vaak niet merk ik wel, ook in dit topic wordt het al als raar en ongezond gezien.
    Beetje jammer.

15. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Deze snap ik niet helemaal.
    De ceremonie is 's avonds.....Op het feest 's avonds neem je over het algemeen toch ook geen kinderen mee??

16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik snap prima dat je een kindje van 8 weken niet een hele lange dag gaat achterlaten hoor. Misschien ben je zelf nog wel niet helemaal de oude en moe van de gebroken nachten.
    Als het mijn beste vriendin was zou ik het met haar bespreken wat de mogelijkheden zijn. Je bent toch haar gast, gasten moet je het toch ook naar de zin maken? Ik zou zelf geen bruiloft willen geven waarvan ik weet dat mijn gasten ongelukkig zijn, dan had ik liever gehad dat ze niet waren gekomen.
    Misschien kun je een halve dag gaan ofzo. Misschien kun je je man en de kinderen in een park in de buurt laten wandelen ik noem maar wat. Of een hotelkamer vlakbij waar je man met de baby zit en dat je op en neer gaat om te voeden.

Ik ben hoogzwanger naar een bruiloft van goede vrienden geweest en toen hield ik het ook geen hele dag vol... Daar moeten vrienden toch begrip voor hebben?

17. fafa

fafa Niet meer actief

En er wordt gezegd: je kan toch wel een dagje zonder je kinderen? Ja, dat kan ik zeker... Heel goed zelfs ;)
    Maar júíst bij een bruiloft voelt het raar om ze er niet bij te hebben. Zeker omdat de oudste zoooooo graag een keer een bruiloft wilde meemaken (waar ze het van heeft, geen idee, want ik heb er niks mee ;)) Ik kon het ook niet over mn hart verkrijgen om iets te doen zonder haar, wat zij juist zo graag wil.

18. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    O, ik wel hoor! Mijn zoon was nog net geen twee en is er de hele avond (tot 01.00) bij geweest. En zo waren er nog meer.

Laatste bruiloft idem. Dochter was 8 weken oud, dus die is overdag meegeweest maar voor het feest hebben we haar naar mijn schoonmoeder gebracht. Maar mijn zoon van 4 die heeft lekker 'doorgehaald' hoor. En toen hij moe werd gingen er twee stoelen tegen elkaar voor een dutje. Makkelijk zat :D.

19. fafa

fafa Niet meer actief

Bruiloft was op een camping. Iedereen mocht tentje meenemen om te kamperen. Dus wij dachten: ceremonie om 18.00 uur, kids daarna in de tent met babyfoon erbij, wij feesten en midden in de nacht ook crashen in de tent.
    Maar dat vond het bruidspaar dus geen goed idee :D

20. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Een bruiloft is toch ook ergens een 'familie' aangelegenheid? oké in dit geval is het TS haar beste vriendin, maar ik ken ook geen familieleden van mij die mijn kinderen bewust zouden weren.

Zo een gevoel zou ik een beetje krijgen. Dat mijn kinderen buiten worden gesloten voor iets wat voor 'iedereen' zou moeten zijn.

Deel Deze Pagina