jeetje wat veel met een ritme. Hier totaal geen ritme hoor. Hij slaapt wel stipt 3 kwartier. En dat 1 of 2 keer in de ochtend en 1 of 2 keer in de middag. vanaf uur of 5 is hij wakker tot hij naar bed gaat. Wil graag dat hij tussen de middag 1,5 uur slaapt dus 2 cyclussen. Maar dat gebeurt sporadisch. In de kinderwage slaapt hij wel veel beter.
grappig dat jou dat opvalt ik heb dat overgehouden aan mijn zoontje die anders echt niet in slaapp kwam overdag. Toen Izzy net geboren was deed ik dat niet hoor maar toen ze wat meer ritme begon te krijgen overdag ben ik daar mee begonnen. Mijn ervaring is dat ze met een volle buik wat makkelijker in slaap vallen tenminste hier wel . En fijn om te weten dat er nog meer zijn met 6 voedingen soms krijg ik het idee dat ze daar al vanaf zou moeten terwijl ik al met moeite terug ben gegaan naar de 6
Hoi mammavanSepp, wij hebben ook nog 6 voedingen, hoor. Soms zelfs nog 7, als ze echt een baaldag heeft. Ik maak me er maar niet te druk om, ze groeit prima. Ze leert het vanzelf wel weer af als ze er aan toe is. Ik wist niet dat het met 3 maanden minder moest/mocht zijn?
Nou het zijn 6 voedingen van 165ml (150+5) nou drinkt zij ze niet allemaal helemaal leeg maar wel bijna helemaal en opzich maak ik me er niet al te druk over alleen mogen ze volgens mij niet over 1 liter per dag komen (met kv dan). Ach inderdaad ze komen er vanzelf wel vanaf
Oh joh... nou, dat lijnt ze er wel weer af als ze 17 is Het zijn gemiddelden, toch, die voedingstabellen? Sommige kindjes hebben gewoon honger (daar schijnt trouwens speciale voeding voor te zijn) of dorst en dat worden echt niet perse dikkerdjes hoor. Tenminste, ik ken er inmiddels een paar die juist superslank zijn. Oh ja, wat wij wel eens doen is het flesje verdunnen, dus een of twee schepjes minder voeding op de fles bij hongerige dagen. Ik weet niet eens of dat wel mag, maar hier werkt het. (we wisselen ook bv en kv af... we maken er een zooitje van, geloof ik)
8:00 wakker maken en fles 180/6 9:30 slapen tot 11:00 11:00 wassen (soms badje) en aankleden 12:00 fles 150/6 13:00 slapen tot 15:30 16:00 fles 150/5 tussen 17:00 en 19:00 kort slapen in de box (circa 30 min) 19:30 fles 180/6 20:00 naar bed 23:30 fles 150/5 00:00 verder slapen tot volgende ochtend. Hoe groot de flessen waren weet ik niet meer precies. Met 4 maanden zaten we op 4 x 180/6 + 1x 150/5 (en die laatste verviel met 18 weken) Ik zou de late voeding erin houden. Dan heb je meer kans dat de voeding van 4:00 gaat vervallen. Babies van 3 maanden zijn in staat om 1,5 tot 2 uur na een voeding wakker te blijven. Ik vond dat wel prettig. In slaap vallen met de fles (of bv) vond ik geen goede slaapassociatie. Wij hebben vanaf een week of 5 gestuurd op langere slaapjes. (niet laten huilen) maar wel troosten en weer laten slapen.
Meiden ik ben op zoek naar iets wat ik aan het bedje kan maken of in bed kan leggen met heel zachte muziek (het liefst natuur geluiden ofzo). Misschien kan ik hem dan leren dat dat muziekje bij slapen hoort en slaapt hij miss wel rustiger...? En dan wie weet wel langer als ik na het wakker worden weer dat muziekje laat horen. Want oma is vandaag maar gaan wandelen om 2 uur omdat hij na 7 uur nog maar een half uurtje had geslapen?!?!?!?! Aaaaaah! hoe laat ik hem nou langer slapen?!
Ik was heel blij met een kleine muziekknuffel . Als hij hieraan went kan je deze nl ook gebruiken met logeren, of onderweg. Bovendien kan hij er ook mee knuffelen. Mijn dochter gebruikt die van haar ook op het kdv bijvoorbeeld. Maar de babyfoon heeft ook liedjes die je heel zacht kun afspelen, misschien die van jou ook? Qua natuurgeluiden, harde golven (van de zee dus ) schijnen goed te werken, las ik hier ergens. Omdat het lijkt op het ruisen van je bloed in de bm. Ik weet alleen niet welk apparaatje dat soort geluiden maakt.
thx Babel, wil hem idd ook mee laten gaan naar oma, dan voelt dat wat vertrouwd aan. Duurt alleen het muziekje niet heel kort bij zo'n muziekknuffel, zou mooi zijn als het een paar minuten duurt! Wij hebben geen babyfoon (hoor hem via de vide) dus dat gaat helaas niet.
Hoi hoi, Jouw topic was precies waar ik naar op zoek was. En ik zag de laatste vraag over muziek enz. Ik heb een baarmoederbeer. Bij prenatal gekocht (of eigenlijk gekregen van ouders). Hij is vrij duur, maar het is dus een beer waar een kastje in zit met verschillende knopjes. Oa het geluid van je baarmoeder, maar ook golven van de zee, regen, een riedeltje zachte muziek en je kunt ook zelf wat inzingen/spreken... Het mooie van deze beer/kastje is dat als je kindje begint te huilen het kastje vanzelf weer aanslaat. Siem werd dan vaak weer rustig. En je kan hem zelf weer aan doen door er even op te tikken. Als ik Siem in bed leg, dan tik ik er ook even tegenaan en dan gaat hij beginnen. Over schema...het gaat aardig, maar soms denk je dat je het eindelijk voor elkaar hebt en dan begint hij weer met een heel ander ritme...maar goed, hier die van mij...(ongeveer) 6.00: ochtendvoeding 6.00/7.15: spelen (anders wil hij echt niet meer slapen) 7.15: inbakeren/knuffelen 7.30/9.30: slapen 9.30: wassen/aankleden 10.00: voeding 10.00/12.00: spelen 12.00: inbakeren/knuffelen 12.30/14.30: slapen 14.30: voeding 14.30/16.30: spelen 16.30: inbakeren/knuffelen 16.45: slapen 18.30: wakker maken/douchen met papa of mama 19.00: voeding 19.30: inbakeren en naar bed 23.00: wakker maken, laatste voeding 23.30: slapen Tot volgende ochtend 6.00... Wij douchen elke dag met hem, anders komt hij slecht in slaap. Hij vindt het heerlijk onder de douche en na die tijd olieën wij hem lekker in (met zwitsal, hhhhhmmmm) zodat hij geen droog huidje krijgt. Het lastige vind ik, dat als hij eerder wakker wordt dan dat hij zijn voeding mag. Hij wordt vaak een half uur voor hij zijn volgende voeding mag wakker...en dan duurt een half uur lang, als hij gewoon zijn fles wil...en nu ben ik echt niet strak van het schema, maar ja, als hij elke voeding een half uur eerder komt zit ik om 19.00 met de laatste, haha! En hier ook die slaapcyclussen, maar hij wordt nu sinds 2 weken ingebakerd en krijgt zichzelf vaak wel weer in slaap. Heb ook het kamertje donkerde gemaakt. (nu nog met vuilniszakken, haha, maar komt een rolluik voor aan de buitenkant) want hij sliep bij oma altijd veel beter dan hier. Totdat oma zei dat zij het rolgordijn altijd dicht deed en het daar misschien door komt. Hij heeft gister van 13.00 tot 15.30 geslapen en dat hebben we nog nooit gehad. Ik ben niet bang dat hij dag en nacht door elkaar haalt, want het is er nog niet pikdonker en we hebben dat doucheritueel, dus dat herkend hij volgens mij wel... Succes! Liefs
bij ons ongeveer een 3/4 uren schema geloof ik... en het begon zo tussen 7 en 8 wakker - fles wassen aankleden spelen met papa of mama alleen spelen slapen daarna hetzelfde maar dan zonder wassen en aankleden en om uiterlijk 19 uur naar bed ze kreeg de laatste fles nog om 24uur maar die waren we toen naar voren aan het schuiven, om de dag met een half uurtje en doorslapen ging op eens vanzelf nadat ik merkte dat ze een paar dagen de fles half leeg dronk... toen heb ik een speen geprobeert en dat bleek voldoende...
Hee Loesie, ik heb iets anders gevonden: een gloei zeepaardje van fisher price. Deze kost 13 euro, dus waarschijnlijk wat goedkoper als die beer hihi. Het zeepaardje zijn buikje gaat licht geven als je hem knuffelt! Ook speelt hij melodietjes en slaapliedjes, of maakt hij rustgevende zeegeluiden. Na een paar minuten wordt het lichtje in zijn buik minder fel en gaat zijn muziek zachter spelen. Dus deze lijkt me wel wat, we gaan het maar gewoon proberen!
@blossum: dat klinkt leuk! Gewoon bij de prenatal? @loesie: die van ons wil overdag ook niet echt meer slapen, of alleen kort. Soms helpt spelen als ze te vroeg wakker is, maar anders geven we de fles gewoon eerder. Gek genoeg komen we dan nooit op teveel uit, zo compenseert het s middags door dan langer te slapen. Heel soms krijgt ze een extra fles, maar eigenlijk alleen tijdens een groeispurt. Mss helpt die tip?
Zilvervosje, voor 13,- bij de intertoys en hoorde ook dat ze laatst in de aanbieding waren bij de bart smit voor 10,-. Twijfelde bij de intertoys nog, achterop het tijdschrift oei, ik groei! wat je daar krijgt staat een kortingsbon voor een slaapgiraffe. Deze is 18,- en daar kun je ook geluidjes mee opnemen. Maar ik weet dus niet hoe lang deze een muziekje afspeelt, en hij is misschien iets wat groot voor in bed... Kent iemand deze slaapgiraffe? 569725 Interactieve Pluche Giraffe
Ken hem niet Blossum, maar hij ziet er wel heel lief uit!!!! Zilvervosje, bedankt voor de tip. Het trekt hier ook bijna altijd wel recht hoor, maar als hij dan om 17.30 de fles al kreeg (die van 19.00) dan slaapt hij natuurlijk langer tot 23.00. Ik was bang dat hij dan dacht dat hij z'n lange ruk al had gemaakt. Vrijdag ging het als volgt: 6.00: fles 6.20-7.15: spelen bij mama in bed 7.15: naar bed, geslapen tot 9.30 9.30: aankleden, jasje aan en met mama en de hond aan de wandel 10.00: thuis de fles 10.20-12.00: gespeeld 12.00-13.15: geslapen 13.15: aankleden, jasje aan en met mama naar het dorp 14.00: thuis de fles 14.20-15.30: gespeeld 15.30-17.30: geslapen 17.30: met mama onder de douche 18.00: de fles en naar bed 18.00-22.30: geslapen 22.30: wakker gemaakt en de fles 23.00: slapen... Heb nu dus de tijd ingevuld door lekker te gaan wandelen, dat vindt hij ook heel leuk. (behalve als ik stil sta, haha) Liefs