Hoi, Ons zoontje heeft heel veel moeite met het zelf in slaap komen overdag en zelf in z'n eigen bedje slapen (de bak van de kinderwagen dat aan mijn kant van het bed staat). Af en toe lukt het wel de laatste week, maar als hij dan uiteindelijk in slaap is gevallen na wat huilen en sussen van mij, wordt hij standaard na 45 minuten wakker. Ik kan er de klok op gelijk zetten! Ik weet dat dit de tijd is van een slaapcyclus maar het lukt hem niet om daarna weer in slaap te vallen en de volgende cyclus te pakken. In eerste instantie laat ik hem liggen en luister ik of hij zichzelf weer in slaap krijgt, maar dat lukt niet en gaat dan harder huilen. Ik ga hem dan troosten maar ook dat werkt niet. Elke keer (zo'n 4 á 5 keer op een dag) loop ik er weer tegenaan en vraag ik me af wat ik het beste kan doen...?! Hij lijkt nog moe te zijn na die eerste 45 min slaap :-S Maar als ik hem uit bed haal, kan ik hem niet meteen voeden omdat dat te kort geleden is. Daar gaat m'n ritme dan van slapen-voeden-eten laten zakken-verschonen-spelen/knuffelen-slapen etc. Heeft er iemand tips? Bedankt alvast!!
Jeetje, wat een NORMAAL kind. Een slaapcyclus is 45 minuten dus het is helemaal niet raar dat je kindje dan wakker wordt. De truuk is dat hij dan weer door gaat slapen. Hoe leert hij dat? - genoeg te eten - comfortabel (geen boeren ed die dwars zitten) - lekker warm - veilig - prikkelarm en donker Sommige kinderen moeten dit leren. En dat is best heel lastig als je zo jong bent. Jij kan hem helpen door hem niet gelijk op te pakken maar proberen hem te helpen met weer in slaap vallen. Hou het donker, hou het rustig, misschien een speentje, een aaitje over de bol etc. En wees niet gelijk van slag als dat allemaal niet gelijk lukt. Oefening baart kunst.
Ik sluit me hier volledig bij aan! Onze dochter is 14 weken en wordt ook na 45 min weer wakker. Soms valt ze zelf terug in slaap maar meestal moet ik haar even een speentje geven... dat moet ik ook weleens meerdere keren herhalen maar uiteindelijk geeft ze toe en valt ze in slaap
Ik sluit me ook aan bij de rest van de dames. Ook zou ik niet me eigen ritme volgen maar dat van het kindje.
Zoals de andere meiden ook al zeiden......help je kindje om verder te leren slapen. De eerste paar weken waren bal, maar uiteindelijk kon hij goed zelf in slaap vallen en weer verder slapen na een cyclus van 45 min. Het komt echt goed!
Mijn meisje is 8 weken en sinds een week leg ik haar in haar eigen bedje. Het begint met huilen, ik ga dan om de 5 min naar haar toe, aai over haar gezichtje, zeg iets lieds en loop weg. Valt ze niet in slaap na 6x teruglopen (half uurtje) dan neem ik haar mee naar beneden, ga ik op de bank met haar liggen, in de wipstoel, box en zodra ze weed moe wordt, proberen we het weer. En zo doe ik dat ook als ze na 45min weer wakker wordt en gaat huilen. Anders ff lekker gaan wandelen