Avondvoeding eruit

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Mijammi, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijammi

Mijammi Actief lid

20 dec 2010
    244
    7
    18
    Hi,

Onze meisjes zijn na een zwangerschap van 31 weken 4 dagen geboren. Na 6,5 week mochten zij naar huis. Het ziekenhuis had toen al het idee dat de nachtvoeding eruit kon omdat ze liever sliepen als de fles drinken. Na thuiskomst heb ik de nachtvoeding er inderdaad na 2 weken uitgehaald. De dames waren toen precies 40 weken en wogen 2600 en 2900 gram. De lichtste slaapt sindsdien door, de zwaarste wordt 1 keer per nacht wakker valt na 10 minuten piepen weer in slaap of direct na het krijgen van de speen.

Inmiddels zitten zij op het volgende drinkschema: 06.30 uur - 10.30 uur - 14.30 uur - 18.30 uur en 22.30 uur. Tussen de voedingen door zijn ze ongeveer 2 uur wakker en daarna vallen zij in slaap. Alleen na de voeding van 18.30 uur beginnen ze vanaf 19.30 uur tot 21.00 -21.30 uur te gillen. Je kunt aan alles zien dat ze moe zijn (gapen, bleek, knipperende oogjes) maar ze vallen dus niet in slaap. Pas tegen 21.30 uur en 22.30 uur en dan moet ik ze weer wakker maken voor de laatste fles. De meisjes wegen inmiddels 4070 gram en 4220 gram. Kan ik de laatste voeding dus die van 22.30 uur er langzaam uit halen? Zo ja, kan ik dan het beste de laatste fles van 18.30 uur verminderen, dit over de rest van de dag verdelen en de fles van 22.30 uur steeds een half uurtje naar voren halen? Of hoe pak ik het het beste aan.

Ik hoor het graag. Alvast bedankt van een twijfelende mama
    PS: inmiddels zijn de meisjes uitgaande van de uitgerekende datum 6 weken oud en volgens de geboortedatum dus 3 maanden en 1 week :)

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het gedrag wat ze hebben is volkomen normaal. De meeste kinderen zijn in de avond wat moe van de dag en dan gaan ze door middel van te huilen de prikkels verwerken. Ik vind ze nog wel klein om de avondvoeding er al uit te halen. Ze zouden dan op vier voedingen moeten. Ik weet niet wat ze drinken, maar ze hebben 700 ml nodig, dat is dus 5 x 140 ml. Als ze op vijf voedingen over gaan, zouden ze 4 x 175 ml moeten drinken, en dat is erg veel voor kinderen van 8 a 9 pond.

IK hoor van je.

Groetjes Adrienne

3. Mijammi

Mijammi Actief lid

20 dec 2010
    244
    7
    18
    Hi,

Thanks voor je reactie maar we hebben dan zo wie zo een uitdaging :D want ze krijgen 5 x 165 ml. Hierbij wel gezegd dat de jongste net over is en dit nog niet allemaal opdrinkt. Ze laat ongeveer 60 ml op een dag staan maar krijgt ook Nenatal Start ivm het te lage geboortegewicht (1220 gr)En de zwaarste dit al een week of 2 krijgt en het met gemak opdrinkt... Overigens heeft die al een fles van 200 ml op met gemak (was foutje van slaperige echtgenoot hahahahaha)

Nadat we ze gisteren in bad gedaan hadden waren ze zo loom dat we de laatste fles om 21.15 uur gegeven hebben. Ze waren vanochtend pas om 06.45 uur wakker.

Dus wel 5 flessen maar eerder net bed, kan dat wel?

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ja hoor, dat is geen probleem. Ze doen het eigenlijk wel goed dan hoor. Het komt wel goed, het heeft tijd nodig

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina