Hoe doen jullie dat? Buiten dragen en kind warm houden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nyn, 1 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hoi!

Een van de tweeling heeft reflux en draag ik, zeker op de dagen dat ik alleen met de meisjes ben en geen tijd heb om 1-1,5 uur met haar te zitten, praktisch van voeding tot voeding. Haar zus moet soms ook even in slaap geholpen worden, maar kan haar dan moeilijk wiegen omdat er al een baby tegen me aan geplakt zit. Ik leg haar dan vaak in de kinderwagen en ga even een stukje lopen. En dan is een blokje om de huizen meestal voldoende.

Maar hoe hou ik de draagbaby dan warm? Voor die vijf minuten ga ik haar niet helemaal warm inpakken en vervolgens weer uitkleden. Momenteel heb ik de winterjas van mijn man in gebruik hiervoor. Maar baby wordt steeds groter, en krijg hem nu nog maar amper een stukje dicht. Manlief is nogal dun:p

Hebben jullie speciale jassen hiervoor aangeschaft en zo ja, welke? Zag er wel een paar bij een webshop, maar die waren ruim €200:$

Ik moet dus iets hebben wat ik snel en makkelijk voor eventjes om de baby heen kan doen.
    Als we echt gepland op pad gaan langere tijd kleed ik haar natuurlijk warmer aan.

Ik draag trouwens nu ze nog zo klein is in de marsupi, en verwacht binnen een maandje over te stappen op de bondolino. Weet niet of dat nog iets uitmaakt, maar vermeld het maar even:)

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik had een lekker warm vest (zowel van wol als eentje van fleece) ging echt lange tijd heel goed: met een jaar kon het zelfs nog haha. Kleine alleen mutsje op en bleef heerlijk warm. Anders voor een draagcover kiezen of inzet stuk met rits om de jas te verbreden?

3. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Duh... een vest. Uiteraard. Is ook fijner voor mij, ik smoor namelijk in die winterjas.. Maar koop je dan 1 maat groter? Of 2?

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wollen vest was groter, fleecevest L terwijl ik normaal M draag, maar zat zoveel rek in haha. Denk er bij het fleecevest wel om dat het behoorlijk warm kan zijn dus even goed checken hoe warm de klein het heeft. Hier kon ze dan gewoon zonder vestje bij me en alleen een dun katoenen mutsje de eerste tijd en wintertijd.

5. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een draagjas is ook heel makkelijk zelf te maken, vind je op internet verschillende tutorials van. Voor op de buik is het gewoon kwestie van aan een stuk fleece of zo ritsen te zetten, zodat je deze aan je eigen jas kan vast ritsten. Op de rug kan je bij een eigen jas(best makkelijk, was ook een van mijn eerste projecten) een stuk er tussen zetten.

6. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
  7. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Mijn ervaring is dat ons zoontje het eerder te warm, dan te koud heeft in een draagzak of doek. Wanneer het kouder was, hadden wij de draagzak over de jas heen, en kleden we ons zoontje warmer aan. Midden in de winter (vrieskou) hebben we nog niet meegemaakt, maar dan in hij ook alweer een stukje ouder dus kan hij zichzelf beter warm houden.

8. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Het "probleem" is dat draagbaby al vastzit aan mij. Dus ik zoek een oplossing waarbij ik niet eerst baby af hoef te doen, jas aan, baby weer om, 5 minuten naar buiten, weer naar binnen, baby los, jas uit en baby weer om. Het gaat ook niet om mij. In de stress/haast om twee jengelende baby's in slaap te krijgen waarbij ik moet dragen en een kinderwagen moet duwen heuvel op en af (we wonen hooggelegen), heb ik met dit weer bij wijze van spreken genoeg aan een zomerjurkje:p

Maar ik kleed baby op de temperatuur binnen, minimaal 20 graden en geen wind of vocht. Zoals vanochtend toen het hier lang onder de tien graden was en mistig, is het wel degelijk te koud om zonder iets extra's naar buiten te gaan.

Die bonprix jas, kun je die ook aan doen terwijl je de baby al om hebt? Kan dat niet goed zien/terugvinden op de site. Iemand ervaring mee?

9. duckie83

duckie83 Actief lid

5 apr 2010
    178
    11
    18
    Is misschien iets van een poncho iets of een omslagdoek?

Gr Duckie

10. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Een poncho een idee? Of een draagjas (van bonprix), die gooi je er zo over?
    Babylegs (beenwarmers) aan, mutsje op. Dat moet de aankomende weken wel voldoende zijn, denk ik.

11. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ik had een winterdraagdoek van loger (lodger shelter fleece). als ik de kleine dan haar eigen (fleece) jasje (van die schattige witte babyjasjes met oortjes) aan deed en dr mutsje op , was dit meer dan voldoende!! ze kwam er vaak zwetend uit!! dus al gauw alleen jasje en geen mutsje. (echt in de winter wel capuchon)
    ik heb er nooit meer aangedaan. ook nooit in mijn jas gedragen want ze hield zichzelf echt heel erg warm erin!!

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Maar dat is toch zo'n hangmat van fleece?

Ik zou gaan voor een vest die rits je gewoon dicht tot de schouders en klaar. Wel opletten dat je kind het niet te warm krijg. Zweten is verlate warm en kans op dodelijke warmtestuwing

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar een fleece-draagzak is wel wat anders dan een gewone doek he?
    Bovendien: deze draagzakken, waarin je je kindje in de zogenaamde kommahouding draagt, zijn niet zo heel erg veilig: je kindje zakt er gemakkelijk te ver in weg, waardoor het hoofdje te ver op de borst zakt, de luchtpijp vervolgens afgesloten raakt en je kindje stikt. Daarvan zijn helaas al meerdere gevallen bekend :(

15. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Vorig jaar heb ik zelf een draagjas gemaakt. Echt heel simpel en je stikt zelf niet als je kindje in slaap is gevallen in de draagdoek/zak, want je kunt je jas weer uittrekken als je binnen bent en je kindje lekker laten slapen op je rug ( of buik).

16. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Edelwijs. Dat klopt. Het is een draag zak/doek waarin je baby ligt.
    Voor warmte stuwing moet je idd oppassen natuurlijk. Altijd!
    (Bedoelde ermee te zeggen dat ie echt warm was! Zodra de winterse kou voorbij was ging ik over op zomer editie. Vond ik overigens minder handig)

17. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ja, bij een draagjas knoop je eerst je kindje op je buik of rug en daaroverheen de jas ( of poncho kan ook)

18. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Op die site kan ik hem niet vinden, maar via Google ben ik wel een draagtrui van dat merk tegengekomen, bedoel je dat? Zie LennyLamb draagtrui  - DraagKrachtig shop

Als ik de plaatjes bekijk, lijkt het me een trui die ik aan kan doen terwijl ik baby al draag. Dat zou dus wel geschikt kunnen zijn.
    Besef me namelijk dat mijn jassen knopen hebben en een inzetstuk dus niet gaat werken. En zelf iets maken wordt hem ook niet. Maar zo'n trui of groot vest lijkt me een goed plan.

19. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
  20. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik heb mijn zwangerschap jas er overheen. Ik heb kindlief in een doek en vouw de doek ook wel wat extra uit. Om hem heen zeg maar...

Deel Deze Pagina