Wat fijn dat het bij jouw dochter goed gekomen is. Ons meisje heeft afgelopen nacht alweer heel goed geslapen. Ze heeft van 22.00 uur tot 04.30 uur geslapen, heeft toen gedronken, en nu slaapt ze ook nog. Dat gaat echt erg goed. Ik ben heel blij dat ze in ieder geval 's nachts erg goed slaapt, ook voor onszelf natuurlijk. Wat ik lastig vind is dat ik juist voor haar een soort van vast patroon wilde aanhouden waaronder ook het slapen in haar bedje. Ik ben bang dat wanneer ik haar de ene keer wel in haar bedje leg en de andere keer bij mij hou ze dat te verwarrend zal vinden. Het allerbelangrijkste is voor mij dat ze voldoende kan rusten/slapen zodat zij tevreden is. Waar dat is, is voor mij eigenlijk bijzaak. Ik vind het zelf ook heerlijk om met haar te kroelen en om naar haar te kijken als ze tegen mij aan ligt/hangt te slapen. Alleen na een uur wil ik toch ook wel weer opstaan.
Mijn zoontje slaapt overdag ook moeilijker als 's nachts. Maar het gaat nu gelukkig wel een stuk beter. Ik hou hem overdag veel bij me, we hebben een bondolino draagzak gekocht, echt ideaal hij vindt het heerlijk. Verder slaapt hij overdag in de wagen beneden. 's Nachts slaapt hij meestal 8 uur, maar overdag rommelt hij nog wel eens kwa tijden.
Ik vind het lastig te lezen dat iedereen maar zegt "bij de eerste teken van vermoeidheid naar bed" ik weet wel dat dat zo moet en geloof me, dat doen wij echt, maar ze kan gewoon niet in slaap vallen. Vaak valt ze tijdens het boeren al in slaap.. Hier regelmatig op de arm maar met een peuter erbij is dat zo onhandig. Ook om de 5min troosten helpt niks, ze krijst alles bij elkaar
Lastig, hè, Sunlover. Ik heb het idee dat ons meisje echt tegen de slaap vecht. Zodra ze in slaap valt schrikt ze ineens wakker en begint als een gek te bewegen (spartelen en ook vaak huilen). Heel lastig om haar dan kalm te krijgen. We proberen dan haar rustig te krijgen door onze hand op haar hoofdje te leggen en de andere hand op haar borstkas. Soms helpt het, vaak niet......heel frustrerend, omdat wij gewoon zien dat ze echt heel erg moe is. En nee, we leggen haar niet te laat in bed. Zo lang wij haar vasthouden gaat het goed, maar zodra we haar wegleggen (nog redelijk wakker) dan begint het.
Met die puckababy baker je ook in of niet? Ik kende het niet, baker in met een doek. Dit voorkomt wel dat ze zichzelf wakker slaat. Ik ben gister begonnen met de voeding te mengen met voeding voor hongerige baby's. Ik heb het gevoel dat ze gewoon te vaak hongerig is. Ook wil ik dan nu proberen om naar 5 flessen te gaan. Beetje afhankelijk van hoe laat ze nu wakker gaat worden. Ja.. wakker ! Ze ligt heerlijk in haar bedje! Heb tips uit dit topic gebruikt. Let nu goed op wanneer ze moe begint te worden. Ook wieg ik haar dan even zodat ze al iets slaperig is als ze naar bed gaat. Na de fles hou ik haar even bij me in plaats van haar direct weer naar bed te brengen. Even gezellig wat kletsen. Net viel ze wel bij me in slaap maar gisteravond heb ik haar half wakker in bed kunnen leggen. Hopelijk zijn we nu op de goede weg. En ik heb me er bij neer gelegd dat de dagritme start op het moment dat ze haar 1e fles krijgt. Daar heb ik dan nog wel een vraagje over. Stel dat dit is op een tijd dat eigenlijk je dagritme om zeep is geholpen.. mag je dan bv een klein flesje tussendoor geven. Of schiet je daar niets mee op omdat ze dan geen vol gevoel heeft?
Cd28, ik begrijp je vraag niet helemaal. Maar ik geef nooit een flesje tussendoor, ik denk nml dat ze geen genoegen neemt met een half flesje. En dan zijn ze ook minder lang verzadigd dus de volgende fles willen ze dan ook weer eerder. Als ik raar uitkomt het de flestijden bv laatste 1:00 s nachts, dan vervroeg ik op de dag 2x een half uur. En als de laatste fles uitkomt om 22:00 dan probeer ik 2x een half uur te rekken door haar bv niet wakker te maken. Ik wil de laatste fles tussen 23:00 en 0:00 geven dan slaapt ze nml tot 7:00 anders komt ze waarschijnlijk weer voor een nachtfles
Tassie74, het lijkt wel alsof wij dezelfde dochter hebben Dat druk bewegen bij het wegleggen doet onze dochter ook. De puckababy heeft daar erg goed bij geholpen. Wij houden onze hand ook even op haar armen stellen haar gerust door zachtjes te fluisteren en uiteindelijk geeft ze dan op. Ze hebben gewoon moeite met zich overgeven aan de slaap. Nou moet ik zeggen dat ik een maand geleden weleens een half uur tot uur met onze dochter moest lopen/wiegen om haar zover te krijgen. Nu maximaal een kwartiertje het gaat echt beter worden maar het heeft gewoon tijd nodig! Ik zou ook de voorkeur geven aan wel slapen al is het bij mij dan niet slapen in bed. Als ze niet slapen dan zijn ze niet te genieten, nou beter een tevreden baby dan. En naast jou op de bank op bv een kussen slapen? Dan leg je haar toch weg ook al is het naast je en zodra ze daaraan gewend is kan je misschien wat makkelijker de stap zetten om haar in het bedje te leggen...