Dagindeling baby

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mama van Cas, 16 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ga asjeblieft heerlijk uitslapen. Dat kan alleen nu, nu je verlof hebt van je eerste kind. Ik heb het niet gedaan en heb er bij de tweede zo'n spijt van gehad. Toen moest ik wel elke ochtend op tijd opstaan, omdat er nog een peuter rondliep. Geniet ervan, de tijd met je eerste kind komt nooit meer terug, het wordt nooit meer zo relaxed als nu.

2. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik ben met mijn kids ook altijd gewoon op stap gegaan toen ze baby waren. Ik ging naar het winkelcentrum, over de markt, we gingen naar de dierentuin enz. enz. Ze sliepen gewoon in de kinderwagen:D

Als ik naar de markt ging, nam ik gewoon alles mee, ook voeding....maakte mij echt niets uit dat ik dan ergens een flesje moest geven, horeca zaken hebben een magnetron dus dat is simpel:)

Met deze 3e ga ik het straks weer net zo doen, gewoon lekker gaan hoor!!

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Pfff uitslapen... kan hier helaas niet meer:( Ryan is tussen 6 en 7 klaarwakker! 7 uur krijgt hij de fles en tussen 8 en 9 wordt hij weer moe en gaat hij weer het bed in.

Verder kijk ik gewoon naar hem, fles gaat wel volgens schema, dat werkt goed voor hem, maar ik leg hem niet op vaste tijden in bed, dat doe ik als ik zie dat hij moe wordt. Klaarwakker in bed leggen heeft geen zin.
    Als ik weg wil doe ik dat ook gewoon na een voeding. Maar Ryan is een heel makkelijk ventje, die kan ik overal, op welk tijdstip en hoelang dan ook, mee naartoe nemen.

4. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hanteren we ook de regelmaat en gingen dus altijd weg vlak na een voeding. Als er nog wat tijd tussen zat tussen het naar bed gaan en de afspraak dan legde ik hem altijd in de kinderwagen te slapen. Als ik met de auto wegging legde ik hem gewoon in bed en als het dan tijd was dan in de maxi-cosi maar het liefste ging (en ga) ik altijd direct na de voeding weg zodat hij in de maxi-cosi in slaap kan vallen.

5. Mama van Cas

16 jun 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag nadat hij wakker werd, schone luier gedaan en toen in maxi cosi. Direct naar vriendin gereden en daar flesje gegeven. Toen in kinderwagen gelegd en we zijn ruim 3 uur stad in geweest. Cas lag eerst om zich heen te kijken maar viel daarna in slaap. So far so good! Ik heb me goed vermaakt! Maar toen sliep hij heerlijk en moest dus weer in maxi cosi. Dat vond ik toch wel weer vervelend. Hij werd er ook walker van (al was hij daar ook wel weer aan toe).

6. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Klinkt als n geslaagd uitstapje!

7. Mama van Cas

16 jun 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat was het zeker! Heb ook nog draagding van vriendin geleend en daar slaapt hij prima in (terwijl ik aan het stofzuigen was!!). Hier word ik blij en mobiel van! ;)

8. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Mijn dochter vindt de draagzak ook heerlijk. Maar de stof is vrij dik dus in huis is deze te warm.
    Ik moet trouwens zeggen dat we overdag steeds meer een ritme krijgen. Niet zozeer in vaste tijden, maar wel in vaste volgordes. Nu ik haar beter leer kennen, weet ik beter hoe lang ze ongeveer wakker is, slaapt, en als ze onrustig wordt in haar slaap kan ik beterinshatten of ze zo wakker wordt og nog even doorslaapt. Dit geeft mij meer kans om te anticiperen en dat is wel prettig.
    Verder maakt regelmaat mij weinig uit, zolang zij niet te onrustig ervan wordt.
    De afgelopen dagen moest ik noodgedwongen op tijd opstaan, maar heb ik wel heel bewust gekozen voor een middagdutje en dat bevalt ook wel goed.

9. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Er is al heel veel gezegd maar toch...
    Ik merkte in mijn verlof dat ik de klok los moest laten en meer de volgorde aan houden. Want dan werd het, schone luier, fles, knuffelen, spelen en na ongeveer 30 min in bed/kinderwagen. Dan vier uur later het zelfde verhaal weer. Wilde ik iets doen dan deed ik dat gelijk na de fles zoals boodschappen, naar een vriendin. De meeste zijn wel flexibel en sprak ik tussen tijden af als ik ongeveer wist hoe laat het werd.
    Had ik later een afspraak waar ik aan tijd gebonden zat(cb tandarst), dan in de kinderwagen, klaar om weg te gaan. De meeste dingen zijn hier dan ook lopend te bereiken. Moest ik met de auto, dan deed ik zijn jas bijvoorbeeld aan en dan leegde ik hem in de box. Als ik dan weg moest, voorzichtig in de maxi cosi leggen en gaan. Hij werd wel wakker, maar sliep ook snel weer verder.
    Het word steeds makkelijker! En de regelmaat veranderd steeds weer!
    Veel plezier met het vinden van regelmaat

Deel Deze Pagina