vanaf welke leeftijd gingen jullie zwemmen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by esther1984, Apr 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. esther1984

esther1984 Bekend lid

Jan 22, 2009
    694
    1
    16
    Female
    Moeder
    Roosendaal
    hoi ik heb een vraag, onze kleine is nu bijna 2,5 maand, nu heb ik me pas geleden in laten schrijven bij knuffel zwemmen, maar dat doen ze bij ons pas vanaf 6 maanden.
    maar vanaf wanneer kan ik met onze kleine zelf gaan zwemmen? niet heel lang natuurlijk maar gewoon eventjes?

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Wij zijn voor het eerst gaan zwemmen toen onze kleine man een week of 12/13 was,

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,812
    3,340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier rond de 10 weken. Maar dat was voor onze dame nét te vroeg. Na 10/15 minuutjes had ze het koud (in water van 32,5 graden) .
    4 weken later ging het wel goed en hield ze het half uurtje les vol.
    Vrij zwemmen is bij ons echter in water van 30 graden ongeveer. Dat ben ik pas gaan doen toen ze 6 of 7 maanden was, maar dat kwam ook natuurlijk door die ervaring met het water van 32,5 graad...

Maar het hangt dus veelal van de temperatuur van het water af. Mogelijk is de temperatuur van het water bij het knuffelzwemmen bij jullie ook niet zo hoog en starten ze daarom pas met 6 maanden?
    Er zijn baden waar ze met 6 weken al mogen starten, maar die kunnen het water dan vaak opwarmen naar temperaturen rond de 35/36 graden. Bijna net zo warm als het babybadje thuis dus.

4. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Ik ga morgen voor het eerst zwemmen. :D

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zijn gaan baby zwemmen met ongeveer 4 maanden. Ging gelijk harstikke goed. Ik zie vaak dat als je eerder gaat, dat je kindje het snel koud krijgt. Ons mannetje hield het makkelijk het halfuurtje les uit.

6. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Met 10 weken.

7. Met 2,5 maand, na de eerste prikjes

8. Ikke20

Ikke20 Actief lid

Oct 13, 2008
    379
    1
    0
    De allereerste keer dat we met Nathan gingen zwemmen was hij net nog geen twee maanden oud. Hij vond het super leuk, maar was wel heel snel moe. Na maximaal 15 minuten in het water is hij bij mij op mijn buik in slaap gevallen. Een paar daagjes later zijn we nog eens gegaan, een proefles babyzwemmen, en toen was 15 minuten ook voldoende. (Dit was op vakantie)
    Zelf ben ik begonnen met babyzwemmen toen Nathan zo'n drie maanden oud was (13/14 weken). Maar ik denk dat het belangrijkste is dat je naar je kindje kijkt. Wanneer het genoeg is, ga je er gewoon uit. Veel plezier!

Groetjes Mariska

9. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Met 6 maanden. Het ging direct hartstikke goed, maar natuurlijk was ze daarna wel bekaf. Nu nogsteeds trouwens, na een hald uurtje in het zwembad, kan ik haar dircet in bed leggen.

10. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    met 1,5 maand 2 maanden zijn wij al met daan gaan zwemmen. was echt genieten hoor. en hoe vaker je het gaat doen zie je echt dat ze er van gaan genieten. ik heb nu paar lessen met daan gedaan laatste weken maar daan houd niet van " het moet " dan wordt het brullen en in lessen moet hij dus dingen doen. Afgelopen week aan de zijlijn mee gedaan met oma er bij dus ook onder water duwen en zo. ging beter dan met de juf hihihi.
    als de juf het doet wordt het brullen, terwijl hij haar wel lief vind.

maar gewoon gaan zwemmen hoor, erg leuk zeker als ze nog zo klein zijn :) meestal is wel het advies na de eerste enting dan hebben ze al wat weerstand :)

11. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Wij ook met 10 weken. We moesten goed op zijn armpjes letten. Als ze blauwig werden moesten we stoppen. De eerste keer na minuut of 20. Na 3 maanden wilde hij wel langer als een half uur les. Maar ik denk dat het zwemmen niet echt zwemmen is. Meer ontdekken en zal niet langer al 30-45 minuten zijn... Voor zo'n les vind ik het leuk. Maar om nou langer bezig te zijn met het aan en uitkleden van hem en mij, dan denk ik bij zelf zwemmen laat maar...

12. Mariya

Mariya Actief lid

Jan 3, 2009
    445
    0
    0
    Misschien een stomme vraag, maar tot wanneer kunnen ze onder water zwemmen?

13. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Hangt van je kindje af of ze onder water kunnen zwemmen gewoon of ze hun adem inhouden. Het zoontje van een vriendin sprong met 1 jaar zo het diepe in maar kwam gewoon boven, zonder te hoesten en proesten. Het kon gewoon zwemmen eigenlijk, niet volgens de regels natuurlijk maar hij bleef gewoon boven. Hij had dit zichzelf aangeleerd.

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,812
    3,340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens de boekjes hebben ze tot 3 maanden ongeveer een afsluit-reflex van de luchtpijp. Daarna zal dit snel minderen.

Als je echter met ze onder water blijft gaan regelmatig, blijft dit reflex behouden en/of ze kunnen het ook gewoon weer leren.

Dat is ook de reden dat bij de zwemlessen meestal iedere les wel onder water gegaan wordt met de kindjes, om dit te blijven oefenen. Dit is namelijk één van de belangrijkste dingen om -ook al is het maar 10 tellen- te overleven als ze in het water vallen...
    Verder is het natuurlijk gemakkelijker aan te leren als ze klein zijn, dan wanneer ze groot zijn, omdat ze dan veel bewuster zijn van de omgeving en een stuk angst mee kan gaan spelen.

15. Diesel82

Diesel82 Actief lid

Mar 26, 2009
    390
    0
    0
    Wij gaan waarschijnlijk half mei voor het eerst met de kleine zwemmen. Ze is dan 13/14 weken oud.
    Bestaan er ook speciale zwembandjes voor die kleintjes of hou je ze gewoon konstant vast??

16. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,812
    3,340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je hebt van die banden waar ze in kunnen zitten. Maar als het in het bad mag, dan zou ik lekker je kleintje zelf vasthouden. Lekker warm en veilig in je armen :)

Share This Page