Hoi hoi, Eind deze maand gaan wij op vakantie met onze dochter die dan +/- 6 maanden is, dus nog de fles krijgt. Nou heb ik wel reistorentjes voor de flesvoeding staan die ik mee kan nemen naast een bus Nutrilon, maar nou vroeg ik me af: Weet iemand hoe je onderweg een fles kan opwarmen en of er iets voor bestaat?
in een wegrestaurant is meestal wel een magnetron aanwezig en je kan thuis een thermosfles vullen (Hema heeft hele fijne waar 300 of 500 ml in kan) Zelf doe ik daar altijd gekookt water in en neem ik een fles koud water mee en meng ik zo het water op de juiste temperatuur voor ik het poeder erin doe. Ik laat het water dan over mijn pols lopen om te voelen of het niet te heet/koud is.
volgens mij bestaan er flessenwarmers die je op de sigarettenaansluiting van je auto kan aansluiten. Wat wij doe is gewoon een thermosfles gekookt water mee en een fles koud water. Je hebt dan maar een klein beetje gekookt water nodig en wat meer koud water. Verder heb ik altijd overal water voor een fles kunnen krijgen...vooral omdat t gewoon kraanwater mag zijn (als je in NL blijft tenminste)
Bedankt.. Dan schaf ik denk ik maar 2 thermosflessen aan We gaan naar Frankrijk, ik weet niet hoe het water daar is uit de kraan.
Wij hebben 2 grote pakken Barleduc gekocht voor onderweg en alvast voor 24 uur klaargemaakt en dat in de koelbox gestopt. In de meeste tankstations staat magnetrons waar je zelf kunt opwarmen in frankrijk en daar waar ze niet staan kun je gewoon je flesje laten zien, ze weten dan gelijk dat je die wilt opwarmen. Wij zijn een paar wegen geleden door frankrijk gereden en dat ging echt super, ook met verschonen onderweg, ze zijn overal op ingericht in Frankrijk. Spanje wat minder.
In frankrijk kun je niet uit de kraan drinken.. Maar daar verkopen ze uiteraard overal water in flessen. Onderweg genoeg tankstations om de fles op te warmen! Fijne vakantie!
In Frankrijk en in Spanje kan je gewoon kraanwater gebruiken. Het is gezuiverd water. Je kan het gewoon in wegenrestaurants laten opwarmen maar als je daar niet afhankelijk van wil zijn bestaan er super handige reisflessenwarmers die zowel met electriciteit als met de sigarettenaansteker van je auto werken. Persoonlijk heel handig, ook als je ter plaatse bent. Dan moet je niet altijd stoppen in een bar of zo om je flesje te warmen. Anderzijds wordt hier (en in het zuiden van frankrijk ook meen ik) aangeraden het flesje niet op te warmen tijdens de zomermaanden. Gewoon op kamertemperatuur geven en dit wegens de hitte.
Ja, ik heb de Avent thermo bottle. Je maakt het flesje klaar met koud water (ik gebruik altijd Spa blauw) Doet het flesje er in. 2,5 minuut wachten en klaar! (Au bain Marie) Misschien wel m'n allerbeste aankoop.