Hier ook geen vast schema. Ze gaat wel 2 hele dagen naar het kdv en twee halve dagen naar de psz. Op donderdag middag gaan we vaak naar het zwembad. Eten doen we natuurlijk wel op redelijk vaste tijden.
Alleen het eten en slapen doen we op redelijk gezette tijden, dat wil zeggen met een marge van een uur haha. Maar wel in een redelijk ritme. Maar als ik de strakke schema's zie denk ik ook dat ik aardig ontaard ben...
het is ook maar net waar je je als ouder EN KIND goed bij voelt en wat je gewend bent he. doordat ik alleenstaande moeder ben en 4 dagen werk is het voor het meest handig wel een structuur aan te houden. echter dit betekent niet dat alles vooraf al gepland staat hoor. tussen bepaalde tijden kan hij gewoon zijn gangetje gaan, spelen of gaan we samen wat leuks doen enz. op vrije dagen is er bijv. ook ruimte voor visite, dagje weg enz. er is dus ook ruimte voor spontane dingen in de structuur.
Ik denk niet dat je ontaard bent hoor Het ligt ook aan je persoonlijkheid denk ik. Ik moet echt niet aan zo'n strakke structuur denken, pfff...vind het juist wel fijn om een beetje relaxed met de dag om te gaan en spontane besluiten te kunnen maken.
Uhhh jeetje.. wakker worden en opstaan tussen 6:00-9:00... Dan soms in bad, soms 's avonds in bad. 2 halve dagen kinderdagverblijf.. 1-3 dagen naar gastouder. Soms slapen overdag. Soms eten op 17:00, soms om 19:00... En wel altijd slapen rond 19:00 (dus soms ook echt vlak na het eten...) En hij doet het er prima op Ïk vertel hem wel altijd de avond van te voren wat we de volgende dag gaan doen en 's ochtends bespreek ik dat ook met hem. Hij kan 's avonds ook de hele dag nog navertellen. Dit doe ik wel zodat het niet verwarrend wordt. Maar ik zou me maar opgesloten voelen in een schema, en dat is dus niks voor ons. Met de 2e erbij zal het ook niet echt kunnen, want die zal ik ook weer helemaal gaan voeden op verzoek. Jayro is ook altijd gewoon overal mee naar toe gesleept, vooral toen hij nog kleiner was.. Hoop dat de volgende net zo makkelijk wordt daarin. Ik wil gewoon 's ochtends kunnen bedenken wat ik ga doen, alles in pakken en hupakee Behalve de dagen dat ik werk natuurlijk, daar hou ik me wel netjes aan hoor
Als er iemand niet van de schema's is, ben ik het. Maar ik heb gemerkt aan m'n jochie dat hij bepaalde dingen op min of meer vaste tijden 'nodig heeft'. Als hij niet slaapt tussen 13 en 15 uur (of een half uurtje later), is hij de rest van de dag niet te genieten. Als hij niet te eten krijgt rond 18 uur, hoeft hij niet meer omdat hij te moe is. Als hij niet naar bed gaat tussen 19 en 20 uur, wordt het in slaap vallen moeizaam én is hij de volgende ochtend moe, want hij wordt eigenlijk altijd rond dezelfde tijd (vroeg) wakker. De tussendoortjes variëren enorm in tijd en die krijgt hij ook niet altijd; soms heeft hij er helemaal geen behoefte aan.
Een schema is niets voor ons.Was zo ongelooflijk blij dat we van de flesvoedingen af waren,dat we niet weer aan tijden vastzitten. Dit is ons schema:Wakker worden 8 uur,eten en drinken,spelen,spelen,spelen,eten en drinken,spelen en spelen.Warm eten,spelen,drinken wassen en naar bedom 19.30.
Had met Nick niet echt een vast schema. Maar nu Emily ook gaat eten draait hij daar op de dagen dat we thuis zijn een beetje in mee. rond 8 uur ontbijten rond half 10 fruit rond 12 uur broodje rond 4 uur rozijntjes oid rond 6 uur eten 7 uur naar boven en douchen half 8 slapen Tussendoor of boodschappen/buiten wandelen / op visite of als Emily slaapt binnen keuvelen / visite hier Gr Heel76
Ik heb ook niet echt een vast schema, zeker nu dat ik nog verlof heb merk ik vanzelf wel hoelaat ze 's morgens wakker wordt. Meestal rond ca. half 9 en dan rek ik het stiekem tot 9 uur (erg he ben ik ). Om 9 uur dus ontbijten, rond half 11 een stukje fruit, om 12 uur een boterham, 's middags krijgt ze nog een keer fruit aangeboden en een snoepje, rond 18 uur eten, rond 19.15 uur naar boven en douchen / omkleden en om 20 uur naar bed. De laatste tijdwordt hets teeds vaker 19.30 uur als ze naar bed gaat omdat ze 's middags niet meer slaapt. De tijden zijn nog een beetje uit de tijd dat ik nog een schema had ivm flesvoeding en potjes, dat is er wel een beetje ingebleven...
Hier ook geen vast schema. M wordt de laatste tijd zo rond 7-8u wakker (soms zelfs wat later ). Dan naar beneden voor ontbijt. Rond 9/10u gaat haar broertje naar bed, als hij wakker wordt eten we fruit. Dan ergens tussen 12-14 eten we brood. Rond 17u ga ik koken en gaat meestal Kindertijd/Sesamstraat aan. Rond 1730 eten. Rond 1930 gaat M naar bed. Maar allemaal bij benadering . Op ma, di en do gaat ze naar de speelzaal van 930-1230 dus dan ziet het er weer anders uit natuurlijk. In principe ga ik iedere dag naar buiten, meestal 's middags, ook als het regent (maar dan niet zo lang ). Als T ligt te slapen (1-2x) dan gaan we samen knutselen, kleien, tekenen, boekjes lezen. Als dr papa thuis is dan gaan ze meer torens bouwen en duplohuizen bouwen (lekker traditioneel ). Eigenlijk staat hier dus alleen het ontbijten vast (na wakker worden), avondeten (tussen 1730-18u) en weer naar bed (tussen 19-20). Op speelzaaldagen gaat ze meestal rond 19u naar bed, bij rustiger dagen wat later. De regelmaat en structuur zit hem bij ons vooral in het idee: bij honger gaan we eten en bij moe ga je slapen.
wij hebben geen strak schema. we doen go with te flow. wel met vaste items maar niet op een vaststaand tijdstip. en ook met ruimte voor dingen die je niet elke dag doet.