Dagindeling van mama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beebiewens, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

Oh ja wat ik wel belangrijk vind en oom probeer te doen
    Is tussen de middag als de oudste op school is en de jongste 2 liggen te slapen ff mama tijd inlassen
    Lekker op de bank ff niets kopje koffie erbij en genieten van de rust :)
    o kun je er weer tegen aan

2. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is het ook nog steeds heel wisselend. Ik werk 20 uur, en op mijn vrije dag ziet het er ongeveer zo uit:

8:00 zoon wakker, samen opstaan en ontbijten.
    8:45 douchen (of ik alleen of zoon mee), zoon speelt anders boven.
    10:15 fruit eten met sap, en even lezen of zingen aan tafel.
    10:30 ga ik meestal eten klaarzetten voor 's avonds, de was draaien en wat opruimen (of even weg met zoon).
    Tussendoor samen met zoontje spelen
    12:15 broodje eten en daarna zoon op bed brengen.
    13:00 slaapt zoontje meestal, ik ga afwassen, en stofzuigen. Probeer daarna nog even op de bank te zitten of wat voor mezelf te doen (lukt niet altijd)
    14:30 zoontje meestal wakker (zoals nu!)
    14:45 aan tafel met wat sap en rozijntjes/koekje
    15:00 samen spelen, en kleine huishoudklusjes
    16:45 begin maken met eten koken
    17:30 eten
    18:00 papa speelt met zoon, ik ruim af en maak alles weer netjes.
    19:00 zoon naar bed en ik ga dan vaak lekker op de bank.
    De avond is vaak voor mezelf of ons samen en doen we niet teveel meer. Maximaal 1 avond in de week strijk ik de berg kleding weg.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.070
    113
    Tsja mijn schema..

Sta op als zoonlief wakker is (8u). Is hij later wakker douche ik eerst,anders na het ontbijt.
    Zoonlief ontbijt geven en ik koffie. Daarna snel keuken opruimen,brood uit vriezer leggen en vlees voor avond eten.
    Beide douchen en aankleden (kan ook opfrissen zijn ligt aan of we avond van te voren gedoucht hebben en of we vroeg afspraak hebben).
    Speeltijd voor de kleine,in tussen ruim ik wat op,speel beetje mee.
    Daarna boodschappen doen of even wandelen en fruit eten,ik eet fruit mee want anders vergeet ik het..
    Samen even spelen/lezen oid.
    Brood eten samen.
    Daarna zoonlief op bed, en dan doe ik of de was/ff stoffen/badkamer uitdoen etc. En even een bakje lekkere koffie en zp'en of iets voor mezelf. Doe dis elke vrije dag iets in het huishouden als hij slaapt maar ook even 30min. voor mezelf. Stofzuigen doe ik s'avonds na het eten en dweilen net voor ik naar bed ga. Manlief is dan thuis en zo gaan we met een opgeruimd huis naar bed en beginnen in een schoon huis de dag!

Na de middag dut is het sapje drinken,koekje eten en weer spelen. Dat kan samen spelen zijn maar ook alleen en dat ik in de buurt ben. Vaak zet ik dan het eten al ver klaar dat ik het alleen nog op hoef te zetten. Eten doen we rond half 6, na het eten gaat zoonlief nog ff met papa spelen en knuffelen en ik ruim keuken op. Daarna douche tijd, soms met 1 van ons mee soms in het badje. Om 20u ligt hij op bed en dan ben ik vaak ook gedoucht en wel beneden. Dan begint onze avond en doen we helemaal niets meer als we geen bezoek oid hebben.

Klusjes als ramen wassen etc gebeuren als manlief vrij is, maar moet zeggen dat die klusjes nu meer blijven liggen, vind tijd met m'n zoon veel belangrijker.
    Afspreken doe ik in de ochtend altijd, dus dan zie ik mijn vriendinnen regelmatig samen met de kids. Sporten heb ik een vaste avond voor en is maar een uurtje. Daarnaast spreek ik af en toe ook af om met de meiden een drankje te doen of wat te eten. Dit overleg ik gewoon goed met manlief wanneer en hoe. En af en toe ook met manlief de deur uit,kleine naar oma. Heerlijk even samen weg..

En op deze manier heb ik voor mij de balans na een jaar eindelijk gevonden. Ik ben mama,vrouw,vriendin,sport, doe leuke dingen en heb een opgeruimd en schoon huis zonder m'n tong op m'n knieën.

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik heb er inmiddels 2, een dochter van ruim 2,5 en een zoontje van 1,5.

Schema:

06.30 uur, dochter wakker. Dan komt ze bij ons in bed nog even tv kijken.
    07.00/07.15 uur, ik ga douchen, man is dan al de deur uit
    07.30 uur, met dochter naar beneden, ontbijtje voor haar maken. Als zij ontbijt maak ik me op en doe mijn haren
    08.00 uur, zoontje wakker. Hem was ik en kleed ik gelijk aan. Vervolgens was en kleed ik dochter aan.
    08.20 uur, ontbijt voor zoontje
    Vervolgens doe ik de vaatwasser en stofzuig ik en eet ik nog even snel een broodje.
    10.00 uur, kids eten fruit. Ik doe de 1e was in de machine
    Na het fruit spelen de kids even zelf en ruim ik nog wat op etc. in huis. Of we gaan dan even naar buiten. Afhankelijk van het weet.
    12.00 uur, lunchen
    12.30/12.45 uur, zoontje naar bed.
    13.15/13.30 uur, dochter naar bed.
    Als ze er alle2 in liggen haal ik de was uit de machine, hang het op en doe er een nieuwe in. Vervolgens is het me-time met een kopje thee :D.
    14.30/15.00 uur, dochter wakker.
    15.30/16.00 uur, zoontje wakker
    16.00/16.15 uur, koekje met wat drinken voor de kids. Ondertussen haal ik de was weer uit de machine, hang het op en doe er een nieuwe in.
    16.30-17.15 uur, kids spelen even zelf
    Rond 17.15 uur zet ik ze voor de tv en ga ik koken.
    17.45/18.00 uur, avondeten
    19.00 uur zoontje naar bed
    19.30 uur dochter naar bed
    Dan ga ik de laatste was ophangen en stofzuigt mijn man meestal even.
    Rond 20.00 uur zitten we met koffie op de bank.

5. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    vandaag ben ik vrij en ziet ons schema er zo uit:
    9 uur ik eruit en ontbijten en afwasmachine uitpakken
    10.15 uur dochter wakker
    10.30 uur fles en knuffelen
    11 uur aankleden
    12 uur 2 boterhammen en thee. ik eet dan ook mijn lunch
    13.15 uur fles
    13,45 uur op bed tot 15,45 uur.
    in de tussentijd heb ik me aangekleed, sneeuwgeschoven, eten gemaakt, stofgezogen, wc schoongemaakt, was gedraaid en opgehangen
    16 uur fruit en thee en ik ook thee
    daarna gaan we nog even sleeen
    17,45 uur warm eten
    daarna maak ik ons eten klaar en eten man en ik
    om half 7 met haar naar boven om haar om te kleden en nog even spelen. dit doen wij om en om, de ander ruimt de tafel etc af
    19,15 uur fles
    19,45 uur op bed.
    dan haar tas voor de GO klaarmaken en om 20 uur plof ik op de bank.

op werkdagen:
    7 uur opstaan, ontbijten, aankleden
    7,30 dochter wakker maken, samen haar aankleden
    7,45 ga ik naar het werk en man doet haar jas etc aan
    12,15 in lunchpauze naar huis, honden uitlaten, eten voorbereiden voor s'avonds en zelf lunchen
    13 uur weer naar het werk
    17.15 uur thuis, dan dochter ophalen
    17,30 eten opzetten
    17,45 uur dochter eten
    18 uur zelf eten
    18,30 opruimen
    18,45 uur naar boven dochter pyjama etc aantrekken
    19,15 uur fles (meestal doet man dat zodat ik kan strijken, stofzuigen, wc schoonmaken ed)
    20 uur op de bank!

in het weekend als man met haar beneden is doe ik boven de douche schoonmaken, stofzuigen boven, alles daar afstoffen etc en de boodschappen.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Ow ik reageerde niet speciaal op jouhoor :)
    Huishouden was al niet mn hobby en nu met kind nog
    Minder..
    Doe liever leuke dingen met hem en als hij slaapt doe ik soms ook niks..
    Ja genieten van mn tijd die ik even alleen heb :)
    Heb wel een vriend maar die is vanaf 10 tot 11 ongeveer weg dus ik doe alles alleen..
    Dan geniet ik er extra van als ie even slaapt..

Savonds doe ik teouwens helemaal niks.. Behalve soms de afwas maar soms ook de volgende dag..
    Zoontje gaat om 19.15 ongeveer slapen en ik ga rond 21.30 naar bed
    Die tijd besteed ik lekker aan een kopje thee en gtst :)

7. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hier is het als volgt ongeveer
    06.00. Baby voeden, daarna weer in wieg
    07.00. Grote meid uit bed, wassen, tanden poetsen etc
    07.30. Grote meid eten en drinken, samen
    Daarna baby uit bed, voeden
    08.00. Alles opruimen en kids in de jassen
    08.30. Naar kdv (2x per week)
    09.00. Dweilen of zuigen, sanitair schoon maken, oudste kijkt even tv
    Daarna knutselen, tekenen, etc samen
    09.45. Fruit
    10.00 Baby voeden, boekje lezen met oudste of zelf spelen
    10.30. Wandelen, eendjes voeren iig Naar buiten voor een 1,5 uur
    12.00. Broodmaaltijd
    13.00. Tafel afruimen
    Baby voeden, dochter speelt
    15.00. Thee met een koekje
    15.30. Eten klaar zetten
    Baby voeden
    16.00. Soms nog even langs de winkel, naar buiten, poetsen
    Of op kdv-dagen oudste ophalen
    17.00. Fornuis aanzetten
    17,30 Eten
    18.00. Baby voeden
    18.30. Douchen
    19.00/19.30. Oudste op bed
    20.00. Baby voeden
    22.00. Baby voeden, daarna in wieg
    22.30. Zelf douchen, op bed
    03.30. Baby voeden

En dan beginnen we weer bij 06.00 haha.
    Op werkdagen verloopt alles hetzelfde alleen gaan we dan eerder naar het kdv.

8. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vaak mijn twijfels als mama's zeggen dat ze overal aan toekomen, ik kan me dat namelijk niet voorstellen!

Mijn zoontje is 16 maanden en kan nog niet zo heel lang alleen spelen dus ik moet er regelmatig bij zitten zodat hij zich niet gaat vervelen.. Hij is nu van 2 slaapjes naar 1 aan het gaan, dus nog minder tijd voor mezelf!

In het kort:

7.30u opstaan (is dan al even wakker) en aankleden. D. speelt boven zodat ik mezelf kan aankleden.
    8.00u fles melk en een boterham.
    Daarna spelen tot 9.30u.
    9.30u Fruit eten en aan tafel spelen/knutselen, zodat ik ook even iets kan doen.
    10.30u - 11.30u aan de wandel.. We moeten deze tijd nog even doorkomen, voorheen lag hij in bed
    11.45u brood eten
    12.30u naar bed. Slaapt tot ongeveer 14.30/15.00u
    15.00u koekje eten
    15.30u fietsen/wandelen of we spelen lekker thuis. In deze tijd ben ik er weer als vermaak.
    17.30u eten en spelen tot 18.15u
    18.15u badderen/douchen
    18.45u fles en 19.00 naar bed.

Daarna is het METIME!!!

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik werk 32 uur in de week. Man in 80-100% afgekeurd.
    Ons schema is:
    5.55 uur wekker, wakker worden
    6.15 opstaan
    6.20-6.35 aankleden, opmaken etc
    6.35 brood smeren en eten
    7.15 vertrekken naar werk
    8.00-16.30 werken
    17.00 thuis
    17.15 eten koken
    17.45 eten
    18.30 S. Pyama aan en fles
    18.35 sesamstraat kijken met S.
    19.00 S. Slapen
    21.30-22.00 slapen

S ochtends verzorgt man S. We proberen haar eigenlijk altijd te laten liggen.
    Op de vrijdag ben ik meestal vrij. Dan verzorg ik de was en de rest van het huishouden. Zaterdag en zondag doe ik alleen als er nog wat 'moet'.

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Jeetje ik ervaar het niet zo. Kom overal wel aan toe wat ik wil doen. Maarja.. Ik heb wel een makkelijke baby. Ik zal proberen mijn "schema" neer te zetten:

7/8 wordt L. Wakker, ik dus ook en maak een fles. Na de fles speelt hij nog even op bed dan kan ik aankleden en douchen.

Dan ga ik L. Aankleden en naar beneden. L. Speelt in de box en ik ga ontbijten, eten eventueel vast voorbereiden (aardappels schillen enzo), huishouden doen (soms binnen een half uur klaar maar soms wat meer werk en dan 1,5 uur bezig. In de tusentijd gaat L nog naar bed voor het eerste slaapje...

Dan L. Zn fruithap geven en richting mn moeder (is gastouder en woont twee deuren verder) daar een bakkie doen terwijl L. Op schoot zit bij mn moeder. Dan samen richting de winkels wandelen met de kids.

Na de boodschappen weer tijd voor een fles en voor ons een bakkie. Nog even spelen en dan weer slapen.

Gezellig kletsen met mn moeder, haar helpen met de kids halen (of ik haal ze uit school en zij smeert alle boterhammen of andersom). Dan eten met zn allen (L. Ligt dan meestal op bed, zo niet zit hij er bij in de wipper erbij gezellig).

Na t eten kids weer naar school en weer wat spelen als L. Wakker is. Dan nog weer een fles en dannga ik weer richting huis. Nog een beetje rommelen terwijl L. In de box ligt of spelen met hem. Dan nog een slaapje....

Dan aan het eten beginnen. Als L het niet meer leuk vind in de box zit hij in de kinderstoel te kijie hoe ik kook. Dan met zn drieeen aan tafel eten. Na het eten weer even spelen in de box maar dit wil hij niet zo lang meer. Dan zijn we echt een uurtje met hem aan het spelen dan ga ik hem lekker in bad doen en zn laatste flesje geven. Om 7 uur naar bed enndan begint morgen alles weer van voor af aan....

Heel relaxt dus....

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.996
    113
    Op werkdagen:
    6.15 uur opstaan, mezelf aankleden, ontbijten
    6.45 uur: dochtertje uit bed halen, aankleden, fles geven
    7.15 uur: dochtertje in box, ik spullen pakken voor m'n werk, tanden poetsen, paarden buiten zetten
    7.30 uur: of mijn moeder komt of we gaan in de auto naar schoonouders
    8.00 - 16.30 uur: werken (op woensdag tot 13.00) naar huis of dochtertje ophalen
    17.30 uur: dochtertje eten geven en wij zelf eten
    18.00 uur: dochtertje in bad doen of laten spelen en ondertussen vast wat opruimen
    19.00 uur: dochter pyjama aandoen en fles geven en naar bed brengen (ca. 19.30 uur klaar)
    opruimen en klaar maken voor de volgende dag
    20.00 uur: gtst kijken ;)

Ik volleybal 2 avonden in de week, training is pas nadat ze op bed ligt, wedstirjden moet ik soms daarvoor al weg, dan doet mijn vriend het (als we er beide zijn doen we het vaak samen)

Op een vrije dag:
    7.30 uur: dochtertje uit bed en fles geven
    8.00 uur: dochtertje in box, zelf ontbijten en daarna aankleden
    9.00 uur: dochtertje op bed, ik het huishouden doen
    10.00 uur: dochtertje fruithap geven, ik daarna koffie
    daarna lekker naar buiten of binnen spelen, ik werk op de computer of speel met haar mee (of vouw de was op)
    12.00 uur: samen eten, daarna zij op bed en ik de paarden doen
    14.00 uur: zie 10.00 uur
    16.00 uur: dochter fles geven, daarna op bed, ik paarden doen, daarnaavondeten etc etc... de rest zie werkdagen!

12. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    En toch is het echt zo ;) ik heb tijd om te werken, buiten te wandelen/spelen, tijd met de kids door te brengen, het eten is op tijd klaar, het huishouden wordt gedaan en ik heb tijd om aan mezelf te besteden. Ook nu de tweede er is. Maar ik heb wel makkelijke meiden en ik probeer creatief te zijn :) Zo vindt onze oudste het leuk om te helpen met het huishoudn en houden we alles qua opruimen en wassen altijd stipt bij zodat het alleen bijhouden is. Dat scheelt :) dan ben ik zomaar klaar ;)

Deel Deze Pagina