Ik vroeg me af hoe jullie dag eruit ziet met een dreumes van rond de 13 maanden. Ik twijfel of onze dagen niet te saai zijn voor haar. Ze is verders heel vrolijk en lief meisje. Vind het wel leuk om te lezen voor evt wat inspiratie, en wat voor een spelletjes doen jullie samen met je dreumes. Dit is zo'n beetje onze dag. Rond 6.30/7.00 wakker aankleden 7.30 ontbijten 8.00 mee met mama naar de paarden, buiten zetten, stal uitmesten 8.30 binnen spelen tot 10.00, afgewisseld, met samen spelen, alleen spelen, tv kijken of mama helpen met huishouding. 10.00 fruit met drinken. 10.30/11.30 meestal wandelen/fietsen, of mee in de kinderwagen met klusjes op de boerderij. 12.00 brood eten 12.30/15.00/15.30 slapen 15.30 drinken met koekje 16.00-16.30 sesamstraat in de box 16.30/17.00 eten 17.00 mee met papa in de melkput schommelen tot 17.30 17.30 toetje 18.00 samen in bad met mama 18.45 flesje melk 19.00 naar bed. We gaan meestal 1 x per week zwemmen, woensdagochtend is ze bij oma, vrijdag bij de gastouder. Donderdag mee boodschappen doen. Soms ergens op visite, dat plannen we dan in de ochtend.
Pfff te saai.... Zal ik maar niet zeggen hoe de dag er hier uit ziet haha. Vind dat je ontzettend veel met haar doet! Mijn zoontje is nog wat jonger 10 maanden en slaapt nog 2 X op een dag waardoor je toch meer aan huis gebonden bent. Mijn mannetje gaat mee boodschappen doen, hond uitlaten, wandelen en spelen doen we ook maar niet veel meer dan dat.
Nou saai noem ik jullie dagen zeker niet! Lijkt me een hele fijne dagindeling, mooi zo door gaan Ik durf mijn dagindeling niet eens neer te zetten, want die is pas echt saai haha.
Hier ook veel saaier, maar zodra we het te druk maken, slaapt ze heel onrustig en slecht, dus prima zo 7.00 - opstaan, bv, aankleden 8.00 - ontbijten, daarna spelen, eerst even in de box (ik ruim dan de keuken op etc), daarna buiten de box 10.00 - fruit eten 10.30 - naar boven, voorlezen, verschonen, bv, knuffelen... 11.00 - naar bed tot 12 uur, soms langer 12.00 - boterham eten, daarna meestal wandelen/boodschappen doen, en thuis weer spelen 14.00 - crackertje en wat fruit eten 14.30 - naar boven, voorlezen, verschonen, bv, knuffelen... 15.00 - naar bed tot 16 uur, soms langer 16.00 - paar rozijntjes eten, daarna spelen in de box terwijl ik avondeten voorbereid 18.00 - eten, daarna met papa spelen, 19.00 - naar boven en naar bed Tussendoor natuurlijk verschonen etc, en tussen 16 en 18 gaat ze 3x per week in bad.
Nou, hier ook erg saai. Ookal gebeurd er eigenlijk elke dag wel wat anders. Maar hier de basis. 9.00 schone luier, pap ontbijten. 9.30 spelen in de box met slaapzak aan. 10.00 in bed slapen 11.30 aankleden evt in bad. Anders in de box of spelen op de grond 12.30 broodje met melk. 13.00 slapen 15.30 uit bed en fruit eten 16.00 spelen/boodschappen/wandelen 17.30 diksap in de box 19.00 avond eten 19.30 rond kruipen met papa 21.00 flesje en naar bed twee keer in de week naar oma's. Een keertje zwemmen. En een keertje wel ergens op visite.
Saaaaiii??? Oeh ben ik slechte moeder haha! Daarbij zit ik sinds kort (weer) thuis met mijn bekken en moet ze zich écht veel zelf vermaken... Gelukkig kan ze dat erggg goed Ze kan zo 2u zelf spelen
8.30 opstaan, aankleden en papfles 9.00 samen met mama de hond uitlaten thuis gekomen spelen in of buiten de box 12.00 brood eten en naar bed tot 15.00 fruit eten en dan weer hond uitlaten met mama dan spelen in of buiten box terwijl mama eten kookt 18.00 komt papa thuis dan avond eten spelen met papa tot 19.00/19.30 (Afhankelijk ze aangeeft moe te zijn) papfles en slapen soms gaan we smorgens of smiddags boodschapjes doen of op visite
Blauwespeen zoiets heb ik ook! Ook nog dag opvang dus denk dat ze de 2 dagen doordeweeks thuis ook wel lekker relax vind
Als jij al saai bent wat ben ik dan wel niet?!?!? Een dag duurt bij ons van 8.30 tot 19.00 uur en hij slaapt van 12.30-15/15.30. Aankleden, ontbijten, tekenfilmpje kijken terwijl ik de honden eten geef, spelen, boodschappen doen/rondje om (vandaag was het sleeën), fruit, broodje, slapen, snack, spelen, avondeten, half uurtje filmpjes op de laptop kijken, spelen met papa, flesje melk, naar bed...gaaaap We gaan maandagochtend naar zwemles, miv aankomende woensdag ga ik de woensdagochtend sporten en gaat hij daar naar de opvang, we gaan 1-2 keer per week een dagje naar m'n moeder en we gaan ook wel eens ergens op de koffie of krijgen zelf visite....maar we hebben ook wel eens pyjamadag en dan doen we alleen binnen spelen
Fijn om te lezen dat jullie allemaal zo'n beetje het zelfde doen. Ik dacht dat ik misschien wel meer moest ondernemen, tja hoe ik daar nou weer bij kom.... Misschien dat dat komt omdat ik zelf niet zo goed stil kan zitten en graag buiten bezig ben. Maar met een kleintje de hele dag naar buiten gaat ook niet echt werken haha.
Vind het ook wel fijn om te lezen moet ik zeggen. Ik denk ook wel eens wát moeten we nu weer doen maar ik ga vaak gewoon bij 'm op de grond zitten en dan gaat het spelen vanzelf, pakt ie z'n bal en dan gaan we overrollen, maar ik doe ook wel eens vingerverven met 'm bijvoorbeeld. Ik denk dat ik soms teveel m'n best doe hem te vermaken maar hij kan zich ook prima alleen vermaken en vindt het ook gewoon lekker om bij me te hangen, hij hoeft niet altijd wat te doen merk ik.
Ik vind het ook regelmatig saai, haha. Ik werk 14 uur per week, dus dan is m'n dochter bij de gastouder waar ze met andere kindjes kan spelen. Nu met het koude weer komen we alleen buiten om boodschappen te doen of op visite te gaan. Daarnaast ga ik 1 keer per week naar babyzwemmen. Ik heb niet het idee dat mijn dochter het saai vind..ze ontdekt elke keer wel wat nieuws. Ligt denk ik ook aan het feit dat we nog maar 1 kindje hebben?
Dat wisselt, 7.00-7.30 opstaan ontbijten kleding aan en spelen 10.00 fruit + drinken 11.00 slapen 14.00 wakker broodje eten + melk spelen 16.00 cracker/ rozijntje + drinken spelen 18.00-19.00 eten 19.30-20.00 wassen/douchen en op bed Activiteiten wisselen, tussen wandelen, stad in op visite etc. Geen dag is gelijk. spelen doet ze zelfstandig en natuurlijk speel ik wel eens mee maar vind het belangrijk dat ze zichzelf vermaakt.
Naast de saaie dagindelingen in dit topic , wat hier niet anders is. Zijn we laatst naar ballorig geweest, dit vond de kleine geweldig. Dus dat doen we nu ook af en toe.
Saai? Ik durf onze dagindeling nu ook niet meer neer te zetten hoor.. Ben in vergelijking met jou ontzettend saaaaaaai!!
Mijn dochter vindt het trouwens ook zeker niet saai zo, ze speelt heel goed zelf, leert iedere dag nieuwe dingen, en om 19 uur is ze kapót
Hier ook geen spectaculair programma hoor. Hier vaak wandelen,stad in, ergens op visite, kinderboerderij, indoor speeltuin en de rest in en om het huis. Is ook al meer als zat. Zwemmen wil ik wat meer gaan doen maar vind het zo'n gedoe in m'n uppie..
Echt Wendy? Vind t wel meevallen! Tip zorg dat je zelf je badpak al aan hebt. Ook hebben wij zo'n grote kleedkamer dus buggy gaat gewoon mee