dagindeling werkende mamma's

Discussie in 'De lounge' gestart door meidenhuis, 24 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Na 1,5 jaar ga ik weer aan het werk. In mijn vorige baan werkte ik flexibile uren (30) waardoor ik huishouden, kindjes, koken en werken prima kon plannen.

Nu ga ik 4 hele dagen werken, van 9 tot 18. Hoe ga ik dit in hemelsnaam doen met 3 kindjes onder de 3 jaar?????? Met name het eten koken (en eten voorbereiden). De meiden onder de douche zetten, wassen, strijken, poetsen en wat tijd voor mijzelf.

hoe ziet jullie dagindeling eruit? en tips zijn altijd welkom!!!!!!!

2. tulip

tulip Niet meer actief

jij bent alleen als ik het goed begrijp uit je stukje??? Ik geef je mijn dagindeling, maar denk dat je er niks aan hebt, want ik werk maar 2 dagen en papa neemt ook veel voor zn rekening.

donderdag:

6.50 opstaan en aankleden
    7.00 uur meisje uit bed halen
    7.15 vertrekt meisje met papa naar oma (ze ontbijt met oma), ik ga ontbijten
    7.25 vertrek naar werk

17.30 klaar met werken en om 18.00 uur thuis, meisje zit al met papa te eten en ik schuif aan. Op die dagen haal ik iets wat eerder gemaakt is uit de vriezer.
    18.30 meisje onder de douche met papa en om 19.00 uur naar bed. dan ga ik douchen

vrijdag:

7.10 opstaan en aankleden, ook meisje
    7.30 samen ontbijten, meisje een bord pap
    zij speelt nog even en ik kan opruimen en de spullen pakken
    7.50 vertrekken naar kdv (is ook mn werk)
    Om 16.15 wordt meisje daar opgehaald door papa, ik werk tot 18.00 uur.
    zij gaan om 17.45 eten en ik eet om 18.30 als ik thuiskom.
    Om 19.00 uur meisje naar bed en daarna gaan wij ons douchen.

Omdat het maar 2 dagen zijn doe ik buiten afwassen dan niks aan het huishouden, dat is voor de overige dagen.

3. Female

Female Niet meer actief

Ik heb geen ervaring omdat ik (bijna) niet werk, maar ik zou poetsen op het allerlaagste pitje zetten. Gewoon allemaal wat minder en af en toe met een franse slag.
    Was netjes uithangen en opvangen en dus zo min mogelijk strijken.
    En een planning maken (lijstjes)

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik werk wel 4 dagen en ben alleenstaand.

Ik sta zelf om kwart over 6 op om te douchen en aan te kleden.
    Ik maak dochter om 7 uur wakker, aankleden en ontbijten.
    Om half 8 vertrek ik naar het KDV en om 8 uur pak ik de trein.
    Om 9 uur ben ik op het werk.

Om kwart voor 6 ben ik bij het kdv. Ik eet 3 dagen per week bij mijn moeder omdat het anders zolang ik niet in de buurt werk geen doen is. Ik eet daar, en ga op tijd naar huis. Kwart voor 7 thuis. Even knuffelen, spelen. Douchen of anders wassen voor de kraan (dochter kan ivm eczeem niet elke dag badderen) en om kwart voor 8 ligt dochter er in.

Ik doe mijn huishouden op mijn vrije dagen als mijn dochter s´middags slaapt. Soms strijkt mijn moeder voor mij, andere keren doe ik dat s´avonds voor de tv.

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik werk 3 dagen, waarvan mijn dochter er 2 naar de oppas gaat, de andere dag komt mijn moeder bij ons thuis oppassen.

Mijn dagschema is als volgt:
    06.00-06.10 opstaan, koffie zetten, aankleden, opmaken en tandenpoetsen
    06.45 Ayla wakker maken, wassen en aankleden
    07.00 Flesje geven
    07.25 kop koffie drinken
    07.35-07.40 Ayla wegbrengen naar de oppas
    08.50-08.55 in de auto naar het werk

08.30-17.30 werken

ca. 18.15 thuis
    18.30 Ayla groente geven
    19.30 Ayla flesje geven en naar bed brengen
    20.00 avondeten

Dit laatste stuk is trouwens iets wat ik nog even moet bekijken. Ayla krijgt namelijk pas vanaf afgelopen donderdag groente, dus misschien dat we het wel zo doen dat we eerst gaan avondeten als ik thuis kom en dat Ayla dan om 19.00 uur groente en een flesje krijgt.

Nu scheelt het dat mijn man Ayla ophaalt uit zijn werk en al begint met koken als Ayla haar flesje bijna op heeft.

Een badje sla ik dus ook over op maandag en dinsdag, want daar heb ik simpelweg geen tijd voor.

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Papa doet het ochtendritueel hier dus ik sta om 6.45 uur op om ongeveer een uurtje later de deur uit te gaan.
    's Middags ben ik rond 17 uur thuis, daar kom ik even een halfuurtje tot rust en dan ga ik Mini halen van het kdv (op ma, woe en do, di is papa thuis).
    Eenmaal thuis (rond 18 uur) warm ik Mini's eten op en als mijn man al thuis is, geeft hij het en ga ik koken en anders geef ik haar eten en wacht ik nog even met koken. Het lukt niet om met z'n drieën te eten op die dagen helaas. (ik hou niet van opgewarmd eten uit de magnetron ofzo)
    Rond 19.30/20 uur gaat Mini naar bed en kijken wij lekker tv, beetje laptoppen, soms nog eten, enz.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik werk 3 dagen.

05.15 uur; opstaan. Maak dan brood, ontbijt, aankleden, opmaken etc.
    06:30; Luca wakker maken en aankleden
    06:45 ontbijten
    07:00 uur; auto in en naar KDV
    08:00 uur; op werk

17:30; Luc ophalen
    18:15; thuis, omkleden, tot 20:00 uur sporten (luc eet dan gewoon met papa)
    20:15 uur; thuis, douchen en eten
    22:00 uur; naar bed

8. meidenhuis

Ohw sorry!!! ik heb wel een man hoor! Een schat van een man zelfs!!!

Enige probleem is dat hij om 05.45 begint met werken en het verschillend is wanneer hij thuis komt, dan kan namelijk om 15 uur zijn (en dan doet hij het huishouden en koken) maar dat kan ook net zo goed om 18.30 zijn. Omdat ik niet van hem uit kan gaan (klinkt zo stom maar zo is het wel) ben ik eigenlijk van mijzelf uitgegaan.

Ik hecht ontzettend veel waarde aan mijn avond. De kinderen hier (alle 3) liggen altijd tussen 18.30 en 19.00 op bed. Nu zal ik de uren daarna veel moeten besteden aan huishouden. Sterker nog, ik zal zeg pas om 19.00 thuis zijn (18.00 klaar met werken, 18.30 kindjes opgehaald, 19.00 thuis....).

Ik ben ook echt iemand die alles spik en span wil hebben (zeker nu we net verhuisd zijn en een totaal nieuwe inboedel hebben!!!!!!!!!!!!)

Maar ik heb heeeeeeeeeeel erg veel aan jullie schema's!

@ devilschace: jeetje wat sta jij vroeg op!!!! Respect!!!!!! mij zie je echt niet voor 06.15 mijn bed uitstappen!!! 9oke, als het ECHT ECHT ECHT moet dan wel)

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

toen ik nog in amsterdam werkte en om 7 uur moest beginnen stond ik om 04:00 uur op,. dat was echt wel ontof

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik denk dat het schema van je kids dan ook best wel gaat veranderen...of eten ze dan niet thuis? Dan kunnen ze gelijk naar bed als ze thuis zijn...anders wordt het denk ik later!

Ik ga 3 dagen naar school en loop 1 dag stage en hier staat idd het huishouden op een lager pitje. Niet dat het smerig is hoor! Maar ik heb nu bijv in het weekend even wat meer was.
    Ik heb ook gewoon een man maar die werkt onregelmatig dus daar kan ik ook niet altijd van op aan...ik snap wat je daarmee bedoeld!

11. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Dag meidenhuis, lower your goals, is het eerste dat ik denk.
    Ja, vreselijk, maar t is zo. Op maandag eten wij standaard pizza, omdat we allebei van vroeg tot laat werken. Na een werkdag + kids-avondroutine ben je op. Dus ga niet van jezelf eisen dat je dan nog veel meer doet als een beetje opruimen, spullen voor de volgende dag klaarzetten, vaatwas doen, en/ of een wasje wegvouwen.
    Strijken? Doe ik vrijwel niet. Geen tijd voor, wil ook nog tijd overhouden voor mijn gezin.
    Ik weet niet hoe jou situatie is, maar ik heb een schoonmaakster. Omdat zij haar handen vrij heeft (lees: geen kids) komt zij in korte tijd veel verder als wanneer ik vrij ben en dan de kids om me heen heb.
    En ik heb moeten accepteren dat in de dagen dat ik werk de bende meer oploopt en mijn 1e vrijedag sowieso flink op gaat aan de huishouding.
    Hoe heb je het met opvang geregeld? Wat ik nog wel eens hoor is een gastouder aan huis, die ook bereid is in het huishouden mee te helpen, ideaal lijkt me!
    En vantevoren meer koken, invriezen, op de ochtend zelf uit de vriezer en 's avonds alleen nog maar op hoeven warmen, is ook handig.

Succes, het zal we ff bikkelen zijn. Het mooiste is als je er structuur in kan krijgen en er samen met je partner voor kan gaan.

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wat mom2beofnie zegt kan idd ook! Hier in de regio zit Over Bizzkids Die hebben dus gastouders die bij je thuis komen.

En misschien zou een huishoudster wat zijn.

Finn gaat trouwens later naar bed dus ik heb bij hem wel de tijd om hem in bad te doen. Maar ik heb wel met mn man afgesproken dat hij het ook regelmatig diet nu ik 4 dagen van hui sben. Toen i kthuis was vond ik het allemaal niet erg...maar nu is het ook lekker als hij het doet.

Met eten vries ik trouwens veel dingen in (ook omdat mn man regelmatig tot 23.00 werkt) dan maak ik meer in 1 keer en heb ik nog voor een volgende keer.

13. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Het is even wennen en plannen (he, dat rijmt :D) maar het kan allemaal wel hoor! Ik werk 4 dagen per week en op KDV-dagen gaat het zo: (meisje is ook een dag per week bij oma en slaapt daar dan de avond van tevoren)

06.00 opstaan
    06.45 meisje uit bed en klaarmaken (aankleden, ontbijten)
    07.15 op weg naar het KDV

17.00 klaar (gelukkig werk ik vlakbij huis)
    17.30 ophalen van KDV
    17.45 thuis en eten
    18.30 in bad en naar bed

Ik ben echt een enorme fan van 'vooruit koken' :D. Op mijn vrije dag (of 's avonds als ik de puf heb) maak ik grote pannen spaghetti / nasi/ stamppot/ whatever en dat vries ik in. Thuiskomen, in de magnetron zetten en klaar!! En ja, het huishouden gebeurt hier vooral 's avonds, gaat - afhankelijk van hoeveel energie ik heb- de ene week beter dan de andere! Spik en span lukt misschien niet, schoon en leefbaar zeker wel!

14. meidenhuis

hahaha ik stel altijd hele eisen aan mijzelf. Wij zijn mensen waarbij iedereen altijd onverwacht kan binnen vallen en ja, met die meiden (vooral de oudste 2) wil dat nog weleens een smerige boel worden waardoor ik altijd alles wil poetsen voor het geval dat er iemand binnen komt vallen.

vooruit koken werkt niet en overgebleven voedsel ook niet. We ziejn met 5 personen en dat is al een heel gasstel vol en er blijft ook echt vrijwel niets over (wat er over is is meestel minder dan een bord en dat is dan voor de hond:)).

toen we alleen de oudste hadden was dat veel en veel makkelijker. toen werkte ik ook 40 uur en maalde ik niet om het eten. ik maak namelijk altijd hele pannen vol voedsel alleen gaat dat tegenwoordig ook bijna allemaal op:)

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    4 dagen werken met 3 kindjes onder de 3? Petje af in de eerste plaats!
    Ik werk 3 dagen, zo gaat het dan hier (met 1 kind).
    6.45 opstaan, douchen, tafel dekken
    7.15 komt mijn man met dochter naar beneden en gaan we ontbijten
    7.45 gaat mijn man werken, ik ruim de tafel af en ga met meisje naar boven.
    Dan opmaken, aankleden, meisje aankleden en dan om 8.45 in de auto, dan breng ik haar naar kdv en ga ik werken.
    Haal haar om 17u op, dan koken, eten, spelen, in bad, nog wat spelen en voorlezen en dan rond 20u naar bed. Dan badkamer en keuken opruimen, nog wat was- en strijkgoed verzorgen enz. en dan is het klaar. Poetsen doe ik vnl op mijn vrije dagen en in het weekend, net als boodschappen.

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik werk 4 dagen en als ik jou was zou ik beginnen met een werkster inhuren!

Verder is mijn dagindeling een beetje gelijk aan wat ik hier al gezien heb. Ik kook alleen vaak 's avonds alvast voor de volgende dag, of schil de aardappels alvast en zet ze onder water. In ieder geval zodat het eten na mijn thuiskomst binnen een kwartier op tafel staat. En man haalt ons dochtertje van de opvang, dus dan schuift iedereen tegelijkertijd aan.

17. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Denk je echt dat mensen die bij jullie onverwacht over de vloer komen, zullen verwachten dat alles tot in de puntjes gepoetst is? Zij zullen toch ook wel weten dat dat niet te doen is met twee werkende ouders en 3 kids onder de 3?! En als ze dat wel zouden verwachten, zouden ze van mij niet meer op bezoek hoeven komen hoor...

Ik werk 3 dagen, mijn man 5 en we hebben 2 kids. Poetsen komt altijd op de laatste plaats... Schone kids en schone kleren zijn belangrijker vind ik dus tja, dan poets ik maar eens wat minder. Ik denk erover vanaf volgend jaar 4 dagen te gaan werken en ik heb al besloten dat ik dan echt een schoonmaakster wil gaan zoeken.

18. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ik werk 3 dagen en ik heb idd ook al weinig tijd om schoon te maken ,meestal doen we dat dus 's avonds (mijn vriend helpt dan mee)

Hier gaat het zo.
    Ik sta om 06.15 op, snel aankleden en opmaken dan om 06.30 kids uit bed, aankleden en dan rond 07.00 naar mijn moeder brengen, drink dan mijn moeder nog ff wat en dan om 07.30 naar me werk (moet 08.00 uur beginnen) dan ben ik rond 16.30 weer bij mijn moeder om de kids weer op te halen. Dan naar huis (dus rond 17.00 weer thuis) en dan ff zitten en dan koken, we eten meestal rond 18.00/18.30 dan gaan de kids tussen 19.00/20.00 uur naar bed, zodat wij daarna dus nog ff op kunnen ruimen en t.v. kunnen kijken.

Nou moet ik ook 2 dagen ook nog rond 17.00 naar de fysio met mijn dochtertje dan wordt alles dus ook weer later.

En dan ga ik meestal op mijn vrije dag 's avonds naar de sportschool, zodat ik niet hoef te haasten.

Dus hier is het al druk,druk,druk, laat staan met 3 kids en dan 4 dagen werken.

19. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Momenteel zitten wij allebei thuis, maar op de dagen dat er hier gewerkt werd ging het als volgt (en dat zal dadelijk wel iets anders zijn met 2 kinderen, ik werk trouwens 4 dagen, net als manlief);

Maandag;
    06.30; opstaan, 1 van ons beiden gaat douchen, de ander kleed onze dochter aan
    07.00; naar beneden met dochter, de ander gaat douchen, dochter krijgt ontbijt, boterhammen smeren en koffie zetten
    07.00-07.30; ontbijten, jassen aan, naar het kdv
    07.30-07.40; aankomst kdv
    08.15; ik kom aan op mn werk
    17.15; naar het kdv
    17.45; thuis, ik begin gelijk met koken
    18.00; man komt thuis
    18.15; eten
    19.15; douchen
    19.45; dochter gaat naar bed

Dinsdag;
    Zelfde tijd opstaan alleen gaat ze dan niet naar het kdv maar naar oma, breng haar rond kwart voor 8 daar. 's Avonds ben ik rond 18 uur bij mn moeder, wij eten bij haar mee en drinken daar ook koffie. Rond 20 uur zijn we thuis, dochter gaat dan gelijk naar bed.

Woensdag;
    Papa is vrij, dus ik kan iets later opstaan en ga werken. Papa doet wat kleine boodschapjes en kookt.

Donderdag;
    Hetzelfde als maandag

Vrijdag;
    Ik ben vrij

Boodschappen worden hier standaard op zaterdag gehaald, dan haal ik de boodschappen in huis voor zat/zon/maan, mijn man haalt op woe wat kleine dingetjes voor woe. Donderdag is kliekjesdag (dus bv. spaghetti wat over is, boterham met ei, pizza, soep etc etc, dat soort dingen). Vrijdag haal ik ook voor 's avonds eten in huis.

Het huishouden gebeurt hier op de dagen dat we vrij zijn, dan wordt er standaard gestofzuigd. Wassen gebeurt hier bijna de hele week door, maar het liefste gewoon in het weekend. Het toilet doe ik om de dag als onze dochter op bed ligt. Opruimen hoeft hier bijna niet, we leggen alles automatisch terug op een eigen plekje. Op maandag en donderdag kook ik 'makkelijk' (kant en klare aardappels, groenten uit potje, cordon bleu <- bijvoorbeeld, want dat is allemaal snel klaar). In het weekend kook ik uitgebreider (ovenschotel bijvoorbeeld).

Gaat hier eigenlijk prima, ons huis ziet er best schoon uit, ik heb genoeg tijd voor mezelf en gezin... dus mja... hier is het best te doen.... En soms moet je de boel ook de boel kunnen laten he....

20. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Ik werk 3,5 dag en mijn man is alleen weekends thuis (vandaar dat hij niet in mijn schema staat ;)). Ik heb overigens wel wekelijks een hulp in de huishouding wat zeker een aanrader is!

Maandag en vrijdags:

07.00 opstaan, douchen en aankleden. Mijn moeder(past 2 dagen op) komt Faye altijd ophalen rond 07.45, ontbijt met haar bij ons thuis, wast haar en kleed haar aan dus ik kan "rustig mijn ding doen". Echt relaxed! Dan stap ik rond 08.15 in de auto en werk ik tot 17.00. Ben dan rond 17.30 bij mijn ouders waar ik op maandag altijd eet. Daarna ga ik rond 19.00 naar huis, Faye onder de douche/bad en dan lekker naar haar bedje. Vrijdagavond komt manlief weer thuis dus eet ik gewoon met manlief en Faye samen thuis.

Dinsdag en donderdag:

06.30 opstaan, douchen/aankleden e.d. 07.00 Faye wakker maken en wassen/aankleden 07.30 samen ontbijten en om 08.00 in de auto naar het KDV. Dinsdag is ze daar de hele dag en haal ik haar om 17.30 weer op, daarna makkelijk eten en vervolgens begint het avondritueel.
    Donderdags ben ik om 12.30 al vrij dus is ze maar een half dagje op het KDV.

Deel Deze Pagina