graag zou ik willen weten hoe jullie de dag indelen. Mijn zoontje is nu 2 weken oud en heeft nog totaal geen ritme. Ik geef borstvoeding op verzoek. Ik vind het erg lastig om een beetje een indeling te vinden, naast het huishouden en de visites. Dus misschien dat jullie mij kunnen vertellen hoe jullie dag eruit ziet. Ds hoe laat staan jullie op, wanneer voeden, wassen, wanneer slaapt de kleine etc etc. Leggen jullie de kleine ook gelijk na een voeding in bed (die van mij valt namelijk altijd in slaap tijdens het drinken). alvast bedankt groetjes Suzanne
Ritme? Welk ritme?! Mijn meissie is nu bijna 4 maanden en krijgt nu een klein beetje een ritme. Ben bijna helemaal over op flesvoeding, maar krijgt ze ook op verzoek, en niks is hier op dezelfde tijd. Tis hier dus echt 'go with the flow'.
Ben het met saz eens, de eerste weken/maanden heb je nog geen ritme. Ook veranderd het ritme wat je denkt te hebben met de dag.. zal voorlopig gewoon met de baby meegaan en kijken wanneer dingen het beste uitkomen, en dan komt dat ritme wel.. denk dat ik hier net een tijdje in een redelijk ritme zit maar dat kan ook zo weer anders zijn.
Mijn dochter is nu 6 weken, en ons ritme is als volgt; elke dag anders! Ze drinkt op verzoek en om de 4 uur ongeveer maar de ene keer begint ze met een nachtvoeding om 3 uur, de andere x om 6 uur. Dan verschilt dus heel je dag, om 6 uur ga ik terug naar bed en blijven we zomaar slapen tot 10 uur. Om 8 uur blijf ik eruit. Maar, ik ga eruit voor mn dochter echt wakker is, douche me snel en hoop dat ik kan ontbijten & de was ophangen en opvouwen. Dan kleed ik haar aan en voed haar, of voed haar en badder later op de ochtend. 's Ochtends doe ik 't huishouden, evt met haar in draagdoek. De laatste weken is ze meestal 1,5 uur wakker na een voeding, dan ligt ze lekker bij ons of in de box/wipstoeltje. Dan slaapt ze in de wandelwagen tot de volgende voeding. Om 22.00-23.00 ga ik met haar naar boven, laatste fles en beiden slapen.
Mijn dochtertje is inmiddels bijna 2 maanden en ik kan zeggen dat we een goed ritme hebben.... Maar hoe we daaraan gekomen zijn?! Dat komt meer van haar dan van mij, al probeer ik de laatste weken wel steeds meer het ritme aan te geven... Toen ze echt nog maar 2 a 3 weken was, ging het op haar tempo. Tot dat ze ineens nachten door ging slapen, toen ben ik haar elke ochtend op dezelfde tijd eruit gaan halen. Misschien is dat een tip; probeer elke ochtend op dezelfde tijd te gaan beginnen met de dag, maak er een ritueeltje van. Hier ziet de dag er nu als volgt uit: 07.30 eerste voeding 10.30 tweede voeding 14.00 derde 17.00 vierde 20.30 badje / douche + laatste voeding Doordat we voor het slapen gaan nog met haar in bad gaan of in de douche, weet ze inmiddels dat daarmee de dag wordt afgesloten en gaat ze echt goed slapen. Overdag doet ze een beetje hazenslaapjes of ligt ze wakker in haar bedje. Ik leg haar overigens wel bij elk teken van vermoeidheid terug in bed! Maar; nogmaals, mijn dochtertje is inmiddels 2 maanden, probeer niet te veel te focussen op het ritme krijgen, dat komt echt vanzelf wel!
Mijn dochtertje is nu 7 maanden en heb nooit aan schema s gehouden. Voor je denkt dat ze een schema hebben kan het zomaar weer een andere ritme hebben. Ik denk maar zelf heb je ook elke dag een andere ritme. Probeerde altijd wel te voeden om de 3-5 uur tussen elke voeding. Meestal doe ik dingen in het huishouden als ze slaapt of zet haar erbij in het wipstoeltje of leg haar op een kleed in me buurt. Met visite geef ik altijd aan dat het rond voedings tijd is. Met de borstvoeding ging ik even boven zitten en nu met de fles geef ik het gewoon waar de visite bij is.
Ook ik hou me niet aan schema... mijn dochter is 9 maand.. en ik denk wat komt dat komt... wel is er in verloop van tijd wel iets ritme in gekomen hoor...we hebben een bad/bed ritueel waar ze helemaal aan gewent is... ze slaapt 2 keer op een dag en daar hou ik wel rekening mee... Houshouding en andere dingen doe ik vaak als ze slaapt... gaat lekker zo...