dagindeling?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door speentje2012, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    hallo,
    ik ben erg benieuwd hoe jullie dagindeling eruit ziet
    ik heb een dochtertje van 6 weken en heeft echt totaal geen ritme. elke dag is weer compleet anders. dit is erg vermoeiend voor mij en zou graag een vaste dag indeling willen maken. natuurlijk gaat het niet helemaal op tijd. maar dan wil ik graag dat er in grote lijne toch een vast ritme komt voor mijn dochtertje
    wat is een beetje gebruikelijk?
    hoelaat staan jullie zelf op? en wanneer doen jullie het huishouden enz

2. Delta

Delta Niet meer actief

ik sta op als ze wakker word, meestal tussen half 6 en half 8. als ze half 6 wakker is, ga ik daarna nog wel slapen, na haar fles dus. dan zet ik haar in de wipstoel naast mn bed, met een klein lampje aan, ze huilt niet, als ze huilt is ze moe en gaat ze naar bed, ik houd dr dus goed in de gaten :) maar als zij niet meer moe is, en ik wel, dan ga ik toch echt slapen! op 5.5 uur slaap kan ik de dag niet mee doorkomen.

het huishouden doe ik voornamelijk als ze op bed ligt of even zelf lekker ligt te spelen. maar dat is hier ook pas rond de 2/2.5 maand begonnen hoor, beetje ritme, ik kijk trouwens naar haar behoefte. honger = eten, moe = slapen.

3. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft pas een klein beetje een ritme sinds afgelopen week. Dit heeft hij eigenlijk zelf een beetje "bepaald". Met 6 weken lukte het bij ons echt niet om er een ritme in te krijgen. Dit kwam bij mij ook doordat ik borstvoeding gaf op verzoek.

Dus ik werd wakker zodra hij om een voeding vroeg (dus ook 1 à 2 keer per nacht). Met de ochtend voeding ging ik eruit en verder bepaalde hij hoe de dag zou verlopen.

Sinds deze week slaapt hij s nachts door en wordt hij tussen half 8 en 8 uur wakker, waardoor we nu veel meer een ritme hebben! Maar de voedingen hebben nog steeds niet een heel vast schema.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Met 6 weken hadden wij ook nog echt geen schema en ik denk dat dat ook niet haalbaar is. Ze is nu nog zo aan het zoeken, dat ritme komt echt wel (hier bij 3,5, 4 maanden, daarna gooide dochter het net zo vaak weer om).

Dus wat je kan doen: een beetje bij de dag leven. Misschien frustrerend als je gewend bent alles te plannen, maar een baby'tje laat zich niet inplannen. Gewoon kijken naar wat ze doet/wil (eten, slapen, spelen) en daaraan beantwoorden is het beste wat je kan doen. Als ze slaapt doe je even snel het huishouden (als je daar geen energie voor hebt: NIET doen en gewoon bij haar op bed gaan liggen), probeer 1 keer per dag naar buiten te gaan met de wandelwagen of draagdoek, kun je ook wat boodschapjes halen... en zo zien hoe het verder gaat.

5. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Mijn dochter had met 6 weken wel een regelmaat.

4.00 fles en verder slapen.
    7.00 fles opstaan en wakker spelen, slapen
    10.00 badje of wassen en aankleden
    10.30 fles slapen
    Hier tussen meestal wandelen buiten.(boodschappen)
    14.00 fles, spelen slapen
    17.00 fles moppertijd en slaapjes tussendoor.
    20.00-22.00 fles en naar bed.

Nu verschilt het wel per dag de tijd. De ene dag een uur eerder en andere dag uur later. Maar de wakkertijden de middagslaap en vast slaap snachts is standaard na dezelfde voeding.
    En ik geef flesvoeding op verzoek, dus dit is helemaal haar eigen ritme. Wel is ze nu aan het schuiven met de tijd tussen de voedingen. ipv 3 uur 4 uur ertussen.

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Met 6 weken zat er geen regelmaat in hier. Pas vanaf 10 weken toen hij echt klokkie rond sliep kregen we t ritme 8,12,16,19.30. Met slaapjes overdag is er nog steeds geen ritme. Hij slaapt de ene dag veel en de andere dag weinig.

Ik kan me nog wel herinneren dat ik t rot vond dat er geen ritme in zat maar heb me er toen wel bij neergelgd en dat scheelt al een stuk. Waarom zou je een ritme willen hebben? Gewoon voeden op verzoek ennslapen op verzoek. Met weg gaan ben ik aktijd heel makkelijk geweest. Ik ga gewoon weg enndan slaapt hij onderweg wel. Hoe makkelijker je er mee om gaat hoe makkelijker je kindje wordt vind ik altijd... Uitzonderingen daar gelaten uiteraard.

7. misa

misa Niet meer actief

Ik dek dat een ritme met 6 weken nog een beetje veel gevraagd is. Bij mijn oudste was het ritme vrij snel: om de 4 uur de fles. Maar hoelaat (of vroeg) dat begon was in het begin nog een vraag. Met een maand of 3/4 was het wat meer duidelijk.
    Mijn dochtertje is nu 6 maand en heeft totaal geen ritme. Ik krijg het niet voor elkaar bij haar. Maar dat heeft ws ook met haar kma te maken.

Dus misschien is het loslaten en accepteren toch nog de beste optie voor nu?

8. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    heel erg bedankt voor de goede tips. ik ga nu proberen goed naar haar te kijken wat ze nu echt wil. (vind ik nog een beetje moeilijk) en dan probeer ik haar zoveel mogelijk tevreden te houden. het werkt nu al. ze is nu al een stuk rustiger en ik zelf ook!

9. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Het enige echte 'ritme' wat we hier al hebben is dat hij om 19.45 in bad gaat, z'n pyjama aan krijgt, de fles krijgt en naar bed gaat.
    Meestal komt hij dan tussen 05.00 en 07.00 voor zijn eerst volgende fles en dan krijgt hij om de 3,5 a 4 uur fles.

Slapen doet hij niet heel veel overdag, hij ligt liever gewoon een beetje om zich heen te kijken in de box. Ook prima, zolang hij gezellig is en 's nachts goed slaapt toch :)

Hij is nu 10,5 week trouwens :)

Deel Deze Pagina