Dan is nu dat forum even handig, als je het gelijk even kwijt kan stomen!! [verwijderd] zoontje van 3 , heeft een lange pen uit mijn man zijn gereed schap la gepakt. Alle pakjes drinken die daar liggen in de berging, lek geprikt en stroomde over de vloer , hele vloer nat, ook nog wel een stoffen vloer! Hij mocht niet mee , naar zwemmen, mijn man en dochter gingen. Waarschijnlijk boos geweest en dat gedaan 3 jaar , nee ik zeg je 3 jaar ! Ondertussen keek ik voor hem nog om wat leuks te doen, toen hij moest wachten totdat wij gingen, peuterparade. Ik denk ga eens kijken beneden , nou dat wil je dus niet weten, nou ik zeg je het gebeurt dus echt wel met kinderen , wat een ellende .De peuterparade, nou echt niet nu dus!! [verwijderd] , wat een l. enzovoorts en plakken en stinken, ik laat het even liggen en wacht totdat mijn man thuis komt. We zouden komen kijken naar zwemmen , maar daar heb ik nu echt geen zin meer in met die kleine draak! Ik had hem op zijnkamer gezet, wat denk je was ie stiekum naar zijn zus kamer gegaan en daar een rommel maken, nou dit wordt me een dag ! Wens me maar sterkte, dat heb ik nu wel nodig!! Ook wel eens zo iets irritants meegemaakt?? gr jmm
O dat is inderdaad wel een boefje zeg... Heb je foto's gemaakt? Ik had laatst de kinderen voor een film gezet...lekker met popcorn. Echt naar de film. Ging ik boven even de was doen et cetera... Kom ik beneden heeft de jongste al zijn popcorn door de hele kamer gegooid... Wat bleek...hij wilde sneeuw maken!!! Ik was wel boos...maar heb wel even snel foto's gemaakt. Hij mocht het trouwens zelf opruimen ( stofzuigen) Sterkte vandaag.
Oh ik ben dan kennelijk heel makkelijk; boos worden, troep opruimen (waarom laten liggen tot je man er weer is?) en bij zwemles gaan kijken/wat leuks gaan doen.
Ohja, heerlijk he die peuterpubers! Hier met een mega pak sinaasappelsap. Hij had een steakmes gepakt en het pak lek geprikt aan de onderkant, wilde graag een beker sap pakken... Dan kan je met je hoogzwangere nuik vier keer de hele keuken soppen omdat het blijft plakken op de vloer... Verschrikkelijk!
Inderdaad, hier sluit ik me bij aan. Waarom laten liggen? Waarom je middag laten verpesten? Waarom blijven hangen in deze negativiteit? Niet handig dat je 3 jarige bij de gereedschapskist van je man kan ook.... daar kan hij vast nog veel meer ravage mee veroorzaken denk ik.
Inderdaad. Zo maak je jezelf alleen maar gek. En waarom kan een peuter bij een gereedschapsla of steakmessen
Haha sorry dat ik lach! Ja lekker he.. die peuterparades? Hou je hart maar vast voor later!! hehehe We zijn inmiddels een paar uur verder... ben toch wel nieuwsgierig nu hoe het is afgelopen?!
We hebben normaal gesproken een camera hangen,omdat het beneden is. Maar was vergeten om aan te doen, en natuurlijk niet gedacht dat er in een korte tijd van 10 min heel wat kan gebeuren . En ja makkelijk gezegd, hoe kan hij bij de gereedschap la, maar moeten we dan alles achter slot en grendel doen, dat kan toch niet hé !! Hij mag er gewoon niet aankomen! Nee , ik had gewoon moeten opletten, en hem niet uit het oog verliezen. En wat voor straf, hij moest naar zijn kamer en daarna kon hij stofzuigen eigen kamer en nog wat andere klusjes voor mama, en toen had hij nog wat zakgeld en kon dat aan mij inleveren. Nou dat vond ie niet zo leuk dat zakgeld, stofzuigen was niet zo erg!! Toen verteld dat mama dat niet leuk vond, en noooit meer mocht doen. en nou hebben we het er niet meer over dikke kus!! En de vloer hebben we eerst besproeit met water en toen laten drogen !! pff wat een dag !! Nu is de storm weer gaan liggen , ga nu mijn dochter ophalen Fijne dag allemaal!! gr jmm
Je hebt hem zijn zakgeld laten afgeven? Je hebt hem dus eigenlijk een boete laten betalen? Dat vind ik precies nogal zielig voor een kind.
Ik snap het idee wel, maar is het niet een beetje zwaar? Zo gaat het echt om straffen. Ik ben daar niet zo van Maar natuurlijk ieder zn eigen ding. Bleef hij toen niet heel erg hangen in "de ellende"? De dag verder doorgekomen? Haha
Maar je kind is toch pas 3?!! Laat je hem dan langer dan 2-3min. alleen? En voor straf zakgeld afpakken, vind ik echt overdreven voor een 3-jarige. Ik kan me nu nog niet voorstellen dat mijn meiden met 3 uberhaupt al zakgeld gaan krijgen. Mss met 6, ofzo? Ik zou ook zeggen: boos worden, uitleggen, sorry laten zeggen, samen opruimen en hop verder met je dag. Succes!
Precies! Best zielig om je kind zo te straffen omdat jij als ouder 10 minuten niet hebt opgelet. Het blijven kinderen dus of je bergt dingen op of je let op. Maar je zegt in het ene verhaal dat jij schuldig bent omdat je die camera niet aan had en niet hebt opgelet maar je straft je kind er wel voor. Hier liggen dingen zoals scherpe dingen (schaar, messen en gereedschap), verf, lijm, stiften enz idd achter slot en grendel of zo dat hij er echt niet bij kan. Kinderen zijn op zoek naar uitdagingen dus ik vind niet dat zij fout zijn als dit soort dingen gebeuren op deze leeftijd. Moet ik iets boven doen wat langer duurt dan kijk ik eerst even dingen na of hij niet iets geks kan doen.
Ik ben er eigenlijk nogal makkelijk in wanneer zo iets gebeurd, had ik maar beter op moeten letten. Vind je reactie best overdreven eigenlijk, drie dubbel straf zo, voor iets wat jij had moeten voorkomen.
Ik laat ons zoontje gerust een minuut of 10 alleen maar geen half uur. Vind ik op deze leeftijd echt onverantwoord lang. Ik kijk of alles oké ligt en dan kan ik ook best even vlug een wasje ophangen maar meer dan dat doe ik ook echt nog niet.
Ja ik zit nog niet in die fase, dus kon me dat nog niet zo voorstellen Maar die andere dingen blijf ik bij
Ik ook. Als er iets is dan roept ze wel hoor. En ja, dingen als messen, gereedschap en alle andere gevaarlijke dingen liggen hier afgesloten of op een onbereikbare plek. Dus dan kan het ook gewoon.