Kind van 1 corrigeren

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Anonymous1223, Feb 14, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anonymous1223

Anonymous1223 Actief lid

Jul 8, 2015
    188
    0
    16
    Hallo allemaal,

Mijn dochter is nu 1 en ze begint steeds meer een eigen wil te krijgen. Als ze het ergens niet mee eens is zwaait ze druk met d'r armen of gooit ze d'r eten op de grond en roept ze "dag dag". Ook het gillen heeft ze nu ontdekt.
    Ze mag niet aan de televisie en lamp zitten. Ik zeg eerst tegen d'r dat ze dat niet mag doen, daarna "uh-uh", dan weet ze al duidelijk dat het niet mag. Toch blijft ze het dan gewoon doen. Dan kijkt ze me aan en zwaait de met d'r vinger en zegt ze ook "uh-uh". Soms zet ik d'r daarna even in de box als ze toch door gaat.
    Wat doen jullie om je kleinte te corrigeren? Het is zo lastig dat je ze nog niks uit kan leggen.

2. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Volhouden volhouden volhouden.

Ik zeg altijd een keer neeeeee, en als ze niet luistert haal ik haar weg uit die situatie en vertel haar dat ze dat niet mag doen en waarom niet. Ook al snapt ze dat wellicht nog niet, maar vertel het er wel altijd bij.
    Dus neeee, je mag niet op de tafel klimmen, als je valt dan doet het pijn.

Ze kan heel boos worden en beginnen te meppen. Dan pak ik haar armpje vast en vertel haar dat ze best boos mag zijn maar ze niet mag slaan want dat doet mama pijn.

Soms kan ik haar dus 15x achter elkaar van de tafel afplukken, maar ik blijf consequent. Geef ik d'r 1x haar zin ben je alsnog weg natuurlijk.
    Niet altijd even leuk want ze vind nee geen leuk woord om te horen (;)) maar ze zal het toch moeten leren.

3. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,779
    3,907
    113
    Mijn zoon luistert nooit. Hij is nu 16 maanden. Ik zeg drie keer nee en dan til ik 'm op en zet 'm ergens anders neer. Ondertussen snapt hij het best maar hij vindt het gewoon onwijs grappig om iets te doen wat van papa en mama niet mag.

Laatst probeerde hij mijn schoonmoeder te bijten en die riep: pas op hè! Hij schrok zich rot en het was gelijk klaar. Van haar is hij dat niet gewend. Van ons wel en heeft totaal geen effect...

Denk altijd maar: het is een faaaaase :cool::cool::cool:

4. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Oei, dat wordt nog wat met onze kleine. Hij is bijna tien maanden en bovenstaande begint nu al. Vanavond wilde hij perse de afstandsbediening. Ik blijf nee zeggen, maar toch proberen. Mijn man zei ineens 'uh uh!' Dit was wat onverwachts voor hem, want ZL schrok. Dit werkte wel, want hij liet het ding met rust. Morgen zal hij het weer proberen 😂

5. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

May 17, 2016
    1,995
    273
    83
    Lastig he! Hier ook zo een. Herhalen, herhalen.. proberen af te leiden (niet die hoek in, kom we gaan hier naartoe). En ik merk nu dat hij sommige dingen al niet meer (zoveel) doet. Dus hij begrijpt het wel!

6. TiToTam

TiToTam Bekend lid

Feb 8, 2017
    699
    400
    63
    Female
    Dit inderdaad :) Geen mooier spel dan iets doen en daar reactie op krijgen van papa of mama. Ook (juist!) als dat iets is wat niet mag, want dan is de reactie des te leuker. Dus idd, volhouden, en onthouden dat het geen moedwillig pesten is wat je kleine doet maar actie-reactie testen.

7. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Hier helpt het soms om na 'nee' zeggen iets te benoemen wat wel mag. Hij snapt al veel, dus als de situatie het toelaat, benoem ik wat wèl mag.
    'Nee, niet knijpen. Aaien mag wel.'
    'Nee, niet met de blokken gooien. Doe ze maar in de bak.'
    Gaat niet altijd op, weet ik, maar werkt soms wel. Verder wat al gezegd is: herhalen, herhalen, herhalen, uit de situatie halen en soms afleiden.

Share This Page