Daginvulling 10 jarige

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Luna86, 31 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Lijkt wel Op onze 7 jarige zonder telefoon maar met ipad

    en als we dan zeggen we gaan er ff uit is ook alles stom maar uiteindelijk wel leuk. Helaas heeft dat ook werking op onze zin maar toch zet ik door. Ik laat me mijn dag niet afnemen daardoor
    Zoonlief is wel redelijk vaak bij 1 zelfde vriendje want ja zwembad is daar reuze en dan soms ipad of switch.... hem al gezegd dat zondag niks wordt afgesproken.... dan is het een dag dat ie naar speeltuin fietst en 4 min later weer terug is.... en zo herhaalt dat zich elk uur...
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Maar waarom mag hij dan niks afspreken? Dat zorgt hier ook zeker voor verveling
     
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    De normale zondagen vullen wij hier ook liever met elkaar in en spreken dan niks af. Maar, als ze op de dag bij elkaar aanbellen dan mogen ze gewoon spelen!
    Maar niet op voorhand afspreken met een vriendje die wat verder weg woont waardoor we de halve dag gebonden zijn.

    nu in de vakantie maakt het me niks uit :p
     
  4. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    #44 Luna86, 11 aug 2020
    Laatst bewerkt: 11 aug 2020
    We zijn er inmiddels wel achter wat oa een probleem is. Mijn zoon heeft een vriendje die het liefste wilt hangen en bijna niet meer speelt. Hij is ook ruim 1 jaar ouder.

    Sinds mijn zoon veel met hem omgaat is hij bang uitgelachen te worden waardoor hij eigenlijk niet durft te zeggen dat hij wat wil doen.
    Het vriendje zegt dingen als;
    Jij leert ook niks hè
    Jullie zijn echt heel arm :D
    Dat is echt voor kleine kinderen

    toen ze nog niet zoveel met elkaar omgingen speelde zoon de hele dag buiten, met de bal, met alle kinderen uit de straat waarvan het niet uitmaakt j/m en leeftijd. Ze speelde wie is de mol en tikspellen maar ook gewoon echt leuk met elkaar. Sinds ze beter met elkaar om gaan (nu een mnd of 2 erg veel) doet zoon wat het vriendje wilt en dat is dus niet mee spelen met de rest.

    hier zijn we nu heeel hard mee bezig! Ik stimuleer ze allebei tot spelen. We leggen zoon uit dat hij zich nooit iets moet laten bepalen en dat hij wel mee wil doen dat gewoon moet doen. Ik denk dat hij heel erg opkijkt naar het vriendje. Het is ook een lief en leuk jong, hij praat makkelijk en is sociaal. De combinatie met elkaar maakt het wat lastiger.


    Iemand nog tips hoe ik zoon wel met hem kan laten spelen maar ook kan stimuleren met de rest van de straat te spelen?
     
  5. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    hij hoeft van mij niet alle dagen vd week bij zijn vriendje te zitten. En hij verveelt zich niet hoor... eerst wat mokken erover maar hij doet wel zijn ding
     
  6. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Klinkt als lichtelijk pubergedrag.
    Hier een tienjarige die zich gelukkig niet verveeld. Vooral spelen met vriendinnen, vanochtend zelf chips gemaakt, zwemmen, met buurkinderen verstoppertje spelen. Maar nu ook samen met een vriendinnetje een film kijken.

    Met mijn oudste maak ik wel dit soort periodes door. Ik probeer het vooral bij haar te laten en tegelijk grenzen te stellen (elke dag naar buiten, regels voor schermgebruik). En dan nog blijft het af en toe doorbijten pff... Als ik zelf maar niet teveel probleemeigenaar wordt, ik probeer het neutraal te benaderen.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  7. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    Woont die andere jongen dan ook bij jullie in de straat? Of woont die wat verder weg?
     
  8. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    bij ons in de straat.
     
  9. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    Hmm ja, dan is het ook wat lastiger voor je zoon om met de andere kinderen te spelen als die jongen er ook bij is.
     

Deel Deze Pagina