Dagje Amsterdam als gezin... tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nescio, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoewel ik jaren in Amsterdam heb gewoond, ben ik echt inspiratieloos. Dit weekend gaan we voor het eerst als gezin er naartoe. Toen ik er woonde was ik student en dan liggen je prioriteiten ergens anders (lees: Rembrandtplein, Leidseplein) dan als moeder;)

Hebben jullie tips voor een leuk en vooral gezinsvriendelijk dagje Amsterdam? We willen lekker wandelen, iets van de stad zien (niet alleen het geijkte Damrak, Dam, Kalverstraatparcours) en ergens goed lunchen.

2. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Nemo bij centraal station!

3. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Museumpje pakken. Kind in draagdoek/zak.
    Lekker handjes vrij en geen gedoe met buggy in tramrail enzo.

4. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Ijsje halen bij van der Linde! Vondelpark, even door de PC Hooftstraat, artis, albert cuyp, waterlooplein. Genoeg!

5. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Amsterdamse bos

6. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    madame tussaud, kun je meteen duifjes voeren op de dam! en natuurlijk in een rondvaart, vinden die kleintjes ook leuk!

7. Onje

Onje Niet meer actief

Amsterdamse bos en dan de geitenboerderij op zaterdag is er een biologische markt vanaf 10 uur.
    Wil je echt wat van de stad zien? Dan wandelen door oud zuid zat oide straatjes en je wandelt lekker naar het vondelpark.
    Wandelen door de Jordaan.
    Auto in Diemen (gratis parkeren) en met lijn 9 naar de dappermarkt daarna naar het centrum en een rondvaartboot.
    Met de pannenkoekenboot.

Museas artis speelparadijzen heb je waarschijnlijk zelf al via google gevonden maar of dat nou echt de moeite is voor kinderen of van je reis naar amsterdam.

Ik als echte Amsterdammer kan nou niet zeggen nou daar móet je echt geweest zijn met kinderen hoor!

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dank jullie voor de goede tips, dames! Musea e.d. zijn we niet echt van plan, ik heb ze al genoeg gezien toen ik er woonde en we willen vooral een beetje relaxed wandelen en ergens lekker eten. Mijn dochter kan het ook geen uuuren uithouden, dus denk dat ik haar inderdaad in de draagdoek stop.

We gaan het zien!

Deel Deze Pagina