Wij gaan volgende week met de auto op vakantie. Helaas moeten we een heel eind reizen. We zijn van plan om einde van de middag te vertrekken en dan onderweg te overnachten, maar ik ben op zoek naar tips om onze dochter een beetje te vermaken in de auto. Ze is snel op dingen uitgekeken. De standaard rammelaars etc die je aan de stoel kan bevestigen is ze een beetje uitgegroeid (heeft ze sowieso nooit heel veel om gegeven). Filmpjes op telefoon heeft ze wel even aandacht voor, maar dan gaat ze op knopjes drukken waardoor het filmpje al snel van het scherm verdwijnt (ook met lockprogrammatjes zoals babylock, helaas). Heeft iemand briljante ideeen? Wil best een paar nieuwe speelgoedjes aanschaffen of zo als jullie iets leuks weten. Alvast bedankt!
Boekjes, CD's met kinderliedjes, alle dieren benoemen die je langs de snelweg ziet, zo'n magnetisch tekenbordje... En vooral lekker slapen
Wij hebben pas met onze dreumes van 14 maanden een autorit van 12 uur gemaakt. Hebben voornamelijk in de avond en nacht gereden dus hij heeft veel geslapen. Verder veel liedjes geluisterd. Veel stoppen onderweg zodat hij even z'n beentjes kon strekken. Lekker wat te eten en drinken. Af en toe naast hem zitten. Is boven verwachting goed gegaan!
Teletubbies op een tablet in een houder. Een tablet was bij ons de redding tijdens een vliegreis. Slapen doet ze hier amper in de auto.
Luisterboeken en cd's met kinderliedjes waren hier de oplossing. Luisterboeken hebben ze nu een hoop bij de kruidvat. En zo'n magisch tekenbord was hier ook een goede vermaken. Verder bij het stoppen hebben wij er op gelet dat er een speeltuin was en anders even rennen. En hier waren knijpfruit en komkommertjes ook even afleiding. Evt raamstickers?
O 8 uur is goed te doen toch? Wij hebben altijd tv schermpjes mee en wat kleine dingetjes om mee te spelen. Maar wij reizen nog wel wat langer dus rijden ook s nachts en slapen ze dus een hele poos.
Slapen gaat de laatste tijd niet zo goed in de auto, daar lijkt ze tegen te vechten. Luisterboekjes heb ik idd besteld, vindt ze wel leuk. Andere boekjes bladert ze nogal snel doorheen De ipad is helaas in reparatie, al tikdje niets van gehoord dus ben bang dat we die niet op tijd terug gaan hebben. Zo'n magisch tekenbord vind ik ook wel een leuk idee, ga ik eens naar kijken!
Hier was ook de ipad/tablet de enige oplossing die een langere tijd vermaak gaf. Verder vielen ze uiteindelijk altijd wel in slaap. Ook heb ik wel afwisselend voor en achter in de auto gezeten. Om een boekje voor te lezen of wat speelgoed aan te geven. Liedjes op de radio werkt ook wel goed. Fijne reis en fijne vakantie!