Een hele dag met een eenjarige lijkt mij wat veel, een paar uurtjes is wel genoeg denk ik. Dus idd 's morgens gaan en tegen de tijd dat ze moe en/of vervelend wordt, lekker naar huis.
Nee hoor wij zijn ook super makkelijk. Dat strakke overal rekening mee houden benauwd mij. Aps de basis goed is moet het kunnen. Wij gaan regelmatig een dagje naar fam ca. 1.5 uur rijden en dan loopt de dag zoals het loopt. Dochter slaapt dan ook soms maar een half uur in de auto of kort in de wagen. Word dochter echt niet minder van
Bedankt voor alle reacties! Ik nam haar altijd overal mee naartoe en was heel makkelijk. Maar gek genoeg omdat ik nu thuis zit met haar zit ik in een heel makkelijk ritme. Merk nu dus dat ikzelf best strak in het schema zit, bijna meer als dl😂 Maar toch in de ochtend het makkelijk zo te lezen. Ik was idd niet van plan de hele dag te gaan, kleine 2 uurtjes is meer dan genoeg als ze het volhoudt. Het stomme is, ook wij wonen vlakbij ouwehand (hup panda hup) en hebben een abbo. Ik ga hier na haar middagslaapje heen, al is het een half uurtje om te wandelen. Het idee om naar een andere dierentuin te gaan, of een ander park, is meer om een andere omgeving (misschien meer voor mij dan voor dl ) Ook meer voor mij zodat ik weer iets makkelijker wordt in dingen ondernemen ipv het strakke houden aan het schema. Bedankt voor jullie tips!
Wij zijn met de eerste verjaardag laatst naar Blijdorp geweest. Met 2 kindjes die nog aan middagdutjes doen. Ik heb xxl hydrofielen meegenomen en deze over de zonnekap gelegd om een tent te maken. Al wandelend deden ze even een powernap en konden ze er weer tegen aan. 9 uur vertrokken van huis. En om 16.00 weer richting huis gegaan. Snel een warme maaltijd en extra vroeg op bed. Wij hebben geen kind meer aan hun gehad.
Tja, ik vond het ook niet altijd leuk. Maar als je een kind hebt wat nergens anders slaapt dan in een bed (wat voor bed dan ook, op vakantie gaan bv gaat prima) en krijst de boel bij elkaar als dat niet kan en dagenlang van slag, dan laat je het op een gegeven moment wel. Ik vind dat zo kindafhankelijk. En het heeft ook echt niks te maken met eraan wennen. Het wende niet Ach, en het is allemaal maar tijdelijk, het is nu al zoveel makkelijker. Ik heb er achteraf echt geen spijt van dat ik haar de rust heb gegeven die ze schijnbaar nodig had.
Heel herkenbaar. Dochter slaapt ook overal. Als het maar een bed is. liefst haar eigen campingbed. Heeft ze toch nog iets vertrouwds in een vreemde omgeving. Plan alles om haar slaapjes heen. Of neem campingbed mee en dan slaapt ze waar we dan op bezoek zijn. OT. Ik zou ook lekker in de ochtend gaan. Willen binnenkort ook eens naar de dierentuin gaan. Gaan dan ook lekker vroeg in de ochtend
Soms kan je kind jou verwassen. Vakantie is drama met onze kindjes. Dan word er bijna niet geslapen. Maar bij de dierentuin hebben wij gewoon gekeken hoe lang het leuk bleef en daarna zijn wij weer vertrokken na een lange dag. Normaal veel ritme en eigen bed. Soms is het ook af en toe testen wat kan. Dan lukt een maand later wat eerst onmogelijk leek. Wat dat betreft vind ik het ook niet goed om te strak te zijn met het ritme.
Ik heb nooit iets gedaan met plannen en schema's. Daar ben ik zwaar allergisch voor Ik ga dus altijd gewoon en zie het wel. En zijn ze moe dan vallen ze wel in slaap en zo niet dan slaan ze dat slaapje maar over en gaan ze er 'savonds op tijd in.
Als wij weggaan doen we dat in de middag. Een hele dag weggaan is voor ZL nog teveel van het goede. Hij is bijna 1. Hij is prikkelgevoelig. Als hij sochtends twee uurtjes geslapen heeft, gaan we weg. Hij is meestal rond 11:30 wakker. Ik zie aan hem dat hij om 14:00 moe begint te worden. Hij slaapt wel in de wandelwagen, maar echt diep slapen doet hij niet. In de auto wel. Als we dan thuis komen, breng ik hem naar bed. Dus een hele dag naar de dierentuin doe ik nog niet. Een paar uurtjes is voor hem genoeg. Alleen vind ik dat dan weer zonde van het entreegeld. Best prijzig zo'n kaartje. Laatst hebben we Ballorig geprobeerd. Was voor ZL gratis en voor ons. Hij heeft zich drie kwartier goed vermaakt en toen had hij er genoeg van.
Wat jij zegt! Hier een mannetje dat niet in de buggy of draagAk slaapt, dus de hele dag op pad is best een ding en brengt soms wek wat drama met in de avond naar bed brengen maar ook overdag als je op pad bent.
Dat kan, maar sommige kinderen blijven dan huilen, slapen vervolgens de nacht slecht en dan nog de volgende dag van slag. Dus tja, sommigen hebben makkelijke kinderen, anderen iets minder makkelijk Na een aantal keer laat je het dan wel uit je hoofd. Gelukkig is ze erover heen gegroeid.