pech-hulp altijd laten meeverzekeren?

Discussie in 'De lounge' gestart door bunchy, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    hoi,

we hebben nu onze auto verzekerd via onna onna. Onze auto is 10 jaar oud. We willen minimale kosten. Is pechhulp wel een must?
    dit zit er bij onna onna nu niet meer bij dus nu kijken we of we beter kunnen overstappen. Via independer zouden we bij een andere verzekering veel voordeliger uitzijn maar dan zit er ook geen pechhulp bij..
    alle tips zijn welkom!

2. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik zou zelf wel voor pechhulp kiezen, maar dat is omdat ik al een aantal keer met mijn vorige auto langs de kant heb gestaan.
    Je kan ook kijken hoe duur het is om pechhulp los aan te schaffen? Je hebt volgens mij Routemobiel en de ANWB. Dan kan je kijken wat de goedkoopste verzekering is zonder pechhulp, dan de kosten voor pechhulp er bij optellen en kijken of je nog steeds voordeliger uit bent dan bij een verzekering die het wel inbegrepen heeft.

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Even berekenen hoe duur de pechhulp is via je verzekering (bij Univé is dat iets van 3-4 euro erbij) per jaar en wat bijvoorbeeld de ANWB per jaar kost. Vergelijk de voorwaarden even goed met elkaar (vervangende auto, eigen risico, etc.).

En dan bedenken of je het écht wilt hebben. Ik heb het ook, maar nog nooit gebruikt.

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb ANWB met vervangende auto en woonplaats service en buitenland. Onze woonplaats is erg groot en ik kan makkelijk 15 km van huis komen te staan. Dus ook dan wil ik geholpen worden. We wonen op ongeveer 10 km van zowel Duitse als Belgische grens, dus ik vind het ook belangrijk dat als ik boodschappen doe, ga tanken en ik kom te staan dat er iemand komt. Het is afwegingen maken. Ik vind het alleen maar een veilig gevoel.

5. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Hmm.. Via routemoboel 7 euro per maand. Veel!

6. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik heb hem er wel bijgenomen bij Onna Onna. In februari stond ik midden op een kruispunt stil met zoon achter in en ik vond de ervaring die ik toen had met de pechhulp erg goed. Helaas niet met de medemens, want die lieten mij gewoon staan en konden alleen maar toeteren :x

De ANWB en RM zijn iig duurder en ik weet nu wat ik heb. De takelwagen mocht mij 30km vanaf de standplaats slepen en mijn vaste garage zit op 27km. Tot 2 jaar geleden zaten we bij de ANWB en toen stond ik voor de deur stil, maar mocht de sleepwagen me alleen naar een garage in mijn woonplaats slepen of anders een dichtsbijzijnde. Dat werd dus de enige garage in mijn woonplaats: één of andere vage garage met een garagehouder die amper nederlands sprak ;)

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nieuwe of oudere auto? Want bij nieuwe auto's heb je vaak pech hulp via de dealer.

8. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik heb gewoon de ANWB .. Lekker makkelijk :)

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij zitten al jaren bij de ANWB en we hebben inmiddels goede ervaringen met ze.

1x op de A1 stilgestaan toen we terugkwamen van onze vakantie. We waren met mijn zwager, schoonzus en mijn schoonmoeder op vakantie, zij reden een eind achter ons. De ANWB was er vlot, heeft zelfs nog even gewacht, zodat mijn zwager met mijn man met de anwb mee kon en ik met de kinderen met mijn schoonmoeder mee kon rijden. De ANWB chauffeur is zelfs nog eerst langs ons huis gereden, zodat we de bus leeg konden maken (die zat natuurlijk proppievol met vakantiespullen van onszelf en van de rest) en heeft daarna de bus naar onze eigen garage gereden.

En ook in het buitenland al 2x hulp nodig gehad en ook dat was vlot geregeld.

Het enige waar ik de verzekering voor gebruik is voor de kosten die de Anwb niet vergoed. Ik weet alleen niet zeker of dat onder een pechhulp verzekering valt, of dat dat onder de reisverzekering valt.

10. NiJO

NiJO Actief lid

22 jun 2007
    210
    0
    0
    Ik ben ook zeer tevreden met ANWB. Ik heb ook woonplaatsservice en vervangende auto. Toen ik hoogzwanger was van de oudste werkte de centrale deurvergrendeling niet meer. Ik heb ANWB gebeld en die hebben me geholpen de auto open te maken en de kortsluiting verholpen.
    Paar weken geleden (wederom hoogzwanger, maar nu van nr 3) was de accu opeens leeg (stond nog thuis). ANWB heeft me weer goed op weg geholpen.

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hier ANWB voor mijn koets, en Volvo (dis)Advantage voor manlief :D

Volvo Advantage komt er op neer dat je een telefoon nummer belt en dan komt alsnog de ANWB voorrijden, maar dan hoef je dan niet te betalen.

Ik verzeker het iig niet mee. ANWB werkt prima voor ons, inclusief woonplaatshulp. Erg tevreden over.

12. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

WIj hebben alletwee ANWB mijn man met buitenland en ik zonder...
    En ook zonder woonplaatshulp onze garage is vlakbij en altijd bereid even te helpen.

Deel Deze Pagina