Oostenrijk of Duitsland?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Friesje203, Sep 20, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

Dec 31, 2014
    1,142
    844
    113
    Wat zouden jullie doen??
    In de herfstvakantie willen wij een weekje weg met ons zoontje die dan 7 weken oud is.
    We twijfelen alleen enorm tussen midden Duitsland (4 uur rijden) of Oostenrijk (10 uur rijden)..

Ik weet, de maxicosi is niet heel best voor het ruggetje maar we stoppen wel een aantal keren en dan zal hij er lekker even uit mogen.

2. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Ik ben zelf voor de herfst fan van Duitsland, Oostenrijk betekent voor mij wintersport. :D

Toen onze zoon 2,5 maand oud was zaten we in Zuid Frankrijk. En dat ging ook prima idd. Tijdens de stops lieten we hem lekker even liggen op een kleedje. En je zou evt een reiswieg voor in de auto kunnen huren zodat hij veilig liggend vervoerd kan worden, als je dat prettiger vind.

Maar dat was de vraag niet. :roflmao: Ik zou voor Duitsland gaan. Wij gaan vlg jaar herfst lekker naar Beieren.

3. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

Dec 31, 2014
    1,142
    844
    113
    Haha ja wij zijn ook fan van Duitsland en Oostenrijk voor de winter.
    Maar omdat we nog niet weg zijn geweest leek iets verder ons ook wel leuk.

Maar een reiswieg kunnen we nog naar kijken! :)

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zeg Oostenrijk, in alle jaargetijden;)
    Ik weet dat sommigen Duitsland geweldig vinden, maar ik vind het een vreselijk saai land.

Wij zijn verliefd op Oostenrijk.

Friesje203 likes this.
  5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,092
    3,875
    113
    Met een kind van 7 weken oud had ik geen zin om zo ver van huis te gaan, dus ik zou voor Duitsland gaan. Eifel, Moezelgebied, Sauerland of Rheingau, genoeg te zien en te doen en je bent er aardig snel.

Ik vind Oostenrijk en Duitsland allebei leuk. Je moet gewoon altijd een beetje weten waar je zit, want Duitsland heeft ook gebieden waar ik echt niet wil zitten.

Friesje203 likes this.
  6. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,502
    4,343
    113
    Female
    Ik vind Oostenrijk echt geweldig in de zomer en in de winter!
    Maar met een baby van 7 weken zou ik niet zo lang willen rijden.

7. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Normaal promoot ik uiteraard Oostenrijk :D, maar met zo'n kleine vind ik het wel erg lang rijden..

8. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    In dit geval zou ik ook voor de kortste weg gaan. Beide landen hebben mooie plaatsen. Maar mij zou 10 uur met ern baby niet fijn zijn. Als de kleine ziek word oid is 10 uur rijdrn ineens heeeeel ver ook.

9. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,170
    2,283
    113
    Ik ben fan van allebei, maar ik zou voor Duitsland gaan. Minder ver rijden en in de herfst zijn er prachtige gebieden. Moezel is erg mooi, Eifel ook. Sauerland ook, maar wel wat minder stabiel weer. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit, als er bossen en heuvels zijn is het in Duitsland overal mooi. Je zou nog richting Zwarte Woud kunnen kijken, toch iets meer bergen en wat minder ver rijden dan Oostenrijk.

10. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    +1 !

11. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,752
    646
    113
    Gelderland
    Ik zou zeggen Oostenrijk, absoluut mijn favoriet. Maar toen ons ventje 2 maanden oud was zijn we heerlijk naar de Eifel geweest. Toch net iets fijner, dichter bij huis en óók prachtig!!!!!

Share This Page