Last Minute vakantie boeken, hoeveel was je kwijt?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door azucena, 16 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Zoals de titel al zegt, hoeveel was jij kwijt voor een last minute vakantie? En wat kreeg je toen voor die prijs?

Wij twijfelen of we nu gaan boeken voor onze vakantie (eerste 3 weken van juli) of wachten tot een week of twee van te voren zodat je echt last minutes kunt boeken.
    Heb nu een 8 daagse all in vliegvakantie inclusief transfer naar Portugal voor net geen €1200 met z'n drieën. Ook niet heel duur dus, maar toch een best bedrag voor een vakantie van een week.

Ik wil graag echt weg, dus vliegtuig in (max 3 uur vliegen), naar een leuk all in hotelletje en echt even vakantie vieren. Een must is wel dat er een fatsoenlijk zkh oid in de buurt zit ivm sonde van ons zoontje (die sneuvelt zo'n beetje elke week). Zou zoiets nog mogelijk zijn voor een lagere prijs als we nog een maand wachten met boeken?
    Eventueel kunnen we ook met de auto weg, maar ik wil niet meer dan 5-6 uur rijden (vanuit Eindhoven).

Ik hoor graag ervaringen over last minutes :).

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik vind het niet heel duur.
    Wij hebben 2 jaar geleden last minute een vakantie naar Kreta geboekt met z'n vieren. Alles los, dat was nog het goedkoopst, en toch vond ik het een hoop geld:
    Tickets waren 1000 euro
    Appartement met ontbijt E 350
    Autohuur E 250
    Dan vind ik allinclusive voor 1200 euro niet zo heel duur eigenlijk. Ik neem aan dat je voor je baby niet apart hoeft te betalen?

Dat van ons was wel echt lastminute, 1 week voor vertrek.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat is geen geld voor een allin hotel in juli toch. Ik zou niet afwachten, denk niet dat het veel goedkoper kan dan wat je nu op het oog hebt.

4. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik ben al om :). Ik had het liefst een maand geleden al geboekt. Maar mijn vriend vind het veel geld. En dat is het eigenlijk ook, maar hij heeft ondertussen wel geaccepteerd dat er een vakantie gaat komen (heel erg aan toe) en dat niet gaat lukken voor €500 ;).

Dus het is vooral hem nog overtuigen. Stiekem hoop ik dus ook te lezen dat het helemaal geen nut heeft af te wachten voor een last minute, omdat je toch niet veel goedkoper uit zult zijn.

5. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Zoontje kost €40 extra, dus dat maakt het verschil niet.
    Hoe lang zijn jullie toen in Kreta geweest?

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    nee last minute zijn tegenwoordig echt niet meer goedkoper. prijzen verschillen zelfs gewoon per dag. wij hebben vorige week geboekt voor augustus en paar dagen later was die reis 4 tientjes duurder. niet afwachten, boeken! dalijk is het weg

wij gaan nu voor 2400 euro 12 dagen naar rhodos met 5 man. is wel alleen logies dus verder nog niets erbij. tja vakantie vieren is duur;)

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Kreta was een week. In de meivakantie, dus ook wel min of meer duur seizoen. We zouden toen gaan kamperen, maar een week voor de vakantie verkochten we ineens onze auto en de nieuwe zouden we pas na de meivakantie krijgen, dus toen zaten we ineens zonder vervoer. Maar het was elke cent waard, want op Kreta is ons jongste cadeautje verwekt, haha. Ze zeggen wel eens dat elk kind een Porsche kost, maar deze begon al met 2000 euro voor de vakantie, dus die valt nog wat duurder uit, vrees ik.

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij hebben de afgelopen 2 jaar last minutes geboekt en waren niks goedkoper uit.
    We waren alleen goedkoper omdat de kamer die wij wilden niet mee beschikbaar was en we dus "met minder moesten doen"

Dit jaar dus ook allang geboekt en de vakantie komt dichter bij maar de prijs daalt nog niks...

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Vorig jaar 4 weken van te voren 3 weken allin Tunesië geboekt voor €1800 in september, helaas bleek goedkoop hier wel duurkoop, heb nog nooit zo'n slecht hotel en vies eten meegemaakt.

10. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Last minute maakt tegenwoordig geen verschil. Ik ben al een paar weken aan het kijken maar het grootste prijsverschil wat ik heb kunnen ontdekken is €100.
    Dus ik zou zeggen je man overhalen en boeken.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik vind dit erg goedkoop hoor. Was 2 jaar terug all in 1900 euro kwijt in Griekenland Inc vliegtuig. Dit was 2 wk voor zomervakantie dus goedkoper dan in de zomervakantie .

Dit jaar zijn we verplicht tijdens de vakantie te gaan ivm dochter van 6. Kosten 1200 euro voor 1 week huisje op een camping in Spanje. We gaan me de auto dat kost ons ongeveer 600 euro heen en terug maar moeten nu zelf rijden. Al met al ook rond 1800/1900 euro voor 1 week maar zonder eten/drinken. Wel animatie en dergelijke

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik boek trouwens nooit last minute omdat ik persee hotel/appartement wil met aparte slaapkamer voor de kinderen. Deze kamers zijn beperkt en met last minute zo goed als niet meer te krijgen

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij hadden Turkije Alanya 10-18 juni voor 800 euro totaal met twee volwassenen en 1 baby. All inclusive en zeker geen bagger hotel of iets..

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.416
    113
    Vaak is tegenwoordig de vroegboekkorting groter dan de last minute dus ik zou boeken

15. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Duidelijk!

Ik ga straks op de overtuig-tour. Wish me luck.

Ik heb momentel Luna Stella Maris in Portugal op het oog. Enige nadeel is dat ze niet vanuit Eindhoven vliegen daarheen, maar alleen via Amsterdam. Maar we kunnen vast iemand regelen om ons te brengen en halen.
    Iemand toevallig ooit daar geweest :)?

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nee wel met de trein naar Schiphol geweest ging echt perfect ! :)

17. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Doen!! Of ja, wij zitten eigen met hetzelfde. Hoop geld he? Maar ja, op vakantie is ook leuk en heerlijk! Even niet thuis, andere omgeving, lekker ontspannend. Tja, dat moet het geld wel waard zijn toch? :D

Succes met overtuigen en hopelijk een fijne vakantie gewenst :)

18. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Last minute betekend ook niet goedkoper

Laatste moment reizen...
    En in de tijd crisis, wat zeker nog geldt voor de reisbureaus, reisorganisaties zullen ze echt niet sporptgoedkoop vakanties weggeven.

Ze werken vaak met contracten. Ze mogen dan bijvoorbeeld tot 4 dagen voorvertrek de vliegtuigstoelen en kamers nog van de hand doen. Het financieel risico is dan voor de luchtvaartmaatschappij of de verhuurder van de kamers. En de verhuurders van de kamers, helaas maar waar, overboeken vaak 10-20% om zeker te zijn dan hun kamers vol zitten...

Dus 1200 nu zal dan ook 1200 zijn...

Deel Deze Pagina