starten op dag 6?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sparky, 22 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik ben direct gestart met fv omdat ik bang was voor te weinig productie en ik door mijn autisme niet goed tegen onzekerheid kan.

Bij dochter bv geprobeerd en had echt geen druppel, ook geen stuwing o.i.d. na het overstappen op fv.
    Bij zoon gelijk fv gegeven en na de stuwing liep de bv uit mijn borsten. Dit heeft 6 weken! Aangehouden.

En nu op dag 4 stuwing gehad en dag 5 was het over en ja hoor.. vandaag dag 6 en het loopt er gewoon uit ookal raak ik mijn borsten niet aan en is de kleine meid niet in de buurt.
    Ze drinkt goed haar fv en zit inmiddels al ruim boven startgewicht. Maar toch twijfel ik of ik nu niet beter de bv kan gaan afkolven en proberen flesjes fv te vervangen door flesjes bv. Ik weet dat ik dan niet zomaar weer kan stoppen maar ik ben gewoon benieuwd of het überhaupt mogelijk is.

weet iemand dat?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Natuurlijk kan dat!
    Maar bedenk wel dat je dubbel werk hebt.
    Als je productie nu al wat op gang komt,zonder stimulans,dan zou
    ik zeggen: gewoon aanleggen en baby laten drinken.

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik heb haar net aangelegd. Bij 1 borst spoot het eruit en dus ook weer uit haar mondje. Ze heeft best lang gedronken en constant een vol mondje gehad. Tot ze echt te moe was..

normaal drinkt ze 30-50cc flesvoeding per keer. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Voortaan eerst aanleggen en daarna fv na geven tot op het moment dat ze na alleen bv voldaan en vol is?

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Heb je het gevoel dat ze niet voldaan is dan?

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ze had net een flesje op dus nu zeker wel. Maar of ze dat straks ook is weet ik niet natuurlijk. Lijkt mij toch sterk dat ik ineens zoveel productie heb of kan dat wel?

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    #6 Emily27, 24 mei 2015
    Laatst bewerkt: 24 mei 2015
    Ik heb bij de oudste ervaring met starten (kolven) op de avond van dag 3 (door gezondheidsproblemen na de geboorte). Met veel pijn en moeite op ongeveer 80% weten te komen van wat ze dagelijks dronk. Na ongeveer 3 maanden bouwde ik de domperidon (voor verhogen bv hormoon) af en kelderde mijn productie super snel. Heb nooit hoeven afbouwen want met 4.5 mnd was het gewoon op en klaar.
    Voor de geboorte van mijn jongste sprak ik met een lk hierover. Zij gaf aan dat die eerste paar dagen 'het halve werk' zijn. Wat je dan aanlegt aan receptoren zorgt voor productiebehoud na de eerste drie maanden.
    Dat gezegd hebbende, bij mij speelden bij de oudste wel meer factoren due bv tegenwerken (veel narcoses, ernstig bloedverlies, kind niet a/d borst ivm gezondheidssituatie kind & beide op de IC).

Oftewel, dubbel advies: a) wie niet waagt wie niet wint, als je melk hebt en je baby drinkt het - why not? Maar ook b) hou rekening ermee dat je de eerste belangrijke dagen hebt gemist, dat kan later effect hebben.
    Een tussenweg kan zijn om bv en fv te combineren. Zo weet je zeker dat je baby genoeg krijgt, wat je aangeeft ivm autisme belangrijk vindt om te kunnen controleren.

Succes!

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik zou haar gewoon aanleggen en kijken hoe het gaat. Blijft ze na een voeding onrustig en hongersignalen geven, dan kun je 30cc aanbieden. Maar door haar eerst aan te leggen stimuleer je jouw productie het beste.
    Hou er wel rekening mee dat BV-kindjes veel vaker komen voor een voeding dan het FV-schema ;)

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Oh en ik begrijp je onzekerheid/controlebehoefte. Maar een kindje maakt echt wel duidelijk of ze nog honger hebben. Je ziet het overigens ook aan de hoeveelheid plasluiers. Ik heb vanwege opstartproblemen (niet-ontdekte te korte tongriem) vanaf het begin FV bij moeten geven. Inmiddels is het me gelukt om mn productie goed te krijgen en is FV niet meer nodig. Alleen de oma's mogen af en toe nog wel eens een flesje geven, voor de leuk. Dan kolf ik die voeding af. Maar dat terzijde ;)
    Ik vind BV erg vermoeiend en intensief, maar tegelijkertijd vind ik het heerlijk dat ik het ongelimiteerd mag geven en niet hoef te stressen of het nog wel mag, zoals bij FV. Daarnaast heeft hij beduidend minder krampen en spuugt hij minder.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu?:)

10. Sparky

Sparky Niet meer actief

Na die ene keer aanleggen weigerde ze aan te happen. Ook afgekolfde bv in haar vertrouwde flesje weigerde ze. Bleef de fles wegduwen. Toen we een fles fv aanboden daarna (echt seconden nadat ze de afgekolfde bv nog weigerde) dronk ze die gretig op. Dus ik ben er mee gestopt. Ze heeft zelf liever fv. Als ze bv wel gewild had was ik zeker door gegaan, maar het hoeft van mij ook niet koste wat kost.

Deel Deze Pagina