Dagje er op uit

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sunine, 24 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik zorg bij korte uitstapjes altijd voor een flesje gekolfde melk, maar als je echt een dag weg gaat ontkom je niet aan openbaar voeden. Ik heb er niet zoveel moeite mee, maar probeer wel enigszins bedekt te blijven.

Ik draag een borstvoedingsshirt of blouse, zodat je niet met de buik bloot hoeft en een lichte sjaal, liefst zo een die rond is om borst en baby te bedekken. Op deze manier heb ik op veel plekken gevoed: ikea, veel restaurants en cafes, op bankjes in het park, het strand etc. Nog nooit een opmerking gehad, soms kijken mensen even verbaasd of vertederd ( oude vrouwen).
    In restaurants zoek ik wel een tafeltje in een hoek.

Je moet echt even die drempel over, anders kom je de deur niet meer uit.

2. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik heb pas 1x buiten de deur gevoed en dat was toen ik met een vriendin was lunchen. Dit hebben we wel gedaan bij een lunchzaakje waar veel ouders met baby's/jonge kindjes komen. Dan voel je je ook minder bezwaard als ze moeten huilen.
    Ik heb wel eerst even gevraagd of het geen bezwaar was. Ze kwamen me daarna ook nog een glas water van het huis brengen! Helemaal top!
    Alleen op stap en dan moeten voeden (buiten op een bankje) zal ik (nog) niet zo snel doen. Je bent toch wel erg kwetsbaar alleen op een bankje met je kindje aan de borst en er lopen helaas veel gekken rond :(. Daarom loop ik altijd tussen twee voedingen door een rondje door de polder hier, maar daar moet je s avonds/ s nachts ook niet alleen zijn, er worden toch vaak mensen aangevallen!

Maar goed ik dwaal af, ik zou het zeker doen. Mensen geven toch ook een flesje? En wat al eerder is gezegd, als je een flesje geeft zal je zelf op dat moment ook moeten kolven en eerlijk gezegd blijf ik liever bij mijn gezelschap zitten dan dat ik me afzonder in een hok om te kolven (plus waar moet je alles gaan omspoelen? Op zo'n toilet?). Kolven zal ik nooit in het openbaar doen.

3. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou centurychild, als ik me over dat soort dingen druk moet gaan maken als kwetsbaar zijn enzo dan kom ik helemaal niet de deur uit...

4. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg ook nooit opmerkingen, en ik voed niet (meer) discreet. Zoon is inmiddels alweer bijna tien maanden. Het zit soms ook een beetje in je hoofd (of in je houding?) misschien. Overal waar de fles gegeven kn worden, kan je ook voeden, vind ik.

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Je moet misschien even een drempel over, maar uiteindelijk vond ik het heel makkelijk. Altijd bij je, altijd genoeg en altijd op de juiste temperatuur. Kolven terwijl ik mijn baby bij me heb, heb ik nooit gedaan. Vreselijk omslachtig. Kolven is ook iets wat ik persoonlijk niet in het openbaar zou doen. Vind kolven zo oncharmant ;).

Je wordt er ook vanzelf handig in. Heb altijd en overal in het openbaar gevoed, nog nooit opmerkingen over gehad. Gewoon een beetje discreet doen.
    Voelde me overigens bij vrienden op een feestje o.i.d. vaak minder op mijn gemak dan ergens op en terras. Dan waren er vaak veel meer ogen op mij gericht....

6. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee kolven vind ik ook oncharmant, doe ik ook niet in het openbaar.

7. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    In een groot natuurpark met veel achteraf zitjes ga ik niet alleen zitten en voeden. Het gaat mij erom dat als ik aangevallen wordt of iemand er met mijn wagen (+ portomonnee, telefoon etc) ervandoor gaat ik op dat moment niks kan... Raar maar waar maar dat soort gekken zijn er helaas wel... En ik zeg dit niet voor niks want zoals ik al zei worden daar mensen s avonds aangevallen...

8. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar heb ik werkelijk nog nooit over nagedacht.

Deel Deze Pagina