Contact niet verlengd

Discussie in 'De lounge' gestart door Vaasje, 2 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Zojuist heb ik een heel vaag telefoongesprek met m'n manager gehad over m'n contract welke afloopt.

Om het een beetje samen te vatten:
    Ik ben aangenomen als werknemer (begeleider A gehandicaptenzorg) en zou los daarvan in september starten met de opleiding VIG. school wilde dit ivm m'n verlof/zwangerschap niet omdat ik (logisch) te veel zou missen.

M'n studiebegeleider gaf aan dat ik me dan opnieuw aan moest melden in januari (dus dit heb ik nog niet gedaan want geen januari)

M'n manager zei net dat ik aangenomen ben met de voorwaarden te starten met de opleiding (dit staat niet in mijn contract ik ben immers medewerker en geen medewerker in opleiding of leerling) en nu ondergekwalificieerd en dat mag niet (wel raar want ik werk hier al vanaf december 2019)

Nja goed ze gaf aan dat ik me opnieuw moest aanmelden voor die studie, waarop ik vroeg of ik dit dan vandaag moest doen en toen gaf ze aan dat ze dat niet wist en ik de vacatures voor leerling plekken in de gaten moest houden. Toen ik vroeg of dit betekende dat m'n contract niet verlengd werd zei ze wel ja maar hou de vacatures in de gaten waarop ik weer vroeg of ik dan opnieuw moest solliciteren zei ze ja.

Prima hoor dat m'n contract niet verlengd wordt ( ging hier ivm ziekmelding al vanuit)
    Maar ik vind het zo vaag wat ze allemaal op noemt.

En natuurlijk de hamvraag, m'n contract loopt af in m'n zwangerschaps/bevallingsverlof heb ik hier dan nog wel recht op? Moet ik dit zelf regelen bij het uwv of doet m'n werk dit?

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Ik zou even contact op nemen met de hrm afdeling van je werk, zij kunnen gedetailleerd antwoord geven op je vragen.

3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ja ik zou ook even contact opnemen met HR. Want ik heb t idee dat dit helemaal niet klopt wat je leidinggevende zei. Als jij een gewone werknemer bent die een opleiding zou gaan doen, dan heb je nu geen leerlingplek. Dat hebben ze bij ons vroeger ook weleens geprobeerd (zelfde setting). Iemand die al een tijd in dienst was, wel een vast contract weliswaar, ging een opleiding doen en 'ineens' zou die een leerlingplek hebben. Dus na t slagen van de opleiding was ze zogenaamd in eens de plek als vaste medewerker op die plek kwijt. Dat klopte echt niet, maar kwam voor hen ineens zo beter uit om haar op een andere afdeling neer te kunnen zetten.
    Volgens mij moeten ze bij jou ook gewoon naar je contract kijken zoals hij nu is, en of ze deze dan willen verlengen.
    En jij moet dan net zo goed kijken of je dat wil.
    Ik zou er echt even navraag over doen. Sommige managers/leidinggevende kletsen zich ergens uit terwijl ze niet eens weten hoe het precies zit

Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ja dat vermoeden heb ik dus ook, dat ze hem niet verlengen prima hoor (bedoel zag hem al aankomen gezien dat ik al enige tijd zwangerschapsgerelateerd ziek ben) maar wat ze zeggen klopt niet helemaal.

Hrm heb ik gesproken. Heb gelukkig gewoon recht op m'n zwangerschapsverlof (dat is al een pak van m'n hart :oops:)

spruitje80 vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Anders had je gewoon verlof vanuit de ww als je op dat moment in de ww zat :)

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Volgens mij mag je niet ontslagen worden in je verlofperiode of tijdens ziekte. Zoek dat ook maar eens goed uit.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  7. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Klopt maar ik word niet ontslagen. M'n contract wordt niet verlengd :)

8. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Contract niet verlengen mag altijd.

Ik denk dat ze je stage plek al excuus gebruiken om het niet te verlengen want daar mogen ze je zwangerschap niet voor gebruiken. Dat is discriminatie.

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik snap 'm dan denk ik niet.
    Je werknemerscontract wordt niet verlengd en je moet nog solliciteren op een leerlingvacature? Dan heb je op dat moment toch geen werk en ben je in feite ontslagen of zie ik dat verkeerd?
    Wat nu als er geen leerlingvacatures komen óf je niet aangenomen wordt omdat je geen opleiding doet? Dan heb je toch geen werk meer?

10. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Nee, er staat een eind datum in m'n contract. Die loopt af. Ontslag is alleen als er geen eind datum in staat of sprake is van een contract voor onbepaalde tijd, dat moet namelijk aangevraagd worden via de rechter en een aflopend contract niet.

Maar idd als ik niet aangenomen zou worden heb ik geen werk meer, daar ga ik ook gewoon vanuit en weet eigenlijk ook niet of ik wel op die manier wil blijven werken want het zijn behoorlijk wat stappen terug :oops:

Lynx vindt dit leuk.
  11. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Vervelend dat het zo gaat..

Helaas is mijn contract ook niet verlengt toen ik 20 weken zwanger was. Liep gister af dus ben vanaf nu ook werkeloos. Ik krijg nu 2 maanden 75% WW uitkering en in m'n verlof gelukkig gewoon de 100%. Ben ik heel blij mee, want nu solliciteren heeft gewoon geen nut, en heb ik ook echt geen behoefte aan.

12. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Wat vervelend zeg! Ik ben "gelukkig" al met verlof als m'n contract af loopt dat scheelt wel al geeft het me wel weer stress dat ik nu in m'n verlof moet solliciteren en me dus niet kan focussen op m'n herstel :(

13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ook in de ww kun je gewoon je ziekmelden ;)

14. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Wanneer loopt je contract af en wanneer gaat je verlof in? Je kunt ook ziek "uit dienst". Dan kun je na je verlof ook nog gebruik maken van de zw. Dat scheelt weer wat stress voor je

15. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Mijn verlof gaat donderdag 23 oktober in en m'n contract verloopt 30-11.

16. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Apart verhaal... Vooral dat ze nu in deze tijd geen contract verlengen. Op mijn werk zoeken ze nog zat mensen en ook bieden ze opleiding aan ( ook gehandicaptenzorg)

17. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Had een tijdelijk contract, daar ziek moeten melden ivm bekken. Tijdens mijn ziekte is mijn contract(in goed overleg) niet verlengd en ben ik ziek uit dienst gemeld. De periode verlof was geloof ik WW. Maar daarvoor en helaas lange tijd na mij verlof ben ik nog ziek gemeld geweest met 100% van mijn laatste salaris(want zwangerschap gerelateerde klacht)
    Ik weet niet hoe het jou zal vergaan na je WW, maar als je nog niet goed hersteld bent kan je je tegen het einde van je verlof weer ziek melden bij het UWV.

18. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

WW zal hier, mits ik na m'n verlof nog geen werk hebben pas ter sprake komen (gelukkig)

19. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Maar verwacht je qua gezondheid zo snel weer te kunnen werken? Volgens mij heb je nu wel serieuze klachten toch?

20. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik hoop het wel uiteraard maar als ik heel realistisch ben denk ik het niet :$

Deel Deze Pagina