Met een baby van 2 maanden vliegen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lilly1989, 29 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Hoi allemaal!

Eind oktober zijn we uitgerekend. Nu hebben mijn ouders ons voor half januari uitgenodigd om mee op vakantie te gaan. ( Canarische eilanden, 4 uur vliegen). Onze kleine zou dan 2 maanden oud zijn als we mee op vakantie gaan.

Mag je met een baby van 2 maanden vliegen? En hebben jullie nog eventuele tips? En is het wel verstandig?

2. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Hai. Ja dat hangt af van de gezondheid van,je kindje

Mijn zoontje nu 11 weken is mer 3 weken opgenomen geweest met entero virus

Je kan niet in de toekomst kijken dat is,in principe met alle kids als zo klein zijn snel vatbaar

Ik zou een annuleringsverzekering nemen of de vakantie na se bevalling boeken

Je weet ook niet hoe de bevalling zal,gaan

Maar als alles goed gaat zou ok gewoon doen wij willen nu ook over 2 weken gaan naar marokko dan zal die 14 weken zo zijn.

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik zou niet boeken. Omdat je niet weet hoe je kindje het gaat doen
    Je weet niet hoe de voedingen gaan, de nachten , gezondheid, zwemmen zou kunnen daar als de eerste prikjes geweest zijn...

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Als je kindje gezond is en er zijn verder geen problemen, vind ik het juist makkelijk om op die leeftijd te reizen. Wij zijn met beide kinderen rond die tijd naar Canada gevlogen (10 uur) geen enkel probleem. Kindjes 'liggen toch maar' en hebben nu alleen jullie nodig om blij te zijn. Een dreumes die zich misschien gaat vervelen is veel lastiger.
    Probeer het zo uit te kienen dat ze met opstijgen en vooral landen drinken zodat ze geen last krijgen van de oortjes. In mijn ervaring is het personeel (meestal) heel behulpzaam als je met zo'n kleintje vliegt.

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Je kunt mss ook een babybasket aanvragen/boeken dan krijg je een bedje aan de wand voor je kleintje.
    Mss nket bij alle luchtvaartmaatschappijen maar de moeite waard na te vragen

6. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Atilla ging vorige jaar met 2 maanden op vakantie, en de vliegreis ging gewoon perfect! Hier in NL blijven is geen optie joh, dus gewoon lekker doen teminste als zijn gezondheid goed is! Wij zijn begin juni op vakantie geweest (2 weken) heerlijk vakantie gehad en nu gaan we in Aug weer (3 weken).

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ging met mijn oudste met 5 weken al weer terug naar Afrika omdat ik daar werkte. Ik ken ook mensen die met een baby van net een week al in het vliegtuig gestapt zijn. Mag allemaal gewoon hoor. En 4 uur is een afstand van niks. Je stijgt op, eet wat, drinkt wat, en dan ga je al weer dalen.

Probeer wel een bassinet te boeken, dan heb je je handen vrij tijdens de vlucht omdat je kind daar in kan liggen. En schaf van te voren al een goede draagdoek aan. Dat is makkelijker dan een kinderwagen op een vliegveld en ook op de eilanden. En zorg dat je als je gaat vliegen nog gewoon zelf voedt, dat scheelt heel veel gedoe met voedingen onderweg.

8. Mega

Mega Lid

13 jun 2014
    80
    0
    6
    Hangt echt af van je kindje, ik zou wachten met boeken. Wij zouden ook op vlieg vakantie met onze zoon 4 maand, voor ons echt niet te doen. Hij is heel prikkelbaar en onrustig. Hoeft bij jullie niet zo te zijn natuurlijk maar ik zou het eerst afwachten.

Deel Deze Pagina