Wie weet er leuke historische uitjes in nederland? Vriend houdt heeel erg van alle geschiedenis, maar ik heb er niet veel mee. Vandaar dat ik ook niet weet waar ik moet zoeken. Wie heeft er leuke ideeën?
Wat bedoel je precies met een historisch uitje? Een stadswandeling, een kunstmuseum, een openluchtmuseum, een kasteel, een monument bezoeken, een ritje met een historische tram? In iedere plaats is wel iets historisch te vinden. In welke regio zoek je iets? En in welke periode heeft hij (of jij) interesse? Dan kunnen we gerichter met een idee komen. Als jij er niet zoveel om geeft, zou ik je een stadswandeling in een historische stad aanraden. Dat kun je gemakkelijk combineren met iets anders dat jij misschien wel leuk vindt, bijvoorbeeld shoppen of lekker eten. Verder is een vestingstad misschien wel leuk, zoals Brielle, Hulst of Boertange. Of, met dit mooie weer, een openluchtmuseum zoals het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen of het Openluchtmuseum in Arnhem. Succes!
Deze gids heeft heel veel leuke uitjes: https://m.bol.com/nl/p/anwb-reisgids-verleden-van-nederland/1001004006191059/?Referrer=ADVNLGOO002008J-G-15145933695-S-72020810655-1001004006191059
Wij zijn laatst in slot Loevestein geweest. Echt superleuk, veel historische verhalen en achtergrondinformatie beschikbaar.
Bourtange vind je in die regio. Verder: hunebedden, veenpark Bargercompascuum, onderduikershol (nabij Diever) en inderdaad Westerbork.
Kasteel van Coevorden, Orvelte, veel leuke historische brink en esdorpen zoals Norg, Sleen, Rolde, Roden (met Mensinghe en het Sterrenbos), veenkolonie, gevangenismuseum, Westerbork, stad Groningen is echt vlakbij
Wij waren bij het veenpark in drenthe geweest en was erg leuk!! Wij houden ook van geschiedenis dingen dus dit viel erg in de smaak. Je hebt dus al die oude huisjes en je moet bij nr 1 beginnen en dan volg je ook een verhaal en worden de huizen steeds iets moderner dat vond ik mooi om te zien. Park is niet heel groot met 3 uur hadden we het wel gezien geloof ik.
Wij vinden de gevangenpoort in den haag erg leuk en het Muiderslot is ook heel leuk om te bezichtigen ook voor kinderen is dit heel erg leuk
Bourtange is idd erg leuk. Ook erg groen, je kunt er ook mooi wandelen. En even lekker op een terrasje zitten. Leuke shows worden er ook vaak gehouden, kanon geschoten. Ik ben geen persoon die graag in musea hangt, dus vond dit wel erg leuk.
Bedankt voor de tips! De kids gaan sowieso niet mee (alleen de baby). We kunnen vast wat met jullie tips
Rijksmuseum Muiderslot Loevestein Hunebedden in Drenthe Westerbork Mergelgrotten in Zuid Limburg Neeltje Jans Het centrum van Delft Openluchtmuseum Arnhem Zuiderzeemuseum Fort Rammekens in Vlissingen Huis van Hilde in Castricum Veiling in Broek op Langedijk Verzetsmuseum Amsterdam (indrukwekkend!) Cruquius