Hallo, Ik heb vandaag 1kg. Bulgur (tarwe middelgrof) bij een turks winkeltje gekocht. De bereidingswijze staat niet in het nederlands op de verpakking. Op internet lees ik ook verschillende dingen. Hoe moet ik dit klaarmaken? En... eet je dit nu warm of koud? Groetjes, Hanna
Mijn mixed kitchen: Bulgur pilav de site van Eylem! Ik maak het zo! (Soms ook met een beetje tomaten/peper puree of een blikje doperwten/worteltjes, paprika tomaat erdoorheen.)
Dank je wel voor de link Bloem . Maar voor bulgur pilavi heb je grove bulgur nodig. Bulgur an sich heeft geen hele sterke smaak dus 'alleen' droge bulgur is niet heel lekker om te eten (behalve als pilav dan). Van middelgrove (koftelik) bulgur maak ik vaak kisir, bulgursalade (toevallig net klaar gemaakt voor vanavond): Kisir (Turkse bulgursalade) . Maar het is ook een lekkere basis voor bijna elke maaltijdsalade, bijvoorbeeld: Bulgursalade met gekruide kip, avocado, mango en groene kruiden . Oh en bulgur maak je gewoon klaar door het met een gelijke hoeveelheid kokendheet water te laten wellen. Voor pilav moet je het wel koken. Nou ja staat in de recepten
Ik heb hier van het merk Duru de volgende Bulgur: Ince Pilavlik. Dat staat er op het pak. 1 Kilo voor 1,69.
Euh...ince pilavlik? Ik ga even op mijn eigen pakken bulgur kijken Wat gek, ik heb ook bulgur van Duru en mijne zijn pilavlik en koftelik. En dan heb je nog cigkoftelik maar dat is nog fijner. Ince pilavlik zou fijne grove bulgur (??) zijn. Apart.
Verder staat er bíj: medium coarse bulgur weizengrutze mittel gross boulgour gros moyen tarwe middelgrof Dus medium ofzo
Daar kan je gewoon pilav mee maken je hebt ince (fijne) en iri (grove) pilavlik varianten. Ik vind de grove het lekkerst
Kan je er een foto van maken? Nu ben ik ook wel benieuwd haha.. Heb en ken ook alleen dezelfde als Eylem.
Oh die heb je bij ons ook niet. Wat grappig . Maar aangezien het pilavlik is zul je er inderdaad bulgur pilav van kunnen maken.
Ik ben zo hollands als wat en krijg van turkse vriendinnen hele vreemde blikken als ik dit vertel, maar ik mkook de bulgur in ruim water net als rijst en maak er een pittige tomatensaus bij met groenten (vandaag knoflook, courgette, flespompoen en lente ui) en (lams of runder) gehaktballetjes of in stukjes gesneden merquezworstjes, beetje couscouskruiden van de toko erdoor en klaar! Is hier een topper, zelfs bij mijn vriend die niet zo van coucous enz houdt vanwege het mondgevoel..
Ik doe de bulgur wellen in kokend water, 1 op 1 zeg maar. En dan uitlekken en een klontje gesmolten boter erdoor, wordt het net iets smeuïger van.. Dan door de salade mengen of door de gebakken groenten..
Ik heb het zo gedaan: - eerst wat boter laten smelten in pan - 150 gram bulgur in de pan en wat roeren - 300 ml. kokend water erbij en zachtjes door laten koken totdat het water bijna opgenomen is door de bulgur - daarna fornuis uit en wachten tot het nog wat droger is geworden In andere schaal had ik komkommer, tomaat, bosuitjes, munt, basilicum, olijfolie, zout, peper gemengd. Tot slot de bulgur hier doorheen geroerd en daarna lekker gegeten!
Lekker net nog kisir van gemaakt.. Super makkelijk, maar wel heel lekker! Als je van Turks eten houd kun je ook op TurkseKok.nl | Yemek Tarifleri | Turkse Recepten met foto uitleg kijken. Staan veel lekkere recepten op en duidelijk uitgelegd.
Wij maken er een Koerdisch/Irakees gerecht mee. Weet niet hoe je het schrijft maar je spreekt het uit als souer. Dan maak je het een beetje klaar als risotto, met olie, bouillon en tomatenpurree. Lekker met Turks brood en kikkererwtensoep.