Kent iemand dit dieet. Ik ben er heel nieuwsgierig naar. Zolang ik niet zwanger ben wil ik wel op mijn voeding gaan letten...
Ik heb gister het boek aangeschaft... pff die weekmenu's zijn wel saai hoor! ik eet bijna nooit aardappelen met groente (veel buitenlands) we moeten dat nu bijna de hele week eten! we gaan nu komende week beginnen maar de week erna.. we moeten hard klussen in mijn zusje haar nieuwe huis dus heb alle kracht nodig hahahahah
Zijn de recepten enzo niet ergens online verkrijgbaar? Wij eten wel vaak aardappels en groente, dus dat zou mooi zijn
nee heb al gezocht Maar het boek is maar 14 euries.. moet kunnen toch? Tis meer een eetpatroon die je je zelf moet aanmeten. Je moet al je eten gaan wegen.. groetjes
Ik ben er 13 kilo mee afgevallen. Ik had een pauze, maar ben sinds 1,5 week weer begonnen. Ik ben juist erg blij met die weekmenu's. Nu weet ik tenminste precies wat, hoeveel en wanneer ik eten mag. Geef toe dat ik geen aardappelenmens ben, maar als je het eenmaal aan je kleding gaat zien.... Ik wil er nu nog een kilo of 5/6 af hebben, dan val ik weer netjes binnen mijn bmi. Mits ik natuurlijk zwanger raak, maar daar reken ik niet op.
Ik zag trouwens vandaag ook nog op het nieuws er iets over. Dikke kinderen op pcs te zijn. Ze zeggen dat het niet goed is maar wat willen ze dan, ze zeuren ook over dat er steeds meer dikke kinderen komen. En volgens mij is het nog best gezond ook!
Ik heb het boek ook. Ik vind het erg handig dat er precies in staat wat je mag eten. Ik was er net mee begonnen maar toen was ik al zwanger. Ik was de eerste week al 2 kilo kwijt,na mijn bevalling ga ik er zeker weer aan beginnen.
Hoi, ik viel ruim 15 kilo af met Sonja Bakker, dat was in 2001, mijn werkgever had een project, hij betaalde de helft en de werknemer de andere(ging van je loon af net als ze bij pc´s en fietsen deden) Toen had ze het boek nog niet geschreven. 50 werknemers van mijn baas kregen de gelegenheid om op die manier af te vallen(er schreven zich na de introductieavond meer dan 100 in en ik was erg bij dat ik eruit gepikt was), een door Sonja opgeleide consulente hield elke week spreekuur in het verzorgingshuis waar ik werkte en daar ging ik dan (eerst elke week en later )om de zoveel weken heen, als er twee kilo af was kreeg je de keer erop een bosje bloemen, als je je streefgewichr haalde dan mocht je op fotosessie, met een vakfotograaf. Ik heb het toen 6 maanden gedaan, ik was voor ik begon erg pessimistisch, bij mij werkt helemaal niets, ze hebben zelfs het maagbandje dat ik had met spoed moeten verwijderen. Mijn streef gewicht haalde ik echter niet, ik raakte in echtscheiding, ontmoete mijn nieuwe man, ging wat vaker lekker uit eten en het sloop er weer in toen werd ik zwanger en kwam nog meer aan, maar liefst 20 kilo kreeg ik kado. Nu ben ik, een jaar na de geboorte van mijn jongste, nog net zo zwaar als voor de bevalling, ik zweer je dat ik echt geen vreter ben, er gaat gewoon geen gram af. Ik heb mij voorgenomen om eerst 10kg af te vallen met modifast en dan ga ik (op eigen houtje, tja ik werk daar niet meer ) verder met Sonja Bakker. Ik ben eergisteren begonnen met de modifast en drink erbij alleen water en zwarte koffie. ga pas over een week wegen, wil niet geobsedeerd worden-
Ik wil ook wel graag weten hoe een dag menu er zo gemiddeld uitziet. Ik wil na de bevalling er weer goed tegenaan. Er moet heel wat vanaf.
http://www.sonjabakker.nl/pages/boek.php# en dan rechts in het scherm, de oranje blz is het eerste week menu.. ik zag trouwens dat ze op de sites recepten heeft, maar wat ik begrepen heb mogen die pas na week 5..
Het menu van vandaag voor mij is: Ontbijt: 2 volkoren crackers met halvarine, 1x 20+ smeerkaas en 1x filet american. Tussendoor: 250 gram magere yoghurt (optimel) Lunch: 1 meergranen pistolet met halvarine en ham/kaas gezond. Tussendoor: 1 versierde eierkoek (zie recept; is volgens mij met aarbeien) Diner: 175 gram ovenfrites, 200 gram sla 's Avonds: 1 glas rode wijn of 1 glas jus d'orange met 3 toastjes met filet american of 20+ smeerkaas. Geen dag is trouwens hetzelfde met dit dieet. Iedere ochtend, middag en avond eet je iets anders. Tis dus niet iedere ochtend crackers, maar ook wel jus d'orange of yoghurt/kwark, beschuit, brood enz. Het is een heel gevarieerd, gezond dieet. Ik zit op dit moment weer (voor de zoveelste keer overnieuw begonnen...) in het 2e weekmenu. Nog 7 weken te gaan en dan hoop ik die laatste paar kilo's toch ook wel kwijt te zijn. @Natasja: die recepten mag je idd in principe pas na de 5e week. Daar zitten trouwens best lekkere dingen tussen moet ik zeggen.
ik ben vorige week maandag begonnen!! (loop dus gelijk met jou Moo) en ik ben al 5 kilo kwijt! ik vind het een super dieet, veel afwisseling en dat boekje vind ik een goede stimulans om het vol te houden!! \ Ik ben echt super gemotiveerd!! hopelijk mogen er nog vele kilo's volgen!
Ik zit nu in week 3 en ben al 4,5 kg afgevallen!! Ik vind het geen moeilijk dieet en je mag lekkere dingen. Het is goed vol te houden. De eerste week vond ik wel wat moeilijk maar nu gaat het als vanzelf. Veel water drinken is wel erg belangrijk!
Knap hoor dames, ik begin deze week met mijn strijd tegen de kilo's, en ga gewoon met mijn geijkte dieet (ben er in t verleden 25kg mee afgevallen beginnen) gewoon gezond en verantwoord eten, veel water en veel magere yoghurt. Succes voor alle dieeters!!
Ik wou vandaag het boek kopen bij onze boekwinkel om de hoek, maar ze krijgt ze elke week binnen en elke week is ze er helemaal door heen. Volgende week woensdag krijgt ze ze weer, maar ja dan ben ik op vakantie. Dus na de vakantie op een woensdag ga ik het boek kopen. En ik kan denk ik alvast beginnen, want week 1 kan ik al van de site afhalen. Ben benieuwd of het gaat lukken...