Kind op zolder slapen?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 27 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Wij hebben op de eerste verdieping 2 slaapkamers. In de ene slapen wij en in de andere onze dochter.
    Wij hopen dat gezinsuitbreiding ons nog een keer gegund is:) en daarover fantaserend vraag ik me af waar de slaapkamer van onze volgende telg zal 'moeten' komen....

Omdat onze dochter heel veel slaapwandelt wil ik zelf graag op dezelfde verdieping als haar slapen. Het komt meerdere keren per week voor dat ik er 's nachts uit moet omdat zij aan het slaapwandelen is (meestal komt ze dan richting onze slaapkamer).
    Dus voor mij is het geen optie om zelf op zolder te gaan slapen.
    (zolder klinkt een beetje oneerbiedig; het is een volwaardige 2e verdieping met groot dakkapel en hoge nok).

Maar zo'n kleine baby op zolder vind ik zo'n zielig idee.....Of stel ik me weer eens aan???

Zijn er nog meer kindjes hier die alleen op 'zolder' slapen???

(of zijn er nog andere ideeen??)

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Goede vraag... Wij hopen dit jaar te verhuizen naar een groter huis (3 slaapkamers plus grote zolder) en aangezien we een derde kindje willen moet er iemand naar zolder. Denk dat mijn oudste dan gaat, die is dan 4 jaar. Baby zou ik nooit doen.

3. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Hier slaapt m'n zoon op zolder sinds hij 1,5 is. Hij sliep op de eerste verdieping maar werd altijd wakker als wij naar bed gingen. Sinds hij op zolder slaapt slaapt hij door. Vond t best lastig in het begin, maar voor ons werkt het. Een baby op zolder zou ik wat meer probleem mee hebben.

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik heb er ook een naar gevoel bij hoor. Of naar...dat is niet het juiste woord....maar het voelt niet goed zeg maar;)

Ik hoop dat onze dochter, mocht het zover komen, inmiddels rustiger slaapt en niet meer zoveel aan het slaapwandelen is. Dan kan of zij, of wij naar boven.
    Maar ik moet er wel rekening mee houden dat dit ms. niet het geval is...
    Ik hou me in ieder geval met deze vraag bezig....

Mag ik vragen waarom jij het nooit zou doen???

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

wij hebben onze zolder in 2 gesplits hebben nu 5 slaapkamers
    mijn oudste 2 kindjes slapen daar nu en ieder heeft hun eigen kamertje
    ideaal het is denk hoe je de zolder zelf indeelt
    vind het niet oneerbiedig ofzo
    je maakt er toch een mooi slaapkamer van:)

6. Marieke1983

PenK, vind het ook een beetje naar gevoel denk ik, weet het eigenlijk niet goed.

Wat ik wel moeilijk vind: stel dat er brand uitbreekt? Rook stijgt omhoog, dus een kind dat op zolder slaapt is de sjaak. Ik heb bij brandveiligheid geleerd dat je een kind op zolder nooit moet gaan halen, want ten eerste: dat red je niet, ten tweede, de brandweer vind jou eerst en dus moet jouw kind langer op redding wachten. Dat vind ik een eng idee.

7. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Wij hebben op de 1e etage 2 slaapkamers en op de 2e etage (zolder) ook 2 slaapkamers.
    Wij slapen op de 1e etage en de oudste heeft als baby op de andere slaapkamer op de 1e etage geslapen.
    Na 16 maanden kwam er een tweeling bij en ik vond het persoonlijk niet handig om meerdere keren per nacht een trap op en af te moeten (en voor een flesje zelfs eerst omlaag en 2 trappen omhoog en weer omlaag) dus de oudste is toen naar de 2e etage verhuisd. Hij sliep toen nog in een ledikant en we hadden een traphekje dus er kon niks gebeuren.

8. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Mijn dochter slaapt op zolder. Sinds ze 1 jaar is, ongeveer. Ik zie het probleem niet zo. Ze heeft een gewone slaapkamer daar. En als ze huilt, hoor ik het snel genoeg (en je hebt ook babyfoon). Dus tja. Omdat je een extra trap op moet, is het zielig? Ik vind van niet ;)

9. tuc

tuc Niet meer actief

nee ik zou een baby nooit alleen op zolder leggen, voor mijn gevoel te ver weg. Ik vind dat vanaf een jaar of 3 pas een optie.

10. nyke

nyke Niet meer actief

Misschien de kleine dan eerst een tijdje op jullie kamer??
    Ik zou zelf toch kiezen om op zolder te slapen, je krijgt ook van die deurhekjes, dan kan je dochter haar kamer niet uit als ze slaapwandelt en dan zou ik een babyfoon op haar en ook natuurlijk op baby's kamer zetten, zodat je goed alles kunt horen beneden.. maar dat is wat ik in jou plaats zou doen :)

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

#11 Amfy, 27 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 dec 2012
    wij gaan dus in eerste instantie wel naar zolder zodat alle kinderen op dezelfde verdieping slapen we maken bij alle deuren een traphekje zodat ze niet van de slaapkamer af komen.

maargoed voor ons zal het tijdelijk zijn totdat we een groter huis hebben gevonden. (met 4 slaapkamers op de eerste verdieping)

12. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Toen ik weer zwanger werd, is mijn dochter eigenlijk ook naar zolder gegaan. Jammer genoeg ging het mis en hierna nog een keer. Nu zijn we zwanger en gaat het wel goed gelukkig. Ze slaapt dus nu ook al een poos op zolder (meer dan een jaar). Dat gaat eigenlijk wel heel goed. We hebben wel een speciaal traphekje geplaatst. Misschien een tip voor jullie. Zelf kan ze deze absoluut niet openmaken en ze kan dus niet van de trap af vallen.

13. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik zou een baby of klein kind niet op een zolder alleen laten slapen. Ik heb daar een naar gevoel bij en ik vind de afstand te groot.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

dit is helemaal waar. daarom ga ik liever op zolder liggen.

maar als je dan een kind op zolder legt zou ik wel een koppelbaar meldsysteem dus als er beneden brand is dat de melder op zolder ook afgaat.

15. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Bij ons slaapt onze zoon van 6 en onze dochter van 2 op de 2e verdieping.
    Wij slapen zelf met de kamerdeur open dus ik hoor ze gelijk op zolder.
    Ik ga er verder niet over in zitten wat er zou gebeuren bij brand, want dan zou ik ook niet in de auto kunnen stappen of in en vliegtuig oid.

Je kan gewoonweg niet altijd zo dicht bij elkaar in de buurt blijven/slapen.

16. sjak

sjak Niet meer actief

Als wij een tweede zouden mogen krijgen, hebben wij hetzelfde probleem, wij hebben nu op de eerste verdieping twee (absurd) grote slaapkamers, die ook niet meer in tweeen te delen zijn ivm openslaande deuren.... Op zolder een heeeele grote slaapkamer, waar ook vrij eenvoudig twee kamers van gemaakt zou kunnen worden.
    Ik denk dat ik ervoor zou kiezen om zelf naar de zolder te gaan, ook ivm trappen en vallen etc. En vanaf dat mijn dochter een jaar of vier is, dat zij nasr zolder zou kunnen..

17. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Ik zou je kleintje denk ik eerst bij jullie op de kamer leggen en als hij/zij wat groter is dan naar de "zolder".
    Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het ook wel moeilijk vond. Ik zit nl in een rolstoel en heb twee slaapkamers beneden (aanbouw) en boven drie slaapkamers.
    Toen onze tweede kwam hebben ze eerst samen op een kamer gelegen omdat ik onze oudste (toen vier) te klein vond om hem alleen boven te leggen. Ik had toen ook geen traplift.
    Nu liggen de twee oudste ieder in hun eigen kamer boven. De jongste en mijn man en ik slapen beneden.

Ik zou in ieder geval een babyfoon met cameraatje aanschaffen als ik jou was en hele goede rook en koolmonoxide melders.

18. Marieke1983

Mee eens, hoewel ik dat sowieso wel wil. Maar met een kind op zolder helemaal!

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hier ligt de tweede al voor de uitgang te trappelen. Ons huis staat al 1,5 jaar te koop maar nog nul animo voor geweest.

Bij ons komt de bab sowieso het eerste half jaar bij ons op de kamer.
    Onze zolder is nog geen kamer en aangezien ik niet verwacht dat ons huis over een half jAar verkocht is zullen we straks op zolder een kamer moeten gaan maken.

Ik twijfel nog of wij daar dan gaan liggen of 1 van de kids. Als wij naar zolder geen hoeven we er in principe geen muur en deur in te zetten, voor 1 van de kids zou ik dat wel willen. Ook omdat de ketel er hangt en wasmachine en droger er staan.
    Ik vind het allebei geen prettig idee hoor. Idd ivm bij brand maar als wij op zolder liggen en er komt een inbreker binnen dan zijn ze als eerst bij de kinderen.... Ja, ik weet ook wel, wanneer komt er een inbreker maar toch! :)

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En wat schiet je daarmee op?
    Een baby of kind wat in een ledikant ligt kan niet zelfstandig naar beneden. Helemaal niet als er traphekjes voor zitten.

Deel Deze Pagina