difrax fles

Discussion in 'Flesvoeding' started by jannn, Jun 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Hoi,

Ik heb vandaag een difrax fles gekocht, maar nu begreep ik dat het "ventiel" onder een stukje open gedraaid moet worden?? Maar als ik m dan neerzet dan lek alles eruit :(.

Wie heeft er ervaring mee?? Want als ik m helemaal dichtdraai dan zuig de speen vacuum en kan hij niet meer drinken..

xxx

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

onderin de fles zit een rubberen rond plaatje, in het midden van dat plaatje zit een openingetje, die wil nog wel eens dichtzitten, als je die openknijpt dan zuigt ie als het goed is niet meer vacuum en hoef je de bodem niet losser te draaien.

zo werkt het bij mijn difrax flessen in ieder geval wel ;)

3. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Oke! Nou dan ga ik dat straks maar is proberen! Bedankt voor je reactie!!

Gr jannn

4. wolly

wolly Niet meer actief

Klopt, ik knijp em elke keer als ik de fles maak ff het openingetje open en heb geen vacuumzuigende flessen meer.

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,719
    3,151
    113
    Female
    Hier alles geprobeerd met die fles en is gelijk de deur weer uit gegaan,, dat ding bleef maar lekken,,
    Misschien dat het idd met het ventiel bij help bij jou :)

Succes!

Liefs

6. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Ik heb gisteren gezocht maar kan die opening niet vinden!! Waar zit ie dan?? Gisteren toch die dop maar weer open gedraaid, maar hij drinkt er erg slecht uit en drinkt niet alles op.

7. wolly

wolly Niet meer actief

Het kan zijn dat de opening nog dicht zit.
    Ik heb een keer een nieuw flesje gekocht en de opening zat toen ook dicht.
    Ik heb em toen tussen 2 vingers geprobeerd te draaien/ rollen (verdikt stukje) en toen ging ie open staan.

En van het lekken, als de dop lekt dan is de rand niet droog genoeg en dan lekt ie idd.

8. suusvdw

suusvdw Actief lid

Jun 25, 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Je moet gewoon de onderkant van de fles even opdraaien.
    Op het plastic rondje zit een verdikking, die druk je goed in, zodat het rondje een beetje bol gaat staan.
    Dan heb je de fles ontlucht en zuigt hij niet meer vacuum.
    In het begin kan dit wat stugger gaan.
    Ik ben erg te spreken over difrax flessen, als je dit maar even weet.

9. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

precies! jij bengt het beter onder woorden dan mij ;)

10. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Kijk, weer wat geleerd. Ik ben nog niet aan de flessen toe. Maar wel goed om vast te weten :)

11. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Nou, bij mij lukt het nog echt niet hoor!! Kheb alles gedaan wat ik moest doen en hij zuigt nog steeds vaccuum.

xxx

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,204
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Tja ik vind de Difrax flessen ook niet zo gebruiksvriendelijk. Het lukt ons wel maar gebruiken ze niet meer. Ons zoontje vindt de Avent flessen lekkerder om uit te drinken :)

13. Tante29

Tante29 Bekend lid

Apr 29, 2008
    656
    0
    0
    Wij zijn sindskort overgestapt op de s fles van difrax. Sam dronk eerst uit een avent fles met 2 gaatjes speen en daar deed ze lang over!!
    Uit de difrax fles dronk ze meteen veel makkelijker, zelfs een speen maatje s erop moeten zetten.
    Het vacuum zuigen herken ik. De speen niet muurvast erop draaien, helpt.
    Onderin de fles het ventieltje indrukken, had ik nog nooit van gehoord, ik het het net geprobeerd, maar ik kan niks indrukken??? Snap niet wat er precies bedoeld wordt.

Groetjes tante

14. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    het is ook lastig uit te leggen.. nog maar een keer dan.

Onderin de fles ligt een plastic rondje. helemaal in het midden van dat plastic rondje zit een klein rechthoekje die naar boven steekt. in dat rechthoekje moet normaal een gleufje inzitten. soms wanneer de fles net nieuw is, is dat gleufje nog niet open. wat je dan kan doen is even in dat rechthoekje knijpen zodat het gleufje open gaat staan. dan kan hij niet meer vacuum zuigen.

hoop dat het zo duidelijk is!

15. lillybit

lillybit Actief lid

Sep 18, 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Mijn difrax flessen gaan fluiten zeg maar vanuit dat rubber een heel vervelend irritant geluid,
    Heb ook al de onderkant opengedraaid en schoongemaakt maar hij blijft fluiten.
    In het begin geen last van gehad.

16. Tante29

Tante29 Bekend lid

Apr 29, 2008
    656
    0
    0
    @ mirreii: nu snap ik wat je bedoelt haha! Heb eventjes gekeken, maar er zit bij mij idd al een gleufje in, dus ik hoef niet meer te knijpen. ;)

Groetjes en bedankt voor je uitleg :D

17. Tante29

Tante29 Bekend lid

Apr 29, 2008
    656
    0
    0
    ps. waarom staat er trouwens niets van op het papiertje, want dat heb ik wel gelezen toen ik de flessen kocht?

18. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    tsjah, dat vraag ik mij dus ook af. beetje jammer eigenlijk!

19. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    eigenlijk is dat juist goed, want dan gaat de lucht eruit. doet die van mij ook ;)

20. Klevkin

Klevkin Bekend lid

Aug 26, 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    jep dat fluiten doet hij bij ons ook :D voornamelijk als madam heel gulzig is! en dus hard zuigt.

Share This Page