Kan iemand me miss helpen? Wij hebben een offerte gekregen voor een thuisfeest voor 80 personen door een Cateraar, en daar stond dit bij over de drank: Bier per vat van 30 liter kost 65,00 en 50 liter 89,00. Frisdrank per liter 2,00. Rode wijn, witte wijn en rosé per fles 6,00. Moezel 5,00 per fles. alleen euh...ja. Deze prijsindicaties zeggen mij dus he-le-maal niks! Is er iemand die er kaas van kan maken en mij kan helpen een schatting te maken van het totaalbedrag? Alvast bedankt!
Ik weet het niet. Maar als je de frisdrank gewoon in de supermarkt koopt ben je wel goedkoper uit. Zelfde geld voor de flessen wijn.
Misschien even aan de cateraar vragen om een totaalbedrag op te geven? Zij hebben er meer kijk op hoeveel drank er door 80 man verbruikt wordt op een gemiddeld feestje dan wij, denk ik.
Bij ons kon ik in de supermarkt ook regelen dat frisdrank en wijn wat over was na het feest ook weer terug kon brengen en dus mijn geld retour kreeg.
Bij de meeste cateraars betaal je wat je afneemt dus ik zou voldoende inslaan, het lege fust wordt bewaard en aan de hand daarvan wordt de prijs berekent. je betaald dus alleen wat er is verbruikt Om te zeggen hoeveel dat totaal zal zijn vind ik lastig want ik weet niet wat voor "publiek' er op jullie feest komt... Zijn het grote drinkers? Vier je het feest in de zomer (dan gaat er al snel meer bier doorheen) Zijn er veel kinderen bij?
Ook niet onbelangrijk Hoeveel uren zal het feestje duren? Halen jullie alleen de drank bij de cateraar of is er ook bediening enz enz In dat geval zou ik eerder gaan voor een all-in prijs, afhankelijk van het drankenpakket wat je afneemt en of er eten/hapjes bij zit kom je dan al snel uit op zo'n 25 minimaal p.p. (excl eten, alleen hapjes 4 rondjes)
Kratten bier is goedkoper dan een fust+tap. 1 krat bier is 8 liter (en ongeveer een 9 euro?). 30 liter bier zit je op 3,75 krat, dus (gerekend per hele krat) 36 euro. 50 liter bier zit je op 6.25 krat, 63 euro zo'n beetje. Daarnaast heb je redelijk wat verspilling bij een tap (mensen die niet kunnen tappen en dus dooie biertjes tappen/hebben, en maar weer een nieuwe pakken. fust die eerst ff 'op gang' moet komen, en aan het eind niet voor 100% leeg gaat. Daarnaast betaal je dus voor de hele fust, en als je 2 fusten van 50L zou hebben, en er anderhalf wordt leeg gedronken, heb je dus wel betaald voor de rest. Als je gewoon kratten haalt kun je wat overblijft zo weer terug brengen naar de winkel.. Frisdrank vind ik ook wel verschrikkelijk duur, een anderhalf liter fles/pak drinken in de winkel zit zo rond de 1,50, dus een euro per liter. Bij die cateraar betaal je dus het dubbele. Wijn heb ik niet zo heel veel verstand van, maar ben je volgens mij zelf in de supermarkt of eventueel bij een groothandel ook goedkoper uit. Tja, wij gaan over 6 weken trouwen, geven een tuinfeest, en regelen alles eigenlijk zelf. De BBQ met buffet laten we doen door de slager, maar drinken halen we gewoon zelf. We hebben wel een kleinere groep, 35-40 man.
Van alle andere dingen is de prijs duidelijk, dus het gaat puur om de drank Er zijn wel één persoon aan de tap staan, mensen gaan niet zelf tappen of schenken. Er zijn geen grote drinkers a la hockey/voetbalteams of studenten bij en alle kinderen zijn zo jong dat ze in bed zullen liggen. Het is in juni, dus qua weer is er niks van te zeggen Inderdaad, alles wat ongeopend blijft, wordt ook niet betaald. Dus het gaat per hele fles of vat. Feest duurt ongeveer 4 uur. Álles zelf regelen en naar de groothandel gaan hebben we inderdaad ook overwogen, maar uiteindelijk er toch voor gekozen één persoon alles te laten regelen zodat we daar geen stress over hebben. En dat kost dan iets meer dan wanneer je alles zelf doet, maar minder dan bij de grote locaties
Ik zou er persoonlijk zelf voor kiezen om dus zelf alles in te slaan bij de supermarkt. En dat kan een ah zijn of een lidl. En zeker als het feest maar 4 uurtjes duurt. Flessen op tafel en mensen zouden het eventueel zelf kunnen inschenken.
Drank is meestal op basis van nacalculatie. Je weet dus wat 1 fles frisdrank kost (gaan doorgaans 5 glazen uit). Als aan het einde van de avond 5 flessen zijn gebruikt, betaal je dus 10 euro ... gebruik je er 4, betaald je 8 euro. Gemiddeld kun je uitgaan dat gasten 3 a 4 drankjes dringen (sommigen meer, sommigen minder, afhankelijk ook van de duur van je feestje. Ga uit van 4, nodig 50 man uit, dat zijn 200 drankjes ... meer duidelijk zo?
1 persoon voor 80 man? Laat je die dan alles doen? Dus tappen, schenken spoelen. Brengen de mensen zelf hun glazen naar de bar of heb je daar ook iemand voor?
In de horeca gaat men bij het opstellen van offertes doorgaans uit van 2,5 glas p.p per uur. Moet zeggen dat de offertes bij ons tot nu toe goed kloppen, dus zou daar van uitgaan. Vind de prijzen vrij schappelijk overkomen voor een cateraar, dus zou me daar niet al te veel zorgen over maken. Je zou alleen nog kunnen vragen of je de wijn voor mag proeven zodat je weet of je de gasten wel iets lekkers schenkt Moet je alleen zelf wel even aan het rekenen om te weten hoeveel drankjes er uit een fles gaan
Julia81, ik heb de cateraar nog even gemaild hoeveel drankjes per fles Dan kies ik denk ik een schatting van 3 drankjes per uur, zeker omdat ik verwacht dat er een vrij grote groep mensen niet de hele avond zal komen. Onje; Er zullen 4 mensen bezig zijn met tappen, lopen en glazen 'rapen' en één daarvan tapt. sjorsje; bedankt! Ik liep inderdaad ook met vragen over de percentages Als ik nou schat hoeveel drankjes er in totaal gedronken gaan worden, laat ik daarna de percentages erop los en leg daar de prijzen bij. Sabrina; Het gaat om een trouwfeest, dus íetsje luxe mag wel
Kijk dat is helemaal slim (zou ik zelf dan niet aan denken ). Heel veel plezier gewenst en een mooie dag!
Nou heb ik, met mijn niet zo heel economisch talentvolle blonde hoofdje...geschat wat de prijs zou zijn als iedereen de hele avond bier dronk, als iedereen 100% wijn dronk, en als iedereen 100% fris dronk (en dan 3,5 drankje/u): 100% Bier (5 vaten 50L) = 453 euro 100% wijn (160 flessen/6 gl) = 1120 euro 100% fris (224 flessen/ 5 gl) = 448 euro Dus....als ik dan 1000 euro drank zou schatten zit ik ruim..toch?
Ik vind 3,5 drankje per uur best veel ... Ik zou meer uitgaan van 1,5 a 2 per uur. Sommigen drinken minder, sommigen meer, sommigen blijven maar 30 minuten ... het is een gemiddelde. Ik denk dat je met 1000 heeeeel ruim zit.